Centura Timisoarei a fost inclusa pe o lista a proiectelor aflate in atentia Companiei de Drumuri

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat proiectele pe care le va realiza, cu prioritate, în perioada următoare. Pe lista întocmită în funcţie de proaspăt adoptatul Master Plan General în Transporturi nu se află prea multe proiecte bănăţene. Cel mai important pentru comunitatea timişoreană, dar nu numai, este continuarea lucrărilor la centura de ocolire a Timişoarei. Acest proiect a fost inclus între cele aflate în atenţia CNAIR, alături de numeroase alte century asemănătoare, dar cu perioadă de realizare între anii 2014 – 2020. Deci fără a se şti clar când
Singurul proiect din zonă care a fost pus pe lista prezentată oficial de cei de la Drumuri şi fiind şi sigur, este cel al autostrăzii Lugoj – Deva, pe primul loc fiind continuarea lucrărilor la loturile deja aflat în lucru, care vor trebui finalizate. Despre centuri de ocolire se vorbeşte în cu totul alte localităţi, dar nu şi la Timişoara: Ştei, Beiuş, Aleşd, Tecuci, Bacău, Satu Mare, Târgu Mureş, Mihăileşti, Râmnicu Vâlcea, Giurgiu, Vaslui, Sfântu Gheorghe, Bârlad sau Zalău. „Acum, după aprobarea de către Guvern a Masterplanului General de Transport, acesta devine pentru noi lege şi, respectarea acestuia se va reflecta în implementarea tuturor proiectelor. Lucrul cel mai important este să finalizăm proiectele începute şi, mai ales, să pregătim foarte bine proiectele viitoare. Am avut mult de lucru la obţinerea avizelor şi a autorizaţiilor, însă am reuşit să deblocăm proiecte importante. Aşa cum am mai spus, un proiect bine început este pe jumătate realizat. Ştiu că tema studiilor de fezabilitate este mult discutată dar, sunt câteva lucruri pe care trebuie neapărat să le clarificăm. Ca să fie bine făcut, un Studiu de Fezabilitate are nevoie în proporţie de 80 – 90 % de studii în teren, se fac sute de foraje, cercetări arheologice. Toate acestea se fac de către oameni bine pregătiţi. Un Studiu de Fezabilitate nu se face din birou. Un Studiu de Fezabilitate cercetează şi analizează, prospectează, şi în final dă soluţii. Proiectul porneşte de la Studiul de Fezabilitate, în urma căruia rezultă fezabilitatea investiţiei”, a declarat Cătălin Homor, director general CNAIR SA.
Tot pe lista CNAIR se mai află şi pregătirea construcţiei de autostrăzi, dar pe perioada 2020 – 2030, şi autostrada Lugoj – Craiova. Despre o autostradă spre Belgrad, de la Timişoara, nu se spune nimic, chiar dacă Uniunea Europeană a aprobat deja alocarea a câteva milioane de euro pentru această iniţiativă în domeniul infrastructurii.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Piața imobiliară din Timișoara rămâne cea mai accesibilă dintre marile orașe din România

Timișoara și Iașiul rămân cele mai accesibile piețe imobiliare din România, din marile orașe. În…

56 de minute ago

Primăria Timișoara anunță obținerea unei sentințe favorabile, la Tribunalul Timiș, pentru terenul de la baza No Name

Primăria Timișoara anunță că a obținut o victorie în justiție, în demersurile de obținere a…

O oră ago

La Timișoara va funcționa un centru pentru tratarea AVC, dotat cu aparatură de 30 de milioane de lei

Timișoara pregătește înființarea unui centru de excelență pentru pacienții cu AVC. În urma unor investiții…

2 ore ago

A intrat în fața trenului și a scăpat ca prin urechile acului… Accident feroviar la Peciu Nou

Un șofer neatent a avut zile... În jurul orei 13:30, ISU Timiș a fost solicitat…

3 ore ago

A murit „Părintele”! Ioan Sdrobiș ne-a părăsit la 79 de ani

Antrenor carismatic cu ochi pentru tineri. Este cel care l-a promovat și pe Cristi Chivu…

4 ore ago

Dominic Fritz după alegerile din Bucureşti: „Avem nevoie urgent de primari în două tururi și pentru a crește legitimitatea primarilor”

Președintele USR, Dominic Fritz, a declarat, luni, într-o conferință de presă, că alegerile locale parțiale…

5 ore ago