Categories: Primăria Timişoara

Nu vom avea tramvaie noi in acest an!

Estimările erau optimiste, dar realitatea le-a dat peste cap. Timișorenii nu vor beneficia în acest an de niciun tramvai proaspăt reabilitat. Lucrările merg foarte greu, astfel că e foarte puțin probabil ca prima garnitură cu față nouă să revină pe linii înainte de 2015.

Electroputere VFU Paşcani și Astra Vagoane Arad, asocierea care a câștigat, în aprilie, licitația pentru reabilitarea tramvaielor din Timișoara, au preluat, în luna iulie, primele două garnituri. „Pentru primele două exemplare, procesul de reabilitare are o durată mai lungă. Nu avem un termen ferm, durează trei sau patru luni reabilitarea primului tramvai. Apoi va merge mai repede, în continuare se va putea realiza într-o lună”, spunea edilul, la vremea respectivă. Teoretic, primul tramvai ar fi trebuit să fie gata înainte de finele anului, însă Robu nu mai e deloc optimist. „Se lucrează în continuare. Nu avem o dată fermă angajată pentru finalizare, la primele două exemplare merge mai greu. Nu cred că vor veni anul acesta, după stadiul pe care l-am văzut eu acum două săptămâni. Acum două săptămâni era destul de avansată lucrarea la stadiul de șasiu, trebuie să se mai monteze tot ce tine de restul, ca si pentru un tramvai nou”, a declarat, marți, primarul Timișoarei. Conform acestuia, după primele două garnituri, la care lucrul durează atât de mult, se va putea face un tramvai pe lună, la fiecare din cele două uzine. Edilul ar vrea ca, anul viitor, să fie reabilitate 20 de tramvaie, dar nu crede că acest lucru va fi posibil, și asta din cauza fabricilor.

Reabilitarea unei singure garnituri costă 480.000 de euro. „Nu rămâne decât partea de metal greu, asta înseamnă roţile, osiile din tramvaiul vechi, în rest totul se aruncă. Vor fi cu încălzire în scaune, climatizare, vor avea internet, camere video… Absolut tot ce există într-un tramvai nou va fi şi în aceste tramvaie reabilitate, numai că preţul este de patru ori mai mic decât al unui tramvai nou cu aceleaşi caracteristici”, explica Robu. Contractul încheiat în primăvară cu asocierea Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Arad are o durată de patru ani și vizează reabilitarea a 30 de tramvaie.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Avarie majoră la Aquatim. Se lucrează intens pentru reluarea furnizării apei/Update. Avaria a fost izolată

Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…

9 ore ago

Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…

11 ore ago

Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău

Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…

11 ore ago

Raoul Trifan despre Mircea Geoană: “Poți scoate omul din PSD, dar nu poți scoate PSD-ul din om”

Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…

13 ore ago

Liderii PSD Ciolacu, Grindeanu și Simonis au mințit. Au fost la Nisa cu avionul plătit de Nordis

G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…

14 ore ago

Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal

Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…

14 ore ago