Categories: Cultura

Timisoara trebuie sa arate de ce vrea sa fie capitala culturala

Pentru ca Timișoara să poată câștiga titlul de capitală cultural europeană, este nevoie de eforturi din partea tuturor celor implicați. Un grup de promotori ai Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană a vizitat orașele Lille, din Franța, și Essen, din Germania. Aceste două localități trebuie să fie exemple pentru cei din Timișoara.

„A fost o experiență foarte importantă. Lille, capitală culturală europeană în 2004, acum avem o vizită de la Essen, care a candidat cu zona Ruhr, în 2010. Ambele orașe s-au transformat profund în urma acestei candidaturi. A fost o transformare și a felul în care arată orașele, dar și o transformare a mentalității. Ambele candidaturi au pornit din zone industriale, cu viziuni destul de sumbre asupra viitorului, cu rată mare a șomajului, care au devenit acum comunități vii, cu mulți turiști. E foarte important să fim împreună, administrație locală, instituții culturale, dar, în aceeași măsură, și organizații non-guvernamentale, actori culturali de la orice nivel și mediul de afaceri”, spune Teodora Borghoff, directorul asociației. Reprezentanți ai municipalității, societății civile, ai diferitelor organizații sau firme care ar putea ajuta la realizarea obiectivului ca Timișoara să primească titlul de capitală cultural europeană au participat la o întâlnire cu expertul german Hans Dietrich Schmidt. Expertul german a prezentat cazuri concrete ale unor orașe care nu spuneau nimic celor care au acordat titlul sau aveau o imagine slabă, orașe industriale sau care au avut o promovare a culturii foarte redusă. „Ați făcut deja bine primii pași și sunteți pregătiți, dar adevăratul potențial poate fi văzut doar când aveți deja un un concept. Așa că următorul pas este să dezvoltați un concept și o viziune asupra orașului. Abia atunci puteți spune dacă aveți sau nu șanse de reușită. Trebuie să arătați de ce aveți nevoie de acest titlu, și asta nu pentru că aveți un centru al orașului foarte frumos sau o arhitectură atractivă. Este vorba despre provocările voastre”, spune Schmidt. Două din sfaturile date de dramaturgul care a ajutat Essenul să câștige titlul râvnit și de Timișoara au fost legate de stabilirea sloganului și a unui motto.

Share
Published by
Dana Popa
Tags: Timişoara

Recent Posts

TIR în flăcări pe Calea Aradului! Ce s-a întâmplat/FOTO

Imagini care pot provoca un şoc emoţional! Un TIR în flăcări, chiar dacă la ora…

5 ore ago

Primarul Fritz vrea să discute cu liderii politici soluţii pentru trecerea proiectului privind noile taxe şi impozite

Primarul Dominic Fritz a declarat că intenţionează să discute cu toţi liderii politici ai partidelor…

6 ore ago

A murit nevinovat într-un accident pe care nu l-a provocat

La momentul nepotrivit în locul nepotrivit. Un bărbat în vârstă de 65 de ani, a…

9 ore ago

Prinși în flagrant cu kilograme de „iarbă” la ei

Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Timișoara, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial…

10 ore ago

Alfred Simonis cere dezbatere cu participarea tuturor părților implicate pe proiectul taxelor și impozitelor locale

Liderul PSD Timiș, Alfred Simonis, cere un dialog politic real pe tema impozitelor și taxelor…

11 ore ago

Șantierul noului drum de legătură Timișoara – A1 se închide în acest an la 40% din total realizat/FOTO

Muncitorii clujenilor de la ARL au plecat în concediul de iarnă de pe șantierul noului…

11 ore ago