Primăria Timișoara a făcut un prim pas concret în a transforma Calea Șagului în Magistrala Verde. Consiliul Local a aprobat documentației tehnico-economice faza SF, cu elemente de DALI și a indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiție cu denumire ”eco”. Una dintre problemele ridicate în cursul discuțiilor pe proiectul de hotărâre s-a referit la dispariția mai multor locuri de parcare. Municipalitatea spune că a început deja ”vânătoarea” spațiilor pentru înlocuire.
Magistrala Verde, devenit unul dintre cele mai disputate subiecte administrative locale din ultima perioadă, va transforma total una dintre cele mai tranzitate rute de intrare în oraș, Calea Șagului, până pe bulevardul 16 Decembrie, aproape de centrul orașului. Vor fi piste de biciclete, spații verzi, bandă pentru autobuze. Aceasta va duce, totuși, la dispariția mai multor locuri de parcare. Ceea ce a și ridicat întrebări în rândul aleșilor. Simion Moșiu, de la PNL, a și întrebat despre acele locuri de parcare.
În stilul inconfundabil, viceprimarul Ruben Lațcău i-a răspuns că este o măsură necesară, bună pentru cei care nu vor să rămână blocați în trafic și vor să ajungă rapid în oraș, dar și că se caută soluții pentru a compensa locurile de parcare care dispar, cu altele noi, între blocuri. Deci, e important de știut, primăria a ieșit deja la vânătoare de baterii de garaje care vor deveni istorie.
”Vom identifica, în perioada următoare, toate loturile de garaje din Calea Șagului care pot fi demolate pentru a amenaja acolo locuri de parcare. E soluția pentru spațiul mai limitat pentru parcări odată cu implementarea investiției Magistrala Verde. Demolarea și amenajarea locurilor sunt prioritare până la startul lucrărilor. Azi am aprobat indicatorii tehnico-economici și suntem pe ultima sută de metri cu depunerea proiectului pentru finanțare europeană, după care vor urma licitația și execuția. Magistrala Verde și Inelul IV sunt soluțiile pe care le construim pentru ca orașul să se miște mai bine. Sunt soluții pentru ca nu tot traficul între cartiere să ajungă neapărat prin centru. Sunt soluții pentru toți – fie că mergem cu mașina, cu transportul public, pe jos sau cu bicicleta. Cei care pierd timp în coloană vor putea ajunge mai repede cu transportul public, care va avea bandă dedicată pe aproape tot traseul. Iar pentru cei care aleg mașina, Inelul IV va prelua fluxul principal, astfel încât traficul să se miște mai bine peste tot.”, a anunțat Lațcău după plen.
Magistrala Verde va presupune reconfigurarea peste 114.000 mp reconfigurați, 20.000 de metri pătrați de trotuare, aproape 5 km de piste pentru biciclete și sute de arbori.
Penultimul joc din 2025 pentru alb-violeți a fost disputat acasă, împotriva echipei CSU Alba Iulia,…
De neînțeles comportarea Dumbrăviței din meciul de la Voluntari, unde a intrat să se apere.…
Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…
Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…
Zona centrală a orașului Sânnicolau Mare va fi modernizat cu fonduri europene. O piațetă modernă,…
Urmează o dublă alb-violetă pe parchetul sălii “Olimpia”. Ziua de duminică se va transforma într-o…