Categories: Primăria Timişoara

Robu nu renunta la metrou! Acum se cauta studiu de fezabilitate

La Timișoara se pregătește studiul de fezabilitate pentru… metrou. Asta a anunțat primarul Nicolae Robu, care spune că știrea din 2013 „reșapată” de presa națională la începutul anului, are un sâmbure de adevăr. Lucrările nu vor începe însă în niciun caz în 2015, asta și pentru că sursa de finanțare este încă necunoscută.

 

În 2013, primarul Nicolae Robu anunța un proiect care a stârnit zâmbete în întreaga țară: Timișoara ar urma să fie al doilea oraș din România cu linie de metrou. Aceasta era legată de foarte costisitoarea operațiune de îngropare a liniilor de cale ferată. De atunci nu s-a întâmplat însă nimic, numai că informația a revenit în forță în media națională, la începutul acestui an. Totul a plecat de la o știre redactată în decembrie 2013, în care Robu spunea că, în 2015, vor începe lucrările la linia de metrou. „Nu e lipsită de temei abordarea proiectului. Am dat undă verde pentru contractarea studiului de fezabilitate. Problema este cea a asigurării fondurilor. Nu ne putem apuca să facem așa ceva pe bugetul local, nici pe fonduri euorpene obișnuite, dar nu exclud accesarea unor fonduri special, direct de la Bruxelles. Prima condiție este însă realizarea studiului de fezabilitate”, a declarat, marți, primarul Timișoarei.

Robu nu știe exact cât ar putea costa o astfel de construcție, dar estimează costurile la 1.5 miliarde de euro. „Doar după realizarea studiului de fezabilitate putem vedea costurile și alte aspecte, pe care numai specialiștii le pot evidenția. Eu am lansat ideea după ce am stat de vorbă cu arhitecți și urbaniști din Barcelona”, spune primarul. Acesta susține că municipalitatea a trimis, acum câteva săptămâni, o înștiințare către CFR, în privința căii ferate care străbate orașul. „Variantele sunt fie ca ea să fie dusă în subteran, fie să fie scoasă din oraș, dar prima opțiune este ducerea liniilor ferate în subteran. Nu dorim să rămână cum este acum și ar fi păcat să se înceapă lucrări de consolidare pe formula actuală și nu dorim nici estacade”, a mai declarat Robu. Acesta estima, în 2013, că realizarea liniei de metrou ar putea dura vreo zece ani, traseul acesteia fiind, în mare, Gara de Nord – Mall – Gara de Est – Grădina Zoologică – Aeroport.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

S-a semnat contractul de lucrări pentru stațiile electrice din Ghiroda

Vineri, 20 decembrie, a fost semnat contractul pentru instalarea stațiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice…

6 minute ago

Încă un meci de pus în ramă! Lugojul bate Brașovul în decisiv

O nouă partidă, o nouă „capodoperă”, în Sala IK Ghermănescu din Lugoj, acolo unde s-a…

10 ore ago

Campioana din Cluj a tremurat până în ultima secundă pentru victorie, în faţa unei Timişoare renăscută în ultimul sfert

Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de…

14 ore ago

Accident fără victime, dar cu pagube şi multe surprize… neplăcute

Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă…

16 ore ago

CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale

Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru…

18 ore ago