Deputatul PNL Cornel Sămărtinean susține că, deși are bani din belșug, CNADNR nu prea justifică modul în care funcționează. Parlamentarul liberal spune că, din 2008 până acum, CNADNR ar fi avut fondurile necesare pentru a realiza cel puțin 2.000 de km de autostradă.
CNADNR SA s-a întors în subordinea Ministerului Transporturilor în decembrie 2014, în urma unei ordonanțe de urgență. „CNADNR are prevăzut conform declarațiilor conducerii, în anul 2015 un buget de 6,11 miliarde lei, în creştere cu 31% față de 2014. Având pentru anul în curs un profit brut de 215,555 milioane de lei, alocaţiile de la buget pentru investiţii se ridică la 5,852 miliarde lei, din care 398,923 milioane de lei reprezintă alocaţii aferente plăţii angajamentelor din anii anteriori”, a transmis Cornel Sămărtinean. Deputatul de Timiș susține că această companie este, de fapt, un nucleu de „șefi”, pentru că unul din șase angajați ocupă o funcție de conducere. De asemenea, Sămărtinean este de părere că niciun ministru nu a încercat să reorganizeze compania, considerată „un eșec instituțional”. Din 2008 până în prezent, bugetul companiei ar fi fost suficient pentru construirea a aproximativ 2.000 de km de autostrăzi. Totuși, în momentul de față România nu are decât 700 de km de autostradă. Mai mult, doar 420 au fost dați în folosință din 2008 și până în prezent.
Sămărtinean s-a arătat nemulțumit și de faptul că CNADNR are mii de angajați, dar atunci când trebuie astupată o groapă trebuie făcută licitație: „CNADNR funcţionează ca un «stat în stat»: este şi companie de investiţii, dar organizează şi licitaţiile, face recepţia lucrărilor şi le preia ulterior în exploatare. Deşi are 6.000 de angajaţi, CNADNR SA trebuie să facă licitaţie publică şi să aleagă un proiectant şi un constructor privat pentru orice groapă care apare pe autostrăzile şi drumurile naţionale din România. Lipsa de transparență în cheltuirea banului public în cazul CNADNR SA este evidentă, având în vedere faptul că nici până în prezent nu au fost publicate rapoarte trimestriale sau semestriale publice, prin care să se comunice care au fost proiectele către care sunt direcționate sumele de bani și nici nu este publicat oficial un plan de management pentru anul 2015”, a concluzionat Sămărtinean.
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…
Comanzi, probezi, plătești doar ce păstrezi! O nouă tendință de shopping inteligent și confortabil pentru…
Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest…
Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea…