Categories: Economic

Linia Oravita-Anina, „Semmeringul banatean”, scoasa a cincea oara la licitatie

La două luni de la ultima încercare de a găsi pe cineva interesat să scoată bani din cea mai veche linie ferată montană din România, CFR SA o scoate din nou la licitație. Este a cincea oară când compania încearcă să scape de linia Oravița – Anina, al cărei traseu este o adevărată încântare pentru turiști. Promovarea lipsește însă cu desăvârșire.

La ultima licitație, în luna iulie, trei din cele șase secții aflate pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timișoara au fost adjudicate de un operator privat. Este vorba despre Nădab – Grăniceri, Timişoara Nord – Jimbolia şi Timişoara Nord – Timişoara Vest. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA organizează vineri, 19 septembrie, la Bursa Română de Mărfuri, o nouă licitaţie publică cu strigare pentru închirierea a 1.016,2 km de cale ferată, adică 29 secţii CF care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile. Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Secțiile sunt de pe raza sucursalelor regionale de cale ferată Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa.

Pe raza Sucursalei Regionale CF Timișoara sunt scoase la licitație secțiile Caransebeş – Bouţari, Haţeg – Subcetat și Oraviţa – Anina. Linia Oravița – Anina, supranumită „Semmeringul bănăţean”, a fost dată în folosinţă pe 25 noiembrie 1863, pentru transport de marfă. Șase ani mai târziu au început să circule și trenurile de persoane. Pe cei 33 de kilometri sunt zece viaducte și 14 tuneluri, săpate cu dalta, ciocanul sau târnăcopul. Primele două licitații pentru Oravița – Anina au avut loc în octombrie 2012, respectiv iunie 2013. Salvarea ar putea veni de la turiști, însă în condițiile în care promovarea liniei este inexistentă, cine să vină să meargă cu trenul într-un peisaj spectaculos? Ca să afli când pleacă trenul și cât costă biletele presupune o muncă serioasă de documentare, pe care nu toată lumea e dispusă să o facă. Dacă nu se vor găsi investitori interesați, e posibil ca această adevărată minune să fie închisă. (sursa foto: www.frecventa-sufletului.ro)

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

„Trezirea în conştiinţă” începe să producă efecte. Dacă „Punctul 8” era, Mesia nu exista

„Este vorba despre conștiința unor oameni care, așa cred ei, că pe conștiință se garantează…

12 minute ago

„Azi în Timişoara, mâine în toată ţara!”. 35 de ani de la Proclamaţia de la Timişoara. Program manifestări

Astăzi se aniversează 35 de ani de la momentul în care a fost adoptată Proclamaţia…

O oră ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 11 martie 2025

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 11.03.2025, unde se vor executa reparaţii…

O oră ago

Accident în care a fost implicată și o ambulanță la Ciacova. Trei persoane au ajuns la spital

Accident grav în Timiș. Un bărbat, în vârstă de 49 de ani, a condus o…

16 ore ago

Două bulevarde din Dumbrăvița vor fi modernizate cu sprijinul CJ Timiș

Comuna periurbană a Timișoarei, Dumbrăvița, va beneficia de sprijin financiar din partea Consiliului Județean Timiș,…

16 ore ago

Studenții de la FEAA beneficiază de un nou spațiu de co-working oferit prin rețeaua BRD HUBs/FOTO

La sediul Facultății de Economie și Administrare a Afacerilor din cadrul Universității de Vest din…

17 ore ago