Primăria Timișoara are cele trei studii de fezabilitate pentru subpasajele Popa Șapcă, Jiul și Solventul, dar nu are altă sursă de finanțare în afara bugetului propriu. Anul trecut, în plină campanie electorală, Nicolae Robu spunea că are sprijinul Ministerului Transporturilor pentru aceste lucrări.
„Cele trei studii de fezabilitate pentru lărgirea străzii și subpasajului Popa Șapcă și Jiul și realizarea unui subpasaj pe sub calea ferată în zona Solventul, pe unde vom trece și linia de tramvai, ne-au fost predate și vor face obiectul unor hotărâri de consiliu local. La fel se întâmplă și în cazul SF pentru inelul IV”, a declarat Nicolae Robu. Proiectele de hotărâre privind aprobarea acestora vor fi pe ordinea de zi a următoarei şedinţe a CL Timișoara, programată joi, 21 noiembrie. „Cu ocazia aprobării se va face automat și trecerea la elaborarea proiectului tehnic și a documentațiilor de execuție, astfel încât vom putea trece la organizarea licitației. Din acel moment, oricând vom putea începe lucrările”, mai spune primarul. Acesta crede că licitațiile pentru execuție ar putea fi organizată în primăvara anului viitor.
Toate bune și frumoase, numai că, în momentul în care s-a adus vorba de bani, Robu n-a putut preciza decât una singură. „Sursa de finanțare în momentul de față este bugetul local. Asta nu înseamnă că vom pune în mod direct, efectiv, deodată, banii necesari de la bugetul local. Asta poate însemna și realizarea acestor obiective pe sistemul credit furnizor”, a declarat liberalul. Robu susține că ar putea obține totuși ceva bani de la guvern. „O șansă de finanțare din această sursă există, dar nu pot evalua la ce nivel va fi ea. Însă noi suntem pregătiți să realizăm aceste lucrări și cu susținere financiară de la bugetul propriu, prin credit furnizor”, a explicat primarul. În acestă eventualitate, executantul lucrării va lua un împrumut, pe care primăria îl plăti ulterior băncii.
În mai 2012, liberalul Nicolae Robu avea alte așteptări. „Calculele făcute de specialişti au arătat că ar fi vorba despre aproximativ zece milioane de euro. Ca sursă de finanţare, ne bazăm pe Ministerul Transporturilor pentru partea de cale ferată, pe bugetul local şi alte surse ce le putem atrage”, declara actualul primar.
Una dintre cele mai vechi societăți românești din domeniul tipăriturilor, societatea Grafoprint din Timișoara, a…
În dimineața de 5 noiembrie, polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Timișoara, împreună cu…
Fostul primar al Timişoarei, Nicolae Robu, afirmă că a acceptat poziţia de consilier personal al…
Unul dintre cele mai interesante proiecte care au ajutat la promovarea Timișoarei a ajuns la…
Chiar a doua zi după învestirea lui Alfred Simonis în funcţia de preşedinte al Consiliului…
Timp de patru zile, vaporașele nu vor mai circula pe Bega. Măsura a fost luată…