Categories: Cultura

Timisoara trebuie sa arate de ce vrea sa fie capitala culturala

Pentru ca Timișoara să poată câștiga titlul de capitală cultural europeană, este nevoie de eforturi din partea tuturor celor implicați. Un grup de promotori ai Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană a vizitat orașele Lille, din Franța, și Essen, din Germania. Aceste două localități trebuie să fie exemple pentru cei din Timișoara.

„A fost o experiență foarte importantă. Lille, capitală culturală europeană în 2004, acum avem o vizită de la Essen, care a candidat cu zona Ruhr, în 2010. Ambele orașe s-au transformat profund în urma acestei candidaturi. A fost o transformare și a felul în care arată orașele, dar și o transformare a mentalității. Ambele candidaturi au pornit din zone industriale, cu viziuni destul de sumbre asupra viitorului, cu rată mare a șomajului, care au devenit acum comunități vii, cu mulți turiști. E foarte important să fim împreună, administrație locală, instituții culturale, dar, în aceeași măsură, și organizații non-guvernamentale, actori culturali de la orice nivel și mediul de afaceri”, spune Teodora Borghoff, directorul asociației. Reprezentanți ai municipalității, societății civile, ai diferitelor organizații sau firme care ar putea ajuta la realizarea obiectivului ca Timișoara să primească titlul de capitală cultural europeană au participat la o întâlnire cu expertul german Hans Dietrich Schmidt. Expertul german a prezentat cazuri concrete ale unor orașe care nu spuneau nimic celor care au acordat titlul sau aveau o imagine slabă, orașe industriale sau care au avut o promovare a culturii foarte redusă. „Ați făcut deja bine primii pași și sunteți pregătiți, dar adevăratul potențial poate fi văzut doar când aveți deja un un concept. Așa că următorul pas este să dezvoltați un concept și o viziune asupra orașului. Abia atunci puteți spune dacă aveți sau nu șanse de reușită. Trebuie să arătați de ce aveți nevoie de acest titlu, și asta nu pentru că aveți un centru al orașului foarte frumos sau o arhitectură atractivă. Este vorba despre provocările voastre”, spune Schmidt. Două din sfaturile date de dramaturgul care a ajutat Essenul să câștige titlul râvnit și de Timișoara au fost legate de stabilirea sloganului și a unui motto.

Share
Published by
Dana Popa
Tags: Timişoara

Recent Posts

Proiectul noului pod peste Mureș, de lângă Cenad, face un pas înainte

Lansată în cea de a doua jumătate a acestui an, licitația pentru stabilirea executantului studiului…

5 ore ago

Deplasare grea în ultimul meci din 2025 al baschetbaliștilor

Fără pauză! Etapa a 14-a din Liga Națională masculină de baschet programează un meci în…

7 ore ago

Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult…

9 ore ago

A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Duminică, 28 decembrie 2025, în jurul orei 06:15, polițiștii au fost sesizați cu privire la…

10 ore ago

România lui Mitică. Mitică Dragomir

Dacă ar fi să ilustrez anul 2025, ba chiar şi ultimii 36 de ani, rezumându-mă…

13 ore ago

Asociația Club Sportiv Sport Express – locul unde copiii cresc prin sport, încredere și comunitate

Există momente în copilărie care rămân pentru totdeauna: prima minge prinsă corect, primul gol marcat,…

14 ore ago