Categories: Primăria Timişoara

Robu nu renunta la metrou! Acum se cauta studiu de fezabilitate

La Timișoara se pregătește studiul de fezabilitate pentru… metrou. Asta a anunțat primarul Nicolae Robu, care spune că știrea din 2013 „reșapată” de presa națională la începutul anului, are un sâmbure de adevăr. Lucrările nu vor începe însă în niciun caz în 2015, asta și pentru că sursa de finanțare este încă necunoscută.

 

În 2013, primarul Nicolae Robu anunța un proiect care a stârnit zâmbete în întreaga țară: Timișoara ar urma să fie al doilea oraș din România cu linie de metrou. Aceasta era legată de foarte costisitoarea operațiune de îngropare a liniilor de cale ferată. De atunci nu s-a întâmplat însă nimic, numai că informația a revenit în forță în media națională, la începutul acestui an. Totul a plecat de la o știre redactată în decembrie 2013, în care Robu spunea că, în 2015, vor începe lucrările la linia de metrou. „Nu e lipsită de temei abordarea proiectului. Am dat undă verde pentru contractarea studiului de fezabilitate. Problema este cea a asigurării fondurilor. Nu ne putem apuca să facem așa ceva pe bugetul local, nici pe fonduri euorpene obișnuite, dar nu exclud accesarea unor fonduri special, direct de la Bruxelles. Prima condiție este însă realizarea studiului de fezabilitate”, a declarat, marți, primarul Timișoarei.

Robu nu știe exact cât ar putea costa o astfel de construcție, dar estimează costurile la 1.5 miliarde de euro. „Doar după realizarea studiului de fezabilitate putem vedea costurile și alte aspecte, pe care numai specialiștii le pot evidenția. Eu am lansat ideea după ce am stat de vorbă cu arhitecți și urbaniști din Barcelona”, spune primarul. Acesta susține că municipalitatea a trimis, acum câteva săptămâni, o înștiințare către CFR, în privința căii ferate care străbate orașul. „Variantele sunt fie ca ea să fie dusă în subteran, fie să fie scoasă din oraș, dar prima opțiune este ducerea liniilor ferate în subteran. Nu dorim să rămână cum este acum și ar fi păcat să se înceapă lucrări de consolidare pe formula actuală și nu dorim nici estacade”, a mai declarat Robu. Acesta estima, în 2013, că realizarea liniei de metrou ar putea dura vreo zece ani, traseul acesteia fiind, în mare, Gara de Nord – Mall – Gara de Est – Grădina Zoologică – Aeroport.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Liderii PSD Ciolacu, Grindeanu și Simonis au mințit. Au fost la Nisa cu avionul plătit de Nordis

G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…

25 de minute ago

Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal

Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…

38 de minute ago

Descoperă noua tendință de shopping cu haine și accesorii de probă!

Comanzi, probezi, plătești doar ce păstrezi! O nouă tendință de shopping inteligent și confortabil pentru…

3 ore ago

Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest…

3 ore ago

În decembrie începe primul foraj la tunelurile de la Margina – Holdea și se va lucra pe opt fronturi în paralel/FOTO

Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea…

3 ore ago

ABA Banat a reabilitat integral barajul și albia râului de la Oravița

În urma unei investiții a Administrației Bazinale de Apă Banat (ABA Banat), la Oravița au…

4 ore ago