Categories: Primăria Timişoara

Robu nu renunta la metrou! Acum se cauta studiu de fezabilitate

La Timișoara se pregătește studiul de fezabilitate pentru… metrou. Asta a anunțat primarul Nicolae Robu, care spune că știrea din 2013 „reșapată” de presa națională la începutul anului, are un sâmbure de adevăr. Lucrările nu vor începe însă în niciun caz în 2015, asta și pentru că sursa de finanțare este încă necunoscută.

 

În 2013, primarul Nicolae Robu anunța un proiect care a stârnit zâmbete în întreaga țară: Timișoara ar urma să fie al doilea oraș din România cu linie de metrou. Aceasta era legată de foarte costisitoarea operațiune de îngropare a liniilor de cale ferată. De atunci nu s-a întâmplat însă nimic, numai că informația a revenit în forță în media națională, la începutul acestui an. Totul a plecat de la o știre redactată în decembrie 2013, în care Robu spunea că, în 2015, vor începe lucrările la linia de metrou. „Nu e lipsită de temei abordarea proiectului. Am dat undă verde pentru contractarea studiului de fezabilitate. Problema este cea a asigurării fondurilor. Nu ne putem apuca să facem așa ceva pe bugetul local, nici pe fonduri euorpene obișnuite, dar nu exclud accesarea unor fonduri special, direct de la Bruxelles. Prima condiție este însă realizarea studiului de fezabilitate”, a declarat, marți, primarul Timișoarei.

Robu nu știe exact cât ar putea costa o astfel de construcție, dar estimează costurile la 1.5 miliarde de euro. „Doar după realizarea studiului de fezabilitate putem vedea costurile și alte aspecte, pe care numai specialiștii le pot evidenția. Eu am lansat ideea după ce am stat de vorbă cu arhitecți și urbaniști din Barcelona”, spune primarul. Acesta susține că municipalitatea a trimis, acum câteva săptămâni, o înștiințare către CFR, în privința căii ferate care străbate orașul. „Variantele sunt fie ca ea să fie dusă în subteran, fie să fie scoasă din oraș, dar prima opțiune este ducerea liniilor ferate în subteran. Nu dorim să rămână cum este acum și ar fi păcat să se înceapă lucrări de consolidare pe formula actuală și nu dorim nici estacade”, a mai declarat Robu. Acesta estima, în 2013, că realizarea liniei de metrou ar putea dura vreo zece ani, traseul acesteia fiind, în mare, Gara de Nord – Mall – Gara de Est – Grădina Zoologică – Aeroport.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Susţinut şi de PSD, Dan Vatriş (PNL) şi-a depus candidatura pentru un nou mandat de primar al comunei Jebel

Primarul PNL al comunei Jebel, Dan Vatriş, şi-a depus candidatura pentru un nou mandat în…

48 de minute ago

CSU Politehnica Timișoara, trei medalii la Campionatul național de floretă tineret

Politehnica Timișoara a cucerit trei medalii la Campionatul Național de floretă, tineret. Ingrid Miti Bikfalvi…

51 de minute ago

Se pregătește cea mai nouă ediție a Ezoteric Fest

Expo Timișoara Internațional în parteneriat cu Camera de Comerț, Industrie si Agricultură Timiș vor organiza…

O oră ago

Studiul de prefezabilitate al sălii polivalente de la Timișoara este aproape gata

Acum, că problema stadionului nou al Timișoarei a fost ”rezolvată”, viceprimarul orașului abordează cel de-al…

2 ore ago

Poate începe noul vot pentru bugetarea participativă, regulamentul a fost aprobat

Timișoara va avea și în acest an bugetare participativă, cetățenii urmând să decidă direct unde…

2 ore ago

În luna mai vom avea parte de evenimente deosebite la Ziua Porților Deschise a Școlii de Arte din Timișoara

O zi cât o primăvară întreagă! Flashmob de dans popular, dans modern și balet, ateliere…

2 ore ago