Radu Birlica, marketing inexistent si scandal pe bani puţini adusi la Poli Timisoara

Poli Timişoara suferă cumplit când vine vorba despre marketing şi promovarea echipei. Dacă oâpână în vara acestui an clubul nu a excelat deloc la aceste capitole, de câteva luni se evidenţiază prin scandaluri cu iz dâmboviţean, acţiunile de marketing fiind mult prea diluate pentru a însemna ceva. Personajul care târăşte clubul timişorean în tot felul de scandaluri care nu au nicio legătură cu promovarea echipei sau cu marketingul poartă numele Radu Birlică, managerul de marketing al celor de la Poli.


Radu Birlică nu este angajat al clubului timişorean, ci colaborator, dar asta nu-l împiedică să provoace scandaluri mediatice prin declaraţii oficiale. Din arsenalul bucureşteanului nu lipseşte nici şantajul. La începutul acestei luni, Birlică ameninţa în presa de scandal că va întrerupe colaborarea cu Poli Timişoara din motive puerile, vizată fiind conducerea clubului, cu Liviu Anton în frunte. Şantajul a fost dublat şi de minciună. Colaboratorul lui Poli a lăsat de înţeles că Poli va primi din partea lanţului de hipermarketuri în jur de 100.000 de euro, după ce va semna luna aceasta contractul care va fi scadent la finalul sezonului. În realitate, spun surse din cadrul clubului, Poli va primi până la finalul sezonului sub 50 de mii de euro, sumă din care clubul va primi diverse produse şi bani. Din totalul de 50.000 de euro Birlică va primi, conform înţelegerii, 20%,  adică 10.000 de euro. Asta în condiţiile în care lanţul de supermarketuri nu a venit la Timişoara prin Birlică! Situaţia este aceiaşi şi în privinţa unei firme producătoare de vinuri din România. Contractul este în valoare de 40.000 de euro, dar din această sumă se scad 10.000 de euro pentru care Poli primeşte vin. Din cei 40.000 de euro se scad în total 18.000 de euro, alţi 8.000 de euro însemnând comisionul lui Birlică.

De parcă neîmplinirile conducerii clubului timişorean nu ar fi fost destule, din această vară au apărut noi şicane care poartă amprenta lui Radu Birlică. În doar câteva luni, Birlică a reuşit să intre în conflict cu cei mai mulţi dintre angajaţii clubului, dar în special cu conducerea. De la replici acide s-a ajuns chiar la ameninţări la adresa unor angajaţi şi oficiali polişti ale celui care ar trebui să aibă grija marketingului în club, nu să se comporte de parcă ar fi stăpân. Mai mult, de când colaborarea cu Birlică, Poli a şi pierdut câţiva sponsori mai vechi, între aceştia şi o firmă cunoscută de calculatoare din Timişoara.

Radu Birlică spune că este mare specialist în marketing. Dacă e aşa, ne întrebăm cum de nu a performat în acest domeniu la Dinamo Bucureşti, Universitatea Cluj, Rapid Bucureşti sau Ceahlăul Piatra Neamţ. Concordia Chiajna este singurul club în care a activat o perioadă mai îndelungată. Numele acestuia este legat ombilical de o firmă de băuturi spirtoase care şi-a făcut reclamă mincionoasă pe spatele celor mai multe echipe pe la care a activat şi Radu Birlică. Când vorbim despre marketing la Poli, totul se rezumă la Radu Birlică, personaj care se promovează pe unde apucă, dar în detrimentul clubului pentru care ar trebui să presteze.

Share
Published by
Cosmin Bradu

Recent Posts

Probleme fără sfârşit! Halep nu va merge la Aukland şi nici la Australian Open

Deşi a jucat într-un turneu demonstrativ înainte de Crăciun, Simona Halep va rămâne pentru încă…

O oră ago

Guvernul închide oficial un punct de trecere al frontierei din Timiș care nici nu era încă deschis

Guvernul închide un punct de frontieră din Timiș, încă înainte ca acesta să fie deschis.…

6 ore ago

Primăria Timișoara a lansat oficial licitația pentru proiectarea și ridicarea parcării Spitalului de Copii

Cu doar câteva zile înainte de Crăciun, Primăria Timișoara a lansat în licitație proiectul pentru…

6 ore ago

Se depun eforturi pentru deschiderea punctului de trecere a frontierei de pe Bega

Administrația Bazinală de Apă Banat nu are prea multă putere atunci când se pune problema…

6 ore ago

De Crăciun, chiar am fost mai buni! Doar PSD-istul Daea a dat-o mai pe tradiţional

„De Crăciun, fii mai bun!”, este unul din îndemnurile pe care le tot auzim în…

7 ore ago

Doar echipa de baschet va mai reprezenta Timişoara în acest an

Singurul campionat românesc masculin activ între Crăciun şi Anul Nou rămâne cel de baschet. Liga…

7 ore ago