Categories: Economic

Linia Oravita-Anina, „Semmeringul banatean”, scoasa a cincea oara la licitatie

La două luni de la ultima încercare de a găsi pe cineva interesat să scoată bani din cea mai veche linie ferată montană din România, CFR SA o scoate din nou la licitație. Este a cincea oară când compania încearcă să scape de linia Oravița – Anina, al cărei traseu este o adevărată încântare pentru turiști. Promovarea lipsește însă cu desăvârșire.

La ultima licitație, în luna iulie, trei din cele șase secții aflate pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timișoara au fost adjudicate de un operator privat. Este vorba despre Nădab – Grăniceri, Timişoara Nord – Jimbolia şi Timişoara Nord – Timişoara Vest. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA organizează vineri, 19 septembrie, la Bursa Română de Mărfuri, o nouă licitaţie publică cu strigare pentru închirierea a 1.016,2 km de cale ferată, adică 29 secţii CF care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile. Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Secțiile sunt de pe raza sucursalelor regionale de cale ferată Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa.

Pe raza Sucursalei Regionale CF Timișoara sunt scoase la licitație secțiile Caransebeş – Bouţari, Haţeg – Subcetat și Oraviţa – Anina. Linia Oravița – Anina, supranumită „Semmeringul bănăţean”, a fost dată în folosinţă pe 25 noiembrie 1863, pentru transport de marfă. Șase ani mai târziu au început să circule și trenurile de persoane. Pe cei 33 de kilometri sunt zece viaducte și 14 tuneluri, săpate cu dalta, ciocanul sau târnăcopul. Primele două licitații pentru Oravița – Anina au avut loc în octombrie 2012, respectiv iunie 2013. Salvarea ar putea veni de la turiști, însă în condițiile în care promovarea liniei este inexistentă, cine să vină să meargă cu trenul într-un peisaj spectaculos? Ca să afli când pleacă trenul și cât costă biletele presupune o muncă serioasă de documentare, pe care nu toată lumea e dispusă să o facă. Dacă nu se vor găsi investitori interesați, e posibil ca această adevărată minune să fie închisă. (sursa foto: www.frecventa-sufletului.ro)

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Profesorul Cristian M. Teodorescu va fi în dialog cu publicul timișorean, la UVT

Universitatea de Vest Timișoara oferă publicului un nou eveniment din seria „Conectați la viitor”, intitulat…

13 minute ago

Și-a găsit sfârșitul brusc, într-o stație de tramvai

Luni dimineața, în jurul orei 09:45, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul că…

21 de minute ago

Studii clinice în gastroenterologie derulate în cadrul Asociației OncoHelp

Boala Crohn și rectocolita ulcero-hemoragică sunt patologiile pentru care pacienții pot avea acces la terapii…

24 de minute ago

Primăria Timișoara caută furnizor pentru macazuri, pentru 6,5 milioane de lei. Vor fi instalate la pasajul Solventul

Municipalitatea timișoreană face deja un prim pas spre ceea ce ar urma să devină unul…

37 de minute ago

Ce influenţe pot avea alegerile din Bucureşti asupra Timişoarei

Or fi miticii şmecheri, dar nu sunt proşti. Mă rog, al doilea enunţ nu ştiu…

53 de minute ago

Se poate! Baschetbaliștii Timișoarei au învins după un meci spectaculos, în prelungiri, bronzul ediției trecute

La meciul 10 al echipei din acest sezon și la al 401-lea pentru antrenorul Dragan…

60 de minute ago