Consilierii locali vor avea pe ordinea de zi a plenului de vineri studiul de fezabilitate pentru „Reorganizarea circulaţiei rutiere pe inelul I de circulaţie şi reproiectarea infrastructurii rutiere şi de transport public (Pasaj Piața Victoriei)”. Lucrarea este estimată la aproape 51 de milioane de euro, exclusiv de la bugetul local.
O uriașă zonă pietonală în centrul Timișoarei, unde va fi permis doar parțial accesul mijloacelor de transport în comun, iar traficul auto va fi redesenat radical, un pasaj subteran auto în Piața Victoriei și o parcare, tot subterană, cu 700 de locuri, în zona Bd. Brătianu. Totul, cel mai devreme în 2020, dacă lucrurile merg și, primul pas, dacă, în plenul de vineri, consilierii locali aprobă studiul de fezabilitate pentru închiderea Inelului I de circulație. „Dată fiind structura radială şi cu inele incomplete a reţelei stradale majore, presiunea traficului se concentreaza asupra zonei centrale a orașului, orientându-se către Inelul I de circulație, singurul inel (oarecum) complet. În consecinţă, congestiile de circulaţie pe Inelul I de circulație şi pe accesele radiale au devenit cvasi-permanente. Viteza medie de circulaţie în zona centrală a scăzut până la valori de sub 10 km/h, consumul de carburanţi depăşind cu mult valorile normale (valori măsurate de 15-19 litri/100 km cu autoturisme pentru care fabricantul indică consum urban de 6-7 litri/100 km). (…) Soluţia de principiu propusă constă în reorganizarea circulaţiei generale pe Inelul I de circulaţie, pe sens unic, eliminând astfel (parţial) conflictele din principalele intersecţii de pe Inelul I, şi în reconfigurarea sistemului de linii de transport public, prin realizarea unui circuit pe Inelul I cu circulaţia reorganizată, astfel încât să crească semnificativ atractivitatea transportului public”, se precizează în referatul proiectului.
Studiul de fezabilitate a fost realizat de S.C Exe Company.Ro SRL, valoarea totală a investiției fiind estimată la 50,9 milioane de euro, cu tot cu TVA. Sursa de finanțare propusă este bugetul local, iar durata de execuție efectivă este de 48 de luni. „Prin acest proiect vom face ca în jurul centrului istoric să se circule într-un singur sens, pe minimum trei benzi de circulaţie, pe alocuri chiar patru. O bandă va fi dedicată pentru transportul în comun, strada Sf. Ioan va deveni o stradă pe care vor circula numai troleibuzele, transportul în comun, general vorbind. Altfel va fi pietonală şi ea. De acolo începând, de la Sfântul Ioan şi până la Bastion, totul va fi pietonal. Vreau să extindem zona pietonală a Timişoarei, şi asta e o idee mai veche a mea din campania electorală, până în spatele Parcului Catedralei. Acolo trebuie să fie o zonă de loisir a Timişoarei”, explica, în urmă cu câteva săptămâni primarul Nicolae Robu. Proiectul include un pasaj subteran prin Piața Victoriei, o parcare subterană cu 700 de locuri, pe lângă strada I.C. Brătianu. și piste duble de biciclete. Edilul vrea, de asemenea, ca pe Inelul I transportul în comun să fie gratuit.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…