Regiunea Vest a înregistrat, potrivit celor mai recente date furnizate de Institutul Național de Statistică, înmatriculările de vehicule electrice au înregistrat o creștere de 76,56% în perioada 2022–2023, de la 1.622 la 2.865 de unități. În paralel, numărul vehiculelor hibride a crescut cu 43,72%, ajungând de la 6.703 la 9.634 de unități.
Aceste cifre arată o schimbare clară în preferințele de mobilitate ale șoferilor din vestul țării, care se orientează tot mai mult către soluții nepoluante și eficiente energetic. Tranziția este alimentată atât de sprijinul guvernamental, cât și de avantajele economice oferite de mașinile electrice. Astfel, s-a ajuns în situația în care un vehicul electric să coste aproximativ la fel cu cel care este alimentat cu combustibil fosil, ca exemplu modelul Kona, furnizat de un producător coreean.
Diferența de preț este de doar aproximativ 2000 de euro, cel electric fiind mai scump.
La acest preț s-a calculat și influența programului Rabla.
În Regiunea Vest, dezvoltarea rețelei de stații de încărcare pentru vehicule electrice este o prioritate strategică a autorităților locale, susținută prin Programul Regional Vest 2021–2027. Stațiile vor fi instalate în toate municipiile și orașele din regiune, dar și de-a lungul drumurilor județene modernizate, pentru a asigura conectivitate între localități.
Aceste investiții urmăresc să încurajeze utilizarea vehiculelor cu emisii zero, să reducă poluarea urbană și să ofere o alternativă viabilă și accesibilă la transportul convențional. Proiectele vor fi corelate cu planurile de mobilitate urbană durabilă ale fiecărei comunități și vor integra infrastructura de încărcare în punctele cheie de interes local, contribuind astfel la modernizarea și decarbonizarea regiunii.
România, se estimează o creștere semnificativă a vânzărilor de vehicule electrice până în 2035, în concordanță cu tendințele europene și cu angajamentele asumate la nivel comunitar. Adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice va contribui la reducerea emisiilor de CO₂ generate de transportul rutier, aliniindu-se la obiectivele UE de a diminua emisiile în acest sector cu 90% până în 2040. Pentru a sprijini această tranziție, este esențială continuarea investițiilor în infrastructura de încărcare și acordarea de stimulente pentru achiziționarea de vehicule electrice.
Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…
Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…
Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…
Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…
Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…
Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…