Categories: Economic

Semmeringul banatean, scos din nou la licitatie

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA încearcă, joi, să scape, prin licitație publică cu strigare, de 900 de km de cale ferată. Cele 27 de stații pot fi închiriate pentru patru ani. Printre ele, și calea ferată Oravița-Anina, prima licitație pentru aceasta având loc în octombrie 2012.

La Bursa Română de Mărfuri vor fi licitate, joi dimineață, 27 de secţii de cale ferată neinteroperabile aflate pe raza celor opt sucursale regionale de cale ferată – Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa. Persoanele juridice române care au calitatea de operatori de transport feroviar licenţiaţi pot depune oferte pentru una sau mai multe secţii neinteroperabile, pe care se poate desfăşura transport de călători, transport de marfă sau transport mixt. Ofertele se vor deschide la ora 10, persoanele juridice interesate să participe la licitaţie putând depune documentaţia până în ziua derulării procedurii, la ora 9. Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de patru ani.

Pe raza Sucursalei Regionale CF Timişoara sunt scoase la licitație trei secţii neinteroperabile: Caransebeş – Bouţari, Haţeg – Subcetate și Oraviţa – Anina. Aceasta din urmă, supranumită „Semmeringul bănățean”, este cea mai veche linie ferată montană din România. Linia Oravița – Anina a fost dată în folosinţă pe 25 noiembrie 1863, pentru transport de marfă. Șase ani mai târziu au început să circule și trenurile de persoane. Sunt numai 33 de kilometri de drum, dar și zece viaducte și 14 tuneluri, săpate cu dalta, ciocanul sau târnăcopul. Prima licitație pentru această linie a avut loc în octombrie 2012 și, de atunci, CFR încearcă în mod constant să scape de ea, însă fără succes. Salvarea ar trebui să vină de la turiști, însă promovarea este inexistentă. Cine vrea să afle când pleacă trenul și cât costă biletele trebuie să facă o muncă serioasă de documentare. În alte țări, o astfel de linie ar fi un motiv de mândrie pentru operatorul național de cale ferată…

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Implementarea proiectului autobuzelor electrice a fost prelungită încă un an

Finalizarea proiectului prin care Timișoara a primit 44 de autobuze electrice pentru transportul în comun…

2 minute ago

UPT, singura universitate premiată la Romanian Automotive Forum & Awards 2024

Colaborare de succces. Parteneriatul dintre Universitatea Politehnica Timișoara și sediile Continental din Timișoara a fost…

39 de minute ago

Taxele și impozitele locale au creat interes în plenul Consiliului Local Timișoara

Consilierii locali timișoreni au primit la vot, la ședința de plen extraordinară de marți un…

57 de minute ago

Se deschide cea mai nouă ediție a Expo Mobila Timișoara

Începând de joi, de la ora 10, Expo Mobila Timișoara își deschide porțile atât pentru…

O oră ago

Lasconi cu Băsescu, Ciucă cu… Dani Mocanu. Apelul la unitatea dreptei făcut de Bolojan a dat ceva roade

Cu exact o săptămână înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale, liberalul Ilie Bolojan, într-una din…

3 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 20 noiembrie 2024

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 20.11.2024, unde se vor executa reparaţii…

5 ore ago