Categories: Primăria Timişoara

Robu, despre Armonia blocata pe sine: Nu s-a stricat, e electronizata si au intrat protectiile

Nici vorbă să se fi stricat tramvaiul Armonia care a rămas pe șine în urmă cu câteva zile! De vină ar fi tensiunea oscilantă, care a activat sistemul de protecție al garniturii. Asta spune primarul Nicolae Robu, conform căruia astfel de incidente s-ar putea repeta. Altfel, timișorenii au început să-i trimită poze cu aglomerația din mijloacele RATT.

Timișorenii și-au luat în serios rolul de „ochi” ai primarului Nicolae Robu în mijloacele de transport în comun și au început să-i trimită acestuia poze cu înghesuiala din tramvaie și troleibuze. Robu spune că a primit, de la șeful RATT, primele rapoarte asupra traficului și a desemnat un om care să se ocupe de acestea. „Facem o analiză, i-am dat sarcină city managerului Robert Kristof să facă o monitorizare informatică, prin care să centralizăm datele pe care le primim, să tragem concluzii și să punem în mișcare sistemul de transport în comun al orașului. Suntem preocupați să dezvoltăm parcul auto, dar ceea ce avem ar trebui să fie folosit mai bine (…) I-am cerut să facă un instrument informatic să putem genera rapoarte, să vedem. Pe același traseu, unii șoferi ajung mereu la timp, alții ajung cu întârziere. Pe lângă rapoartele pe care le vom avea, vom sta de vorbă cu șoferii, cu vatmanii, să vedem ce spun ei, cum explică aceste întârzieri”, a declarat Robu.

Citește și: Stati inghesuiti in autobuz? Trimiteti-i poze primarului Robu!

Edilul are și o explicație despre situația creată în urmă cu câteva zile, când un tramvai Armonia a trebuit tractat de pe șine, din zona centrală. Asta, după ce a stat minute bune blocând circulația. „Nu a fost nicio defecțiune, este total incorect să se intoxice populația. Din cauza variațiilor de tensiune, au intrat protecțiile. Dar tocmai, că a funcționat bine. La tramvaiele vechi nu sunt protecții, unele sunt și scurt-circuitate, chiar dacă au fost gândite protecții la supratensiune. Aici, aceste tramvaie, fiind electronizate puternic, se impune să existe protecții la supratensiune, pentru că rețeaua noastră este cu variații destul de mari. Acele protecții intră în funcțiune ca să nu se defecteze aparatura scumpă existentă în tramvaie. Se poate strica dacă nu intră protecțiile. De aceea, protecțiile nu sunt lăsate la îndemâna vatmanului. Când intră protecția se impune o intervenție pe care nu o poate face oricine, trebuie să se facă un reset (…) abia după aceea se poate porni”, susține primarul Timișoarei.

Incidente de acest gen s-ar mai putea produce, oricât de neplăcute ar fi situațiile create în trafic. De vină, conform lui Robu, este lipsa unei rețele electrice fiabile. „Necazul a fost că, din perspectiva cetățenilor, e defect un tramvai pentru că nu mai merge. De fapt, el nu a mers pentru că a fost o cauză exogenă (…) Dacă sunt depășiri de tensiune, se vor bloca tramvaiele Armonia. Asta se întâmplă oriunde, trebuie să ai o rețea electrică fiabilă, în care tensiunea să fie stabilă. Sunt permise variații, nu intră protecția la orice variație, dar dacă variația este peste un prag, atunci obligatoriu trebuie să intre protecția, pentru că altfel se pot strica lucruri foarte scumpe”, a mai explicat acesta. Cât despre motivele pentru care tramvaiele, autobuzele și troleibuzele întârzie minute în șir, teoretic prezentate într-un raport recent al RATT, care a ajuns pe biroul primarului, acestea ar putea rămâne în continuare secrete pentru publicul călător. Totul, pentru un scop nobil. „Nu am studiat acest raport, de abia acum mi-a fost trimis. Nu poate să spună decât că sunt întârzieri. Eu nu vreau să facem vâlvă. Poate nici nu o să vă dau datele de operare, scopul este să vedem că lucrurile merg mai bine. Vom face toate analizele de rigoare pentru a aduce remedieri”,a concluzionat Nicolae Robu.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto

Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va…

2 ore ago

A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia

Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent…

2 ore ago

Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara

Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și…

2 ore ago

Mutare surprinzătoare la Prefectura Timiş. Subprefectul Ovidiu Drăgănescu va fi schimbat cu Sorina Ciurlea, şefa femeilor PNL

Potrivit unor surse din PNL, Ovidiu Drăgănecu va fi demis din funcţia de subprefect, în…

3 ore ago

Ghiroda, victorie importantă la Filiaşi. Poli pierde acasă cu Bihorul

Liga 3 a ajuns la runda a 5-a din play-off şi play-out. Ghiroda continuă să…

4 ore ago

Modelul Piedone. Neavând voie să candideze, primarii PSD din Recaş şi Şandra vor să lase primăriile moştenire fiilor lor

Sâmbătă au venit deciziile definitive în privinţa candidaturilor primarilor PSD din Recaş şi Şandra, Teodor…

4 ore ago