Curtea de Apel Ploiești l-a condamnat, joi, pe omul de afaceri Gruia Stoica la patru ani de închisoare cu executare. Stoica a fost trimis în judecată în 2014, pentru cumpărare de influență, alături de avocatul Doru Boștină, acuzat de trafic de influență.
Potrivit DNA, în luna mai 2013, SC Complexul Energetic Oltenia SA (CEO) Târgu Jiu a lansat o procedură de licitație care avea ca scop încheierea acordului cadru și a contractelor subsecvente având ca obiect „Servicii de transport feroviar de carbine” pentru sucursala Electrocentrale Craiova II, sucursala Electrocentrale Ișalnița și sucursala Electrocentrale Turceni. Valoarea estimată a contractului era de 473,06 milioane de lei fără TVA. La data de 17 ianuarie 2014, CE Oltenia a transmis invitații de participare la procedura în cauză către CFR Marfă, SC Grup Feroviar Român SA București (GFR) și alte trei societăți comerciale. Termenul de depunere a ofertelor de către societățile comerciale dispuse să ia parte la procedura de licitație era data de 29 ianuarie 2014. CFR Marfă și-a manifestat intenția de a participa la procedura de achiziție și a cerut să i se elibereze documentația de atribuire.
Potrivit rechizitoriului, Gruia Stoica, care controlează GFR SA, membră a grupului Grampet, i-a promis avocatului Doru Boștină că-i va da trei milioane euro pentru ca acesta să își exercite influența pe care a lăsat să se creadă că o are asupra directorului general al CFR Marfă, pentru a-l determina să își încalce atribuțiile de serviciu și să-i comunice prețul oferit de societatea pe care o conduce, la licitația din 29 ianuarie 2014, așadar să divulge date confidențiale. Acest demers avea ca scop adjudecarea de către Gruia Stoica a contractului ce făcea obiectul licitației, respectiv transport cărbune de la nivelul Complexului Energetic Oltenia.
Gruia Stoica mai este cercetat într-un dosar privind încercarea frauduloasă de-a privatiza CFR Marfă în timpul ministeriatului liberalului Relu Fenechiu. De altfel, este cunoscut faptul că Stoica are o relație bună atât cu premierul Victor Ponta, dar și cu unii lideri PNL. Una din firmele sale, Electroputere VFU Pașcani, în asociere cu Astra Vagoane Arad, a câștigat anul trecut licitația privind reabilitarea tramvaielor din Timișoara. Licitația prevedea reabilitarea, într-o perioadă de patru ani, a 30 de garnituri de tramvaie, prețul fiind stabilit la 480.000 de euro per garnitură. Cu toate că, potrivit caietului de sarcini, primele tramvaie refăcute trebuiau să ajungă în Timișoara la finele anului trecut, se pare că nu vom avea tramvaie noi nici de Paște. Odată cu problemele penale ale lui Stoica, probabil Crăciunul ar fi o dată mai realistă.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…