Ambasada Franței și Institutul Francez din România, în parteneriat cu Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare (CRIES), au anunțat câștigătorii apelului de proiecte „Educație pentru schimbare – de la fast fashion la consum responsabil”, lansat la finalul anului trecut, în cadrul programului „Speeding Up Slow-Fashion”.
Prin această inițiativă la nivel național, organizatorii și-au propus să susțină implementarea unor proiecte axate pe educarea tinerilor și creșterea gradului de conștientizare al acestora cu privire la impactul industriei textile, fenomenul modei de consum și consumul responsabil sau explorarea alternativelor care există în domeniu.
Juriul a desemnat trei proiecte care propun soluții creative, cu impact real și capacitatea de a produce schimbări durabile.
„Proiectele selectate propun metode originale de educație și sensibilizare, adresându-se unor categorii de vârstă variate. Ele se bazează pe colaborări puternice între școli, organizații neguvernamentale și artiști, având ca obiectiv modelarea unor comportamente responsabile de consum vestimentar”, precizează Magali Vuillaume, Atașat pentru Cooperare Instituțională și Tehnică la Ambasada Franței.
Astfel, câștigătorii competiției sunt: Școala Gimnazială nr. 12 din Timișoara, cu proiectul „Jucării și povești despre responsabilitate” – locul 1 (1.500 de euro).
Copiii din învățământul primar vor crea o piesă de teatru de păpuși folosind haine reciclate, transformând astfel un mesaj de sustenabilitate într-o experiență interactivă și educativă; Asociația Macaia, din București, cu proiectul „Dochia: Oracolul risipei fast fashion” – locul 2 (1.000 de euro). Prin performance și artă vizuală, proiectul reinterpretează simbolic fenomenul de acumulare și risipă vestimentară, oferind tinerilor o perspectivă critică asupra consumului excesiv; Asociația Mai Bine, din Iași, cu proiectul „Pune-ți amprenta pe hainele tale!” – locul 3 (500 de euro). Studenții din Iași vor explora alternative sustenabile la consumul fast fashion printr-un tur ghidat al magazinelor second-hand, descoperind astfel opțiuni etice și creative pentru stilul personal.
Cele trei proiecte câștigătoare vor fi implementate până în noiembrie 2025.
Concursul a atras 25 de proiecte inovatoare din toată țara, din mediul urban și rural, din partea ONG-urilor, școlilor și artiștilor.
„Ne bucură diversitatea inițiativelor și faptul că tot mai multe școli și organizații sunt interesate de educația pentru un consum responsabil. Dincolo de sprijinul financiar, ne dorim să dezvoltăm o rețea de colaborare în acest domeniu, pentru a inspira schimbări de durată”, explică Mihaela Vețan, președinte CRIES.
În urma primei etape de evaluare, au fost selectate 7 proiecte, care au beneficiat de sesiuni de mentorat oferite de specialiști în educație, sustenabilitate și design vestimentar, printre care Annick Jehanne, Carina Bălan, Emma Szilagyi, Evelina Tănase, Edouard Millot, Raoul Beaupain și Mihaela Tilincă.
Acest apel de proiecte este parte a programului „Speeding Up Slow-Fashion”, inițiat de Ambasada Franței și Institutul Francez din România, care are ca obiectiv educarea tinerilor cu privire la impactul industriei textile asupra mediului și promovarea unor alternative sustenabile.
Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…
Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…
Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…
Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…
Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…
Bazele de deszăpezire aparținând Direcției de Drumuri și Poduri Timișoara și cele ale Consiliului Județean…