Primăria Timişoara

Viceprimarul Lațcău arată preocuparea Primăriei Timișoara pentru comunele periurbane ale orașului

Zona periurbană a Timișoarei s-a dezvoltat rapid, dar în mod haotic și fără o viziune comună, concluzionează viceprimarul Ruben Lațcău. El vorbește despre modul în care administrația Timișoarei lucrează pentru a face legături rutiere pentru a oferi acces celor din comunele din jurul orașului spre acesta.

Lațcău analizează dezvoltarea și urbanizarea zonei din jurul orașului. Mai mult, el spune că administrația Timișoarei se pune să facă ordine într-o dezvoltare necontrolată și fragmentată.

Oamenii nu se opresc la granițe administrative. Și nici noi. Urmează noi conexiuni cu periurbanul. Dezvoltarea din jurul Timișoarei a fost rapidă, dar haotică și fără o viziune comună. Știm toți situații urbanistice dezastruoase în periurban care au făcut viața oamenilor mai grea și intervențiile pentru a le corecta și mai complicate: străzi care nu se întâlnesc, cartiere întregi fără acces, legături gândite pe bucăți și alte zeci de situații. Ne-am înhămat să construim, să punem ordine într-o dezvoltare necontrolată și fragmentată. Sunt multe condiționări, dar construim pentru miile de oameni din Dumbrăvița, Moșnița, Ghiroda, Giroc, Sânmihai, Sânandrei sau Săcălaz care vin la lucru în Timișoara, își aduc copiii la școală aici, merg la medic, ies la evenimente culturale. Viața lor trece zilnic granițele administrative – și infrastructura trebuie să țină pasul cu ei. ”, spune Lațcău.

Iar oficialul chiar vorbește despre acțiunile pe care instituția unde lucrează le face în acest scop, ca oamenilor din comunele din jur să le fie mai bine.

”Legăturile Constructorilor – Măcin, Drumul Boilor, Calea Buziașului lărgită, străzile Andreescu și Ardealului sunt câteva exemple de legături pe care Timișoara le-a creat sau reabilitat. În paralel, mergem cu investiții uriașe – inelul IV Vest sau pasajul Polonă. Și acum urmează noi conexiuni cu Dumbrăvița – străzile Procopiu, Tzara, Coșeriu și Hulubei. Mai este necesară o hotărâre a Consiliului Local Dumbrăvița pentru a ne ceda o suprafață de 1.100 mp, după care parcurgem pașii pentru autorizația de construire și atribuirea lucrărilor pentru trotuare, carosabil și piste de biciclete. Anul viitor va fi startul lucrărilor. Știu că uneori procesele administrative sunt mai lente. Dar fiecare metru de teren, fiecare clarificare de patrimoniu și juridică pentru fiecare proiect contează pentru a construi Timișoara metropolitană sănătos conectată”, mai subliniază viceprimarul.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

13 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

15 ore ago

Un vârstnic a sfârșit vineri între liniile de tramvai

Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…

17 ore ago

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…

18 ore ago

Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș

Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…

18 ore ago

Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat

Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…

19 ore ago