Categories: PoliticaUltima ora

Cu bani de la Udrea, Clujul ne umileste la noi acasa!

De necrezut. Clujul îşi face reclamă tocmai la Timişoara pentru a fi desemnat capitală europeană în 2020. Culmea, pentru acelaşi titlu candidează şi capitala Banatului. Un panou publicitar garantat de Guvernul României, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi Primăria Cluj a fost montat la începutul săptămânii, la intrare în parcarea de la Modex.

Sub sloganul „La pas prin oraşul Comoară – Cluj Napoca – inima Transilvaniei”, Clujul este promovat la Timişoara pentru a deveni capitală culturală în 2020. Panoul aparţine fimei bucureştene Euromedia. Nimeni din Primăria Timişoara nu a ştiut ce reclamă va apărea pe acel panou. Mai multe personalităţi din Timişoara care susţin ideea ca oraşul de pe Bega să devină capitală culturală europeană în 2020 sunt consternate de situaţie. „Nu pot să cred aşa ceva. Sunt stupefiat, nu declar nimic, îi felicit pe clujeni şi le promitem că le vom răspunde pe măsură”, ne-a declarat Ioan Gârboni, directorul Filarmonicii din Timişoara. Viceprimarul Timişoarei, Adrian Orza susţine că clujenii au apelat la un tertip împrumutat de pe malul Dâmboviţei. Nu le va fi însă de niciun folos. „Nu văd cu ce-i ajută acel panou publicitar. Nu înţeleg de ce are sigla Giuvernului, este vorba până la urmă de o competiţie internă. Panoul nu este ilegal, sunt însă bani aruncaţi pe geam de cei de la Cluj. Am discutat pesonal cu preşedinta comisiei de cultură din Parlamentul European, promovarea publicitară contează mai puţin, importante sunt acţiunile legate direct de cultură. E o concurenă iluzorie, e o copilărie adolescentină  ce se întâmplă la Modex. Este doar o chestie românească împrumutată de pe malurile Dâmboviţei”, ne-a spus Adrian Orza, viceprimarul Timişoarei. Un alt mare susţinător al proiectului Timişoara – capitală europeană în 2020 este uluit de ce le-a trecut prin cap celor de la Cluj. Susţinuţi din spate de Guvernul României şi Ministerul Turismului a lui Nuţi Udrea. „Extraordinar. Mi se pare că este o dovadă de nesimţire, de neînţelegere a modului în care cineva trebuie să-şi promoveze un interes. Admit dreptul Clujului de a-şi face promovare, dar mi se pare că în niciun caz nu se face dovadă de eleganţă, recurgând la astfel de mijloace tocmai în oraşul concurent”, spune senatorul Nicolae Robu, unul dintre susţinătorii înfocaţi ai proiectului „Timişoara – capitală europeană în 2020”.

Share
Published by
Mihai Oancea

Recent Posts

Fetele de la Poli închid sezonul regular cu o victorie frumoasă contra Bistriței

Pe o vreme rece și o ploaie măruntă, fetele de la Poli au întâlnit pe…

3 ore ago

Viceprimarul Lațcău anunță punerea în valoare a clădirilor din zona Pieței Mocioni odată cu revitalizarea zonei

Primarul Dominic Fritz a semnat în această săptămână contractul de finanțare prin care Timișoara va…

4 ore ago

Spitalul de Psihiatrie va avea un nou ambulatoriu, ridicat cu zece milioane de lei

Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Jebel va avea un nou amubulatoriu, o clădire…

4 ore ago

CSM Lugoj a trecut la pas de U Cluj în elită la volei feminin

Etapa a VIII-a din Divizia A1 de volei feminin a însemnat cel mai ușor meci…

6 ore ago

Lights of the Village a pornit la drum cu mii de vizitatori/VIDEO

Prima zi de activitate a ”Lights of the Village”, evenimentul desfășurat la Muzeul Satului Bănățean…

6 ore ago

Târg special la mijloc de decembrie. Pentru Reli și lupta ei contra cancerului!

Reli este o femeie puternică și curajoasă. Soție, mamă și învățătoare dedicată, ea a dus…

7 ore ago