Categories: Administratie

Subpasajul auto din Piata Victoriei se face „foarte simplu”! Robu spune ca de la anul

Subpasajul din Piața Victoriei e floare la ureche pe lângă cel de la Michelangelo. Asta spune primarul Nicolae Robu, conform căruia lucrarea va începe sigur anul viitor și va fi făcută cu bani de la bugetul local. Încă nu există nici proiect tehnic și nici studiu de fezabilitate, deci nici o estimare de costuri. Robu vrea să extindă și zona pietonală din centru.

Zona Cetate, aflată în prezent în șantier, va fi gata cel târziu în vara anului viitor, după estimările primarului Nicolae Robu. „Vom avea schimbări radicale pe care, de altfel, le simțim de acum. Nu vor mai pătrunde mașinile pe toata acea rețea de zece străzi și patru piețe. Chiar vom mai extinde, probabil, zona pietonală și pe anumite porțiuni care nici nu sunt în acest proiect în momentul de față. Atunci este obligatoriu să găsim soluții pentru fluidizarea traficului”, susține edilul. El recunoaște însă că variantele sunt limitate și spune că soluția cea mai bună este subpasajul din Piața Victoriei.

Robu a ajuns la concluzia că realizarea acestuia nu este deloc complicată. „Acolo avem lucrări deja făcute, nu mai trebuie să săpăm decât cel mult un metru față de nivelul actual. Drept urmare, subpasajul propriu-zis acolo se face foarte simplu. Va fi de săpat pe strada Sf. Ioan, pe strada Republicii, pentru câte o banda care vine în subteran înspre zona din fața Operei. (…) astea sunt lucrări minore, nu se pot compara cu ce avem la Michelangelo”, explică primarul. Banii pentru realizarea acestui subpasaj – care nu se știe cât costă – vor proveni din veniturile proprii ale municipalității.

Proiectul „Reorganizarea circulației pe Inelul 1 și reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport în comun” a fost scos la licitație și câștigat, în februarie, de o firmă bucureștenă. Aceasta va primi aproximativ 25.000 de euro pentru proiectul tehnic și studiul de fezabilitate. Prin subpasajul din fața operei vor trece doar mașini mici și microbuze, cu înălțimea maximă de 2,80 m. Autobuzele și troleibuzele vor avea un alt traseu. Lucrările nu vor începe decât după închiderea actualului șantier din zona Cetate. „Nu apucăm să dăm drumul la pasaj până cand nu terminăm reabilitarea centrului istoric. Acum este în lucru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic și apoi dăm drumul la caietul de sarcini și la licitație. În 2015 cu certitudine vom începe și acolo”, a mai spus Nicolae Robu.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Echipa Festivalului Rod a ajuns din nou la Penitenciarul de pe Popa Șapcă/Foto

Echipa Festivalului Rod s-a întors după gratii la începutul toamnei, cu proiecția filmului „Crulic. Drumul…

4 ore ago

ANUNȚ LANSARE PROCEDURĂ COMPETITIVĂ ACHIZIȚIE LUCRĂRI

CATALIN SI CATALAINA SRL, în calitate de solicitant, cu sediul în sat Cerneteaz, comuna Giarmata,…

5 ore ago

ADR Vest a semnat două noi contracte de finanțare. Trei milioane de lei vor susține sistemul universitar din Timișoara și Reșița

Cu ajutorul fondurilor europene, peste 3.000 de studenți din Timișoara și Reșița vor beneficia de…

7 ore ago

Noul președinte al Consiliului Judeţean nu vede posibilă apariția de baroni locali în Timiș

Alfred Simonis, noul președinte al Consiliului Județean Timiș, spune că nu se va transforma, în…

7 ore ago

Societatea Colterm a anunțat că a pornit deja și cel de-al doilea cazan de abur de la CET Sud

Compania de termoficare anunță că a pornit și al doilea cazan de abur de la…

7 ore ago

Șapte spații din cartierele istorice sunt scoase la licitație de Primăria Timișoara, în vederea închirierii

Un număr de șapte spații comerciale aflate în cartierele istorice Cetate și Fabric, sunt scoase…

8 ore ago