Categories: Cultura

Timisoara trebuie sa arate de ce vrea sa fie capitala culturala

Pentru ca Timișoara să poată câștiga titlul de capitală cultural europeană, este nevoie de eforturi din partea tuturor celor implicați. Un grup de promotori ai Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană a vizitat orașele Lille, din Franța, și Essen, din Germania. Aceste două localități trebuie să fie exemple pentru cei din Timișoara.

„A fost o experiență foarte importantă. Lille, capitală culturală europeană în 2004, acum avem o vizită de la Essen, care a candidat cu zona Ruhr, în 2010. Ambele orașe s-au transformat profund în urma acestei candidaturi. A fost o transformare și a felul în care arată orașele, dar și o transformare a mentalității. Ambele candidaturi au pornit din zone industriale, cu viziuni destul de sumbre asupra viitorului, cu rată mare a șomajului, care au devenit acum comunități vii, cu mulți turiști. E foarte important să fim împreună, administrație locală, instituții culturale, dar, în aceeași măsură, și organizații non-guvernamentale, actori culturali de la orice nivel și mediul de afaceri”, spune Teodora Borghoff, directorul asociației. Reprezentanți ai municipalității, societății civile, ai diferitelor organizații sau firme care ar putea ajuta la realizarea obiectivului ca Timișoara să primească titlul de capitală cultural europeană au participat la o întâlnire cu expertul german Hans Dietrich Schmidt. Expertul german a prezentat cazuri concrete ale unor orașe care nu spuneau nimic celor care au acordat titlul sau aveau o imagine slabă, orașe industriale sau care au avut o promovare a culturii foarte redusă. „Ați făcut deja bine primii pași și sunteți pregătiți, dar adevăratul potențial poate fi văzut doar când aveți deja un un concept. Așa că următorul pas este să dezvoltați un concept și o viziune asupra orașului. Abia atunci puteți spune dacă aveți sau nu șanse de reușită. Trebuie să arătați de ce aveți nevoie de acest titlu, și asta nu pentru că aveți un centru al orașului foarte frumos sau o arhitectură atractivă. Este vorba despre provocările voastre”, spune Schmidt. Două din sfaturile date de dramaturgul care a ajutat Essenul să câștige titlul râvnit și de Timișoara au fost legate de stabilirea sloganului și a unui motto.

Share
Published by
Dana Popa
Tags: Timişoara

Recent Posts

Nou

7 minute ago

Tâlhar periculos la doar 20 de ani!

Polițiștii Secției 12 Rurale Sânnicolau Mare sub coordonarea procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă…

22 de minute ago

Rezultate bune pentru halterofilii timișoreni la Naționalele de la Onești

Sportivii CSM Timișoara, care se pregătesc la cea mai de tradiție sala din oraș, în…

34 de minute ago

A fost decis cine se va ocupa cu demolarea actualului stadion Dan Păltinișanu

Licitația pentru stabilirea firmei care se va ocupa de demolarea are un câștigător, anunță președintele…

O oră ago

CSS Bega U19 fără adversar în turneul zonal de calificare

În acest weekend, CSM Timișoara a fost gazda celui de-al doilea turneu zonal din cadrul…

3 ore ago

Nou eveniment important sub egida UPT. Sunt „vizați” tinerii cercetători

Eveniment internațional de succes, desfășurat în Timișoara sub egida institutului de învățământ cu o istorie…

4 ore ago