Categories: Primăria Timişoara

Robu nu renunta la metrou! Acum se cauta studiu de fezabilitate

La Timișoara se pregătește studiul de fezabilitate pentru… metrou. Asta a anunțat primarul Nicolae Robu, care spune că știrea din 2013 „reșapată” de presa națională la începutul anului, are un sâmbure de adevăr. Lucrările nu vor începe însă în niciun caz în 2015, asta și pentru că sursa de finanțare este încă necunoscută.

 

În 2013, primarul Nicolae Robu anunța un proiect care a stârnit zâmbete în întreaga țară: Timișoara ar urma să fie al doilea oraș din România cu linie de metrou. Aceasta era legată de foarte costisitoarea operațiune de îngropare a liniilor de cale ferată. De atunci nu s-a întâmplat însă nimic, numai că informația a revenit în forță în media națională, la începutul acestui an. Totul a plecat de la o știre redactată în decembrie 2013, în care Robu spunea că, în 2015, vor începe lucrările la linia de metrou. „Nu e lipsită de temei abordarea proiectului. Am dat undă verde pentru contractarea studiului de fezabilitate. Problema este cea a asigurării fondurilor. Nu ne putem apuca să facem așa ceva pe bugetul local, nici pe fonduri euorpene obișnuite, dar nu exclud accesarea unor fonduri special, direct de la Bruxelles. Prima condiție este însă realizarea studiului de fezabilitate”, a declarat, marți, primarul Timișoarei.

Robu nu știe exact cât ar putea costa o astfel de construcție, dar estimează costurile la 1.5 miliarde de euro. „Doar după realizarea studiului de fezabilitate putem vedea costurile și alte aspecte, pe care numai specialiștii le pot evidenția. Eu am lansat ideea după ce am stat de vorbă cu arhitecți și urbaniști din Barcelona”, spune primarul. Acesta susține că municipalitatea a trimis, acum câteva săptămâni, o înștiințare către CFR, în privința căii ferate care străbate orașul. „Variantele sunt fie ca ea să fie dusă în subteran, fie să fie scoasă din oraș, dar prima opțiune este ducerea liniilor ferate în subteran. Nu dorim să rămână cum este acum și ar fi păcat să se înceapă lucrări de consolidare pe formula actuală și nu dorim nici estacade”, a mai declarat Robu. Acesta estima, în 2013, că realizarea liniei de metrou ar putea dura vreo zece ani, traseul acesteia fiind, în mare, Gara de Nord – Mall – Gara de Est – Grădina Zoologică – Aeroport.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Ce influenţe pot avea alegerile din Bucureşti asupra Timişoarei

Or fi miticii şmecheri, dar nu sunt proşti. Mă rog, al doilea enunţ nu ştiu…

6 minute ago

Se poate! Baschetbaliștii Timișoarei au învins după un meci spectaculos, în prelungiri, bronzul ediției trecute

La meciul 10 al echipei din acest sezon și la al 401-lea pentru antrenorul Dragan…

12 minute ago

Şag, o comunitate în plină dezvoltare. Confirmare de la prefectul Cornelia Micicoi

La finalul săptămânii trecute, prefectul Cornelia Micicoi a făcut o vizită în comuna Șag, vizate…

4 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 8 decembrie 2025

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 08.12.2025, unde se vor executa reparaţii…

5 ore ago

E oficial! Ciprian Ciucu câştigă detaşat alegerile pentru Primăria Bucureştiului. Mare surpriză pe locul 2!

Candidatul PNL Ciprian Ciucu va fi noul primar al Capitalei, câştigând oficial scrutinul la o…

10 ore ago

Exit-poll: Ciprian Ciucu câştigă detaşat Primăria Capitalei. Victoria îi aparţine şi lui Ilie Bolojan

Candidatul PNL Ciprian Ciucu va fi viitorul primar al Bucureştiului, potrivit unui exit-poll realizat de…

14 ore ago