Categories: Economic

Linia Oravita-Anina, „Semmeringul banatean”, scoasa a cincea oara la licitatie

La două luni de la ultima încercare de a găsi pe cineva interesat să scoată bani din cea mai veche linie ferată montană din România, CFR SA o scoate din nou la licitație. Este a cincea oară când compania încearcă să scape de linia Oravița – Anina, al cărei traseu este o adevărată încântare pentru turiști. Promovarea lipsește însă cu desăvârșire.

La ultima licitație, în luna iulie, trei din cele șase secții aflate pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timișoara au fost adjudicate de un operator privat. Este vorba despre Nădab – Grăniceri, Timişoara Nord – Jimbolia şi Timişoara Nord – Timişoara Vest. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA organizează vineri, 19 septembrie, la Bursa Română de Mărfuri, o nouă licitaţie publică cu strigare pentru închirierea a 1.016,2 km de cale ferată, adică 29 secţii CF care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile. Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Secțiile sunt de pe raza sucursalelor regionale de cale ferată Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa.

Pe raza Sucursalei Regionale CF Timișoara sunt scoase la licitație secțiile Caransebeş – Bouţari, Haţeg – Subcetat și Oraviţa – Anina. Linia Oravița – Anina, supranumită „Semmeringul bănăţean”, a fost dată în folosinţă pe 25 noiembrie 1863, pentru transport de marfă. Șase ani mai târziu au început să circule și trenurile de persoane. Pe cei 33 de kilometri sunt zece viaducte și 14 tuneluri, săpate cu dalta, ciocanul sau târnăcopul. Primele două licitații pentru Oravița – Anina au avut loc în octombrie 2012, respectiv iunie 2013. Salvarea ar putea veni de la turiști, însă în condițiile în care promovarea liniei este inexistentă, cine să vină să meargă cu trenul într-un peisaj spectaculos? Ca să afli când pleacă trenul și cât costă biletele presupune o muncă serioasă de documentare, pe care nu toată lumea e dispusă să o facă. Dacă nu se vor găsi investitori interesați, e posibil ca această adevărată minune să fie închisă. (sursa foto: www.frecventa-sufletului.ro)

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

La Timișoara va avea loc dezbaterea „35 ani de libertate sau 35 ani de dezamăgire? Revoluția din 1989 și ce ar fi putut să fie”

Timișoara va găzdui, la mijlocul lunii viitoare, în organizarea primăriei, dezbaterea „35 ani de libertate…

8 ore ago

Colterm întrerupe furnizarea căldurii şi apei calde în mai multe zone din oraş

Marţi, 19 noiembrie, vor avea loc mai multe întreruperi ale serviciilor furnizate de Colterm, acestea…

9 ore ago

Ciocnirea giganților: accident cu tramvaie! Două persoane au fost transportate la spital

Luni seara, după orele 18, ISU Timiș a fost anunțat despre producerea unui accident între…

9 ore ago

Catălin Drulă, atac dur la liderii PSD în scandalul Nordis: “Așa arată banditismul de stat”

Deputatul USR de Timiş, Cătlin Drulă, s-a dezlănţuit la adresa liderilor PSD, pe marginea scandalului…

9 ore ago

PNL Timiş a pierdut şi „războiul consilierilor” din Sânnicolau Mare. Cei şase consilieri excluşi din PNL au fost validaţi în instanţă

Judecătoria Sânnicolau Mare a validat mandatele celor şase consilieri locali din partea PNL pe care…

10 ore ago

Cosmin Şandru, despre Marcel Ciolacu: “Este un real pericol pentru țară, pentru siguranța națională”

Deputatul PNL de Timiş Cosmin Şandru afirmă că un preşedinte al României precum Marcel Ciolacu…

11 ore ago