Politica

Autostrăzile Timișoara – Moravița şi Lugoj – Deva, investiţii prioritare pentru Guvernul Bolojan. Nimic despre stadion

În programul de Transporturi al Guvernului Ilie Bolojan există mai multe obiective referitoare la Tiimişoara sau zona limitrofă. Astfel, o investiţie considerată ca având prioritate este Autostrada Timişoara – Belgrad, alta importantă fiind magistrala feroviară Arad – Timișoara – Caransebeș – Craiova – București. În schimb, în program nu apare nimic despre noul stadion al Timişoarei.

În programul privind Transporturile, în domeniul rutier investiţiile prioritare sunt următoarele:

  • Autostrada A1 Sibiu – Pitești și Lugoj – Deva pentru conectarea portului Constanța și a capitalei la vestul Europei
  • Autostrada de Centură a Bucureștiului A0 împreună cu noi conexiuni radiale spre capitală
  • Autostrada A7 Ploiești – Pașcani
  • Autostrada A3 Transilvania Tg. Mureș – Cluj – Oradea,
  • Autostrada A8 Unirii Tg. Mureș – Iași – Ungheni
  • Autostrada Timișoara – Moravița
  • Autostrada A4 Sud ”Alternativa Techirghiol”
  • Autostrada Craiova – Lugoj cu ramificația spre Tg. Jiu
  • Drumurile expres Craiova – Pitești, Arad – Oradea, Bacău – Piatra Neamț, Focșani – Brăila
  • Conexiunea zonei metropolitane lărgite Rm. Vâlcea la Autostrada A1 Sibiu – Pitești prin modernizarea drumului național existent (etapa 1) și construirea unui drum expres nou (etapa 2)

În domeniul feroviar, investiţiile prioritare sunt:

  • Magistrala Predeal – Brașov – Sighișoara – Simeria – Deva – Arad
  • Magistrala Arad – Timișoara – Caransebeș – Craiova – București
  • Magistrala Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor
  • Magistralele Giurgiu – Videle și Constanța – Mangalia
  • Stabilirea oportunității și elementelor generale de culoar și viteză pentru calea ferată de mare viteză București – Cluj – Budapesta
  • Îmbunătățirea conexiunii feroviare în Portul Constanța
  • Modernizarea stațiilor de cale ferată în parteneriat cu autoritățile locale și îmbunătățirea conexiunilor zonelor agricole la infrastructura feroviară

De asemenea, se vorbeşte despăre achiziţionarea a “peste 100 de trenuri electrice noi, respectiv 70 de locomotive și 140 de vagoane noi sau modernizate care să atingă fiecare reședință de județ ce beneficiază de cale ferată electrificată până în 2028”.

De menţionat că la capitolul privind metroul nu se arată nimic despre Cluj-Napoca.

În schimb, în întregul program de guvernare, întins pe 78 de pagini, nu apere nimic despre Stadionul Dan Păltinişanu, o investiţie importantă pentru Timişoara. Este drept, nu apare nici că nu s-ar face, dar în declaraţiile publice s-a anunţat că vor fi supsendate investiţiile care nu au fost demarate.

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Exit-poll: Ciprian Ciucu câştigă detaşat Primăria Capitalei. Victoria îi aparţine şi lui Ilie Bolojan

Candidatul PNL Ciprian Ciucu va fi viitorul primar al Bucureştiuklui, potrivit unui exit-poll-ului CURS Avangarde.…

46 de minute ago

Emoții doar în primul sfert de oră! SCM Poli Timișoara a învins categoric codașa din Sighișoara

Prim-divizionara de handbal SCM Poli Timișoara închide cu bine turul, învingând, conform așteptărilor ultima clasată…

4 ore ago

Fetele de la Poli închid sezonul regular cu o victorie frumoasă contra Bistriței

Pe o vreme rece și o ploaie măruntă, fetele de la Poli au întâlnit pe…

8 ore ago

Viceprimarul Lațcău anunță punerea în valoare a clădirilor din zona Pieței Mocioni odată cu revitalizarea zonei

Primarul Dominic Fritz a semnat în această săptămână contractul de finanțare prin care Timișoara va…

8 ore ago

Spitalul de Psihiatrie va avea un nou ambulatoriu, ridicat cu zece milioane de lei

Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Jebel va avea un nou amubulatoriu, o clădire…

9 ore ago

CSM Lugoj a trecut la pas de U Cluj în elită la volei feminin

Etapa a VIII-a din Divizia A1 de volei feminin a însemnat cel mai ușor meci…

11 ore ago