Categories: Primăria Timişoara

Intai votam proiectul, apoi facem dezbatere publica! Pasajul subteran din fata Operei, pus putin in asteptare

Consilierii locali au decis să-și exprime punctul de vedere asupra studiului de fezabilitate pentru reorganizarea Inelului I de circulație și construirea unui pasaj subteran în Piața Victoriei după dezbaterea publică cerută de Asociația Culturală „Salvați Patrimoniul Timișoarei”, care a depus împotriva CL o plângere prealabilă pe această temă. Culmea este că SF-ul a fost votat acum câteva săptămâni, iar dezbaterea ar fi trebuit să aibă loc înainte… UPDATE: Dezbaterea publică va avea loc în 2 decembrie.

Asociația „Salvați Patrimoniul Timișoarei” a solicitat revocarea HCL privind aprobarea studiului de fezabilitate „Reorganizarea circulației rutiere pe Inelul 1 de circulația și reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport public – Pasaj Piața Victoriei”. Totul, pentru că nu a fost respectată legea și nu a fost organizată o dezbatere publică. „Solicitarea noastră nu a fost băgată în seamă și s-a trecut imediat la vot. S-a încălcat astfel articolul 7 din Legea 52/2003, care spune că «Autoritatea Publică este obligată să decidă organizarea unei întâlniri în care să dezbată public proiectul de act normativ, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate publică»”, susțin reprezentanții asociației. Cererea a stârnit discuții aprinse în ultimul plen.

„Intrarea în pasaj se face de la intersecția străzii Paris cu Bd. Republicii și, prin urmare, nu se afectează cu nimic acea zonă monumentală legată de Operă. Ieșirea se face în partea cealaltă, după Liceul MIU. De acolo se face ieșirea, dar se poate și rămâne în continuare în subteran, într-o parcare cu 700 de locuri. La suprafață sunt avute în vedere amenajări pe minimum trei benzi pe tot inelul care înconjoară zona Cetate, inclusiv trecerea prin fața primăriei, de la Catedrală, în sens iarăși celui pe care se circulă actualmente, încât conectivitatea va fi incomparabil mai bună decât cea actuală. (…) Studiile specialiștilor, și au fost consultați și proiectanții pentru subpasajul inițial din Piața Victoriei, au arătat că acolo se valorifică toată structura de rezistență actuală și se spune un lucru care mie nici nu mi-a venit să cred, că nici nu va fi nevoie să se sape la suprafață în fața Operei. Înălțimea rămâne suficientă, se vor face anumite lucrări practic minore de consolidare pentru că structura aceea este foarte solidă și nu se afectează nimic. Asta spun specialiștii. (…) Multă lume vine și-mi aduce aminte de vremea când pe strada Alba Iulia, la distanță de un metru de fundația și zidurile Operei, trecea tramvaiul. Aveam circulație cu tramvaiul în ambele sensuri, într-o perioadă în care tramvaiele erau relativ primitive comparabil cu cele de astăzi. Nu s-a întâmplat nimic din cauza acelor vibrații puternice de-a dreptul, darămite acum, când vibrațiile sunt insignifiante, fiind produse doar de mașini mici”, a spus primarul Nicolae Robu. Edilul a criticat și studiul inițial referitor la acest proiect. „În acel studiu, acei specialiști au propus să se dea drumul la trafic de pe strada Dr. Paulescu, pe lângă Fântâna cu Pești, până în partea cealaltă. Asta este soluția lor și a trebuit, la vremea respectivă, să avem discuții aprinse împotriva unei asemenea stupizenii. Cum să acceptăm așa ceva? Piața Victoriei, așa cum este actualmente, este o emblemă a Timișoarei. Oricine vede o imagine, o fracțiune de secundă, din Piața Victoriei, știe că e Piața Victoriei superbă a Timișoarei. Identifică orașul. Și noi să venim acum cu mașinile pe acolo…”, a explicat Robu.

Până la urmă, consilierii au decis să-și amâne pentru viitorul plen votul prin care ar trebui să spună dacă își mențin sau nu susținerea pentru acest proiect. Până atunci, primăria trebuie să… organizeze dezbaterea publică solicitată de Asociația „Salvați Patrimoniul Timișoarei”! Practic, dezbaterea va fi organizată după… ce SF-ul a fost deja aprobat în plen, deși, în mod firesc, procedura este exact invers. „Reorganizarea circulației rutiere pe Inelul 1 de circulație și reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport public – Pasaj Piața Victoriei” ar avea o durată estimată de realizare de 54 de luni, din care execuția propriu-zisă, 48 de luni. Valoarea estimată este de 225,2 milioane de lei, cu tot cu TVA, adică aproximativ 51 de milioane de euro, iar sursa de finanțare este bugetul local.

UPDATE: Primarul Nicolae Robu a anunțat că dezbaterea publică va avea loc miercuri, 2 decembrie, de la ora 16, în foaierul Filarmonicii „Banatul”.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Din această săptămână putem zbura direct între Timișoara și Dubai

Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…

4 minute ago

Florin Drăgan, rectorul UPT: „A fost un an plin de incertitudini în mediul economic, iar instabilitatea politică accentuează problemele”

La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a…

18 minute ago

Crin Antonescu, anunţat candidatul comun al coaliţiei la alegerile prezidenţiale

PSD, PNL, UDMR și grupul minorităților naționale au ajuns la un acord de coaliție pentru…

49 de minute ago

Accidentul de la miezul nopţii. S-a răsturnat cu maşina în câmp

O clipă de neatenţie a fost destul încât să ajungă la spital. I s-a întâmplat…

O oră ago

Marilen Pirtea, desemnat şi oficial preşedinte al PNL Timiş. Vasile Blaga, secretar general adjunct la nivel naţional

În şedinţa BPN a PNL desfăşurată duminică seara s-au luat câteva decizii care privesc şi…

2 ore ago