Categories: Invatamant

Simularea de la evaluarea nationala: doar o treime din copii ar „trece” la matematica!

Simularea examenului de evaluare națională a avut rezultate catastrofale. Doar 48,8% dintre elevii prezenţi au obţinut medii peste cinci și doar o treime dintre cei care au dat examenul au luat notă de trecere la matematică! În Caraș-Severin, doar 19% dintre copii au luat 5 la această probă. În Timiș, media de potențial promovați este de puțin peste 45%.

Ministerul Educaţiei Naţionale a centralizat rezultatele examenelor din cadrul simulării naţionale la clasa a VIII-a. Prezența a fost de 94,7%, iar rata de promovare, de numai 48,8%. Altfel spus, dacă evaluarea s-ar „da” mâine, peste jumătate dintre absolvenții de școală generală nu ar putea urma cursuri la liceu. „Scopul simulării a fost aducerea în atenţia elevilor şi a profesorilor lor a situaţiei reale privind pregătirea înainte de evaluarea naţională din vară”, spun reprezentanții ministerului. Situația reală este dramatică: la matematică, doar 30,4% din candidați au luat note peste 5. La română, copiii au stat ceva mai bine, cu 66,95% note de trecere obținute. Rezultate sunt cu atât mai îngrijorătoare, cu cât subiectele au fost concepute pentru un nivel mediu.

În Timiș, potențiala rată de promovare este sub media națională, de numai 45,5%. Elevii din Timiș sunt codași la matematică, doar 27,1% dintre ei reușind să ia cel puțin nota 5. Aproape 65% au reușit să ia note de trecere la română și aproape 70% au făcut același lucru la limba maternă. Timișul este abia pe locul 29 în topul național. Pe judeţe, cele mai mari procente de note peste 5 au fost în București – 64,21% , judeţul Brăila – 60,42% şi judeţul Cluj 59,18%. Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat în Călăraşi – 34,18%, Caraş-Severin – 36,28% şi Dolj – 37,95%. Județul Caraș-Severin a fost codaș atât la matematică – doar 19,33% note de trecere, cât și la limba maternă, cu 21,74%. Inspectoratele şcolare vor prezenta situaţia reală tuturor directorilor de şcoli. Părinţii vor fi informaţi asupra situaţiei elevilor și le vor fi prezentate soluţiile pe care şcoala le are în vedere pentru fiecare elev în parte. Apoi, la nivelul fiecărei școli va fi analizată situația și vor fi luate măsuri pentru pregătirea elevilor, inclusiv ore suplimentare. Pe undeva, rezultatele catastrofale n-ar trebui să mire pe nimeni, câtă vreme nici măcar responsabilii din Ministerul Educației încă n-au aflat că nu există județul Timișoara, așa cum apare pe site-ul oficial al instituției.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Descoperă noua tendință de shopping cu haine și accesorii de probă!

Comanzi, probezi, plătești doar ce păstrezi! O nouă tendință de shopping inteligent și confortabil pentru…

2 ore ago

Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest…

2 ore ago

În decembrie începe primul foraj la tunelurile de la Margina – Holdea și se va lucra pe opt fronturi în paralel/FOTO

Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea…

2 ore ago

ABA Banat a reabilitat integral barajul și albia râului de la Oravița

În urma unei investiții a Administrației Bazinale de Apă Banat (ABA Banat), la Oravița au…

2 ore ago

După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa

La foc automat. Ca în fiecare toamnă, prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj nu prea…

3 ore ago

<b>VESSMARY: De 11 ani, redefinind eleganța feminină în România</b>

Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele…

4 ore ago