Categories: PoliticaUltima ora

Cu bani de la Udrea, Clujul ne umileste la noi acasa!

De necrezut. Clujul îşi face reclamă tocmai la Timişoara pentru a fi desemnat capitală europeană în 2020. Culmea, pentru acelaşi titlu candidează şi capitala Banatului. Un panou publicitar garantat de Guvernul României, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi Primăria Cluj a fost montat la începutul săptămânii, la intrare în parcarea de la Modex.

Sub sloganul „La pas prin oraşul Comoară – Cluj Napoca – inima Transilvaniei”, Clujul este promovat la Timişoara pentru a deveni capitală culturală în 2020. Panoul aparţine fimei bucureştene Euromedia. Nimeni din Primăria Timişoara nu a ştiut ce reclamă va apărea pe acel panou. Mai multe personalităţi din Timişoara care susţin ideea ca oraşul de pe Bega să devină capitală culturală europeană în 2020 sunt consternate de situaţie. „Nu pot să cred aşa ceva. Sunt stupefiat, nu declar nimic, îi felicit pe clujeni şi le promitem că le vom răspunde pe măsură”, ne-a declarat Ioan Gârboni, directorul Filarmonicii din Timişoara. Viceprimarul Timişoarei, Adrian Orza susţine că clujenii au apelat la un tertip împrumutat de pe malul Dâmboviţei. Nu le va fi însă de niciun folos. „Nu văd cu ce-i ajută acel panou publicitar. Nu înţeleg de ce are sigla Giuvernului, este vorba până la urmă de o competiţie internă. Panoul nu este ilegal, sunt însă bani aruncaţi pe geam de cei de la Cluj. Am discutat pesonal cu preşedinta comisiei de cultură din Parlamentul European, promovarea publicitară contează mai puţin, importante sunt acţiunile legate direct de cultură. E o concurenă iluzorie, e o copilărie adolescentină  ce se întâmplă la Modex. Este doar o chestie românească împrumutată de pe malurile Dâmboviţei”, ne-a spus Adrian Orza, viceprimarul Timişoarei. Un alt mare susţinător al proiectului Timişoara – capitală europeană în 2020 este uluit de ce le-a trecut prin cap celor de la Cluj. Susţinuţi din spate de Guvernul României şi Ministerul Turismului a lui Nuţi Udrea. „Extraordinar. Mi se pare că este o dovadă de nesimţire, de neînţelegere a modului în care cineva trebuie să-şi promoveze un interes. Admit dreptul Clujului de a-şi face promovare, dar mi se pare că în niciun caz nu se face dovadă de eleganţă, recurgând la astfel de mijloace tocmai în oraşul concurent”, spune senatorul Nicolae Robu, unul dintre susţinătorii înfocaţi ai proiectului „Timişoara – capitală europeană în 2020”.

Share
Published by
Mihai Oancea

Recent Posts

Proiectul noului pod peste Mureș, de lângă Cenad, face un pas înainte

Lansată în cea de a doua jumătate a acestui an, licitația pentru stabilirea executantului studiului…

6 ore ago

Deplasare grea în ultimul meci din 2025 al baschetbaliștilor

Fără pauză! Etapa a 14-a din Liga Națională masculină de baschet programează un meci în…

8 ore ago

Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult…

10 ore ago

A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Duminică, 28 decembrie 2025, în jurul orei 06:15, polițiștii au fost sesizați cu privire la…

11 ore ago

România lui Mitică. Mitică Dragomir

Dacă ar fi să ilustrez anul 2025, ba chiar şi ultimii 36 de ani, rezumându-mă…

14 ore ago

Asociația Club Sportiv Sport Express – locul unde copiii cresc prin sport, încredere și comunitate

Există momente în copilărie care rămân pentru totdeauna: prima minge prinsă corect, primul gol marcat,…

15 ore ago