TimPark este un succes! E concluzia la care a ajuns primarul Nicolae Robu, care spune că timișorenii cumpără pe capete abonamente. Asta, deși în centru e criză mare de locuri de parcare și nici nu se întrevede vreo speranță în viitorul foarte apropiat.
Consilierii locali vor vota în viitorul plen tarifele TimPark pentru anul viitor. Practic, este vorba despre păstrarea lor la același nivel stabilit încă din 2013, deci, din acest punct de vedere, șoferii nu au parte de vești proaste. Primarul Nicolae Robu susține că sistemul este un succes. „TimPark merge excelent. Avem un număr record de abonamente, sunt aproape 13.000! Pe vremea TelPark erau aproximativ 9.000 de plătitori / zi. Acum sunt numai abonamente 13.000, cărora li se adaugă 2.000-3.000 de plătitori prin SMS și bip. Au fost și mai mulți, cam cu 1.000 pe zi, pe vremea când aveam parcarea de la Bega”, susține edilul. Vestea proastă pentru șoferi este că Robu admite că, în momentul de față, primăria nu poate construi nicio parcare în zona centrală, de unde au dispărut deja câteva sute de locuri de parcare, în urma transformării mai multor străzi în zone exclusiv pietonale. „Nu avem unde să facem parcări în centru. Este acea parcare subterană prevăzută sub Bd. Brătianu, pe Inelul I, dar acum nu avem alte soluții”, spune primarul. Singura variantă a fost „desenarea” unor linii pe ambele părți ale Bd. Brătianu, unde șoferii își pot lăsa mașinile legal.
Totuși, lucrurile s-ar putea schimba, dacă municipalitatea reușește să se înțeleagă cu Universitatea de Vest. Primăria ar vrea parcela de teren de la intersecția străzilor Popa Șapcă – Oituz, unde se află vechea popotă, aflată în proprietatea UVT. „Sper ca în această toamnă să finalizăm negocierile și să scoatem la licitație realizarea parcării respective, pe modelul pe care l-am încercat la parcarea din spatele magazinului Bega. Dacă nu se prezintă nimeni, atunci o vom construi pe fonduri de la bugetul local și de la SDM. Este vorba despre o parcare supraterană cu zece etaje”, spune primarul. Până să afle că terenul din spatele magazinul Bega aparține fraților Cristescu, PMT l-a concesionat către SDM și a căutat să găsească un investitor privat, dispus să ridice pe fonduri proprii o parcare, ale cărei încasări să-i revină aproape integral. Parcarea ar fi trebuit să fie P+5, cu minimum 500 de locuri, SDM ar fi trebuit să primească 20% din numărul de locuri de parcare, iar primăriei i-ar fi revenit o redevență de 1%. Nu s-a prezentat însă nimeni.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…