Zona periurbană a Timișoarei s-a dezvoltat rapid, dar în mod haotic și fără o viziune comună, concluzionează viceprimarul Ruben Lațcău. El vorbește despre modul în care administrația Timișoarei lucrează pentru a face legături rutiere pentru a oferi acces celor din comunele din jurul orașului spre acesta.
Lațcău analizează dezvoltarea și urbanizarea zonei din jurul orașului. Mai mult, el spune că administrația Timișoarei se pune să facă ordine într-o dezvoltare necontrolată și fragmentată.
”Oamenii nu se opresc la granițe administrative. Și nici noi. Urmează noi conexiuni cu periurbanul. Dezvoltarea din jurul Timișoarei a fost rapidă, dar haotică și fără o viziune comună. Știm toți situații urbanistice dezastruoase în periurban care au făcut viața oamenilor mai grea și intervențiile pentru a le corecta și mai complicate: străzi care nu se întâlnesc, cartiere întregi fără acces, legături gândite pe bucăți și alte zeci de situații. Ne-am înhămat să construim, să punem ordine într-o dezvoltare necontrolată și fragmentată. Sunt multe condiționări, dar construim pentru miile de oameni din Dumbrăvița, Moșnița, Ghiroda, Giroc, Sânmihai, Sânandrei sau Săcălaz care vin la lucru în Timișoara, își aduc copiii la școală aici, merg la medic, ies la evenimente culturale. Viața lor trece zilnic granițele administrative – și infrastructura trebuie să țină pasul cu ei. ”, spune Lațcău.
Iar oficialul chiar vorbește despre acțiunile pe care instituția unde lucrează le face în acest scop, ca oamenilor din comunele din jur să le fie mai bine.
”Legăturile Constructorilor – Măcin, Drumul Boilor, Calea Buziașului lărgită, străzile Andreescu și Ardealului sunt câteva exemple de legături pe care Timișoara le-a creat sau reabilitat. În paralel, mergem cu investiții uriașe – inelul IV Vest sau pasajul Polonă. Și acum urmează noi conexiuni cu Dumbrăvița – străzile Procopiu, Tzara, Coșeriu și Hulubei. Mai este necesară o hotărâre a Consiliului Local Dumbrăvița pentru a ne ceda o suprafață de 1.100 mp, după care parcurgem pașii pentru autorizația de construire și atribuirea lucrărilor pentru trotuare, carosabil și piste de biciclete. Anul viitor va fi startul lucrărilor. Știu că uneori procesele administrative sunt mai lente. Dar fiecare metru de teren, fiecare clarificare de patrimoniu și juridică pentru fiecare proiect contează pentru a construi Timișoara metropolitană sănătos conectată”, mai subliniază viceprimarul.











































Comentarii prin facebook