Licitația pentru stabilirea constructorului care se va ocupa de realizarea liniei de tramvai dintre Solventul și Gara de Nord, respectiv de reabilitarea acestei străzi, a atras interesul a patru asocieri de firme. Urmează analiza ofertelor depuse.
După evaluarea ofertelor, firma câștigătoare va construi o linie dublă de tramvai cu o lungime de peste 1,3 km, care va lega Pasajul Solventul de Gara de Nord, facilitând astfel conexiunea directă între vestul și centrul orașului. Investiția include și lucrări de reamenajare a spațiilor publice adiacente – trotuare noi, piste de biciclete, spații verzi, iluminat public modern și infrastructură rutieră reconfigurată pentru siguranța participanților la trafic.
„Avem un număr record de firme care au depus oferte pentru construirea primei linii noi de tramvai din Timișoara, de după Revoluție. Este un semnal puternic că proiectele noastre sunt credibile și că direcția în care merge orașul inspiră încredere. Vorbim despre o investiție complexă, care va da un impuls de dezvoltare întregii zone, aflate deja într-un amplu proces de transformare. În curând finalizăm Pasajul Solventul, iar pentru noul pod peste Bega suntem în etapa de evaluare a ofertelor. Toate aceste investiții fac parte dintr-un plan coerent de regenerare urbană și conectare a cartierelor Timișoarei, în care transportul verde joacă un rol esențial pentru viitorul orașului”, spune primarul Dominic Fritz.
Valoarea estimată a lucrărilor este de 63.509.260.74 lei, dintre care 57.624.761,14 lei provin din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Regional Vest 2021–2027, care implică și realizarea proiectului tehnic, dirigenția de șantier, asistența tehnică și informare, este de 106.022.095,14 lei.
Asocierile care s-au înscris la licitație sunt TEHNODOMUS S.R.L. (Leader) & URBAN PROFILE GRELE SRL, SYLC CON TRANS (Leader) & Cons Electrificare Instal, PORR CONSTRUCT (Leader) & Electroechipament Industrial, STRABAG (Leader) & TANCRAD.
Proiectul face parte dintr-un amplu program al municipalității de modernizare și extindere a infrastructurii de transport public ecologic, cu scopul de a reduce emisiile de carbon, de a îmbunătăți mobilitatea și de a oferi timișorenilor alternative moderne și sustenabile de deplasare.
Totodată, proiectul este parte dintr-un ansamblu de investiții strategice pregătite de Primăria Timișoara pentru zona de vest a orașului, în valoare totală de aproape 163 de milioane de euro. Aici sunt incluse Magistrala Verde, Pasajul Solventul, Podul Solventul, drumul peste platforma industrială, legătura până la strada Gării și Radiala Vest, alături de proiectul de regenerare urbană Mocioni. Alături de viitorul pod și Pasajul Solventul, care fac parte din Inelul IV Vest, linia va contribui la o mai bună conectare între nordul și sudul Timișoarei.
Penultimul joc din 2025 pentru alb-violeți a fost disputat acasă, împotriva echipei CSU Alba Iulia,…
De neînțeles comportarea Dumbrăviței din meciul de la Voluntari, unde a intrat să se apere.…
Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…
Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…
Zona centrală a orașului Sânnicolau Mare va fi modernizat cu fonduri europene. O piațetă modernă,…
Urmează o dublă alb-violetă pe parchetul sălii “Olimpia”. Ziua de duminică se va transforma într-o…