Categories: Social

RATT are TelVerde pentru persoanele cu dizabilitati. La noua luni de la amenda pentru discriminare

La nouă luni de când primarul Nicolae Robu a fost amendat cu 10.000 de lei de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), pentru că persoanele cu dizabilități locomotorii nu au asigurate condiții în mijloacele de transport în comun, RATT ia primele măsuri. Exact nouă luni este și termenul acordat de CNCD, pentru remedierea situației.

În mai 2016, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a sancționat mai mulți primari din România, pentru „caracterul discriminatoriu al neasigurării condițiilor de transport pentru persoanele cu dizabilități locomotorii în mijloacele de transport în comun”. Printreaceștia s-a numărat și Nicolae Robu. Anterior, în 2014 și 2015, municipalitatea a comunicat către CNCD că deține 85 de autobuze și 50 de troleibuze, toate adaptate nevoilor persoanelor cu dizabilități locomotorii, dar și 60 de tramvaie, niciunul adaptat. În vara anului trecut, consiliul a constatat că PMT nu a remediat problema, așa că Robu a fost amendat cu 10.000 de lei. „Această amendă reprezintă în mod categoric un abuz. Avem deja două tramvaie ultramoderne, dotate inclusiv cu rampe. Pe parcursul acestui an, parcul se va înnoi cu încă 12, la fel. Alte 14 vor fi înnoite în 2017, iar pe fonduri europene 2014-2020, vom achiziționa câte o să putem, tramvaie noi. Eforturi se fac, dar ce oraș are capacitatea să schimbe totul peste noapte, când e vorba de zeci de milioane de euro? Un singur tramvai nou costă 1.5-2 milioane de euro!”, declara, în iulie 2016, primarul Timișoarei.

Municipalitatea a primit, de la CNCD, un termen de nouă luni pentru remedierea situației, termen care „curge” de la finele lui mai 2016. La exact nouă luni, RATT anunță primele măsuri care își propun să facă mai ușoară deplasarea prin oraș a persoanelor cu dizabilități. „Regia Autonomă de Transport Timișoara pune la dispoziția persoanelor cu dizabilități un număr de telefon TelVerde (0800 410 415), în vederea programării accesului în mijloacele de transport în comun”, au anunșat cei de la regia de transport. Cum va funcționa sistemul? Explicația vine tot de la reprezentanții RATT: „Când o persoană cu dizabilități este în stație, ea poate suna la dispecerat, pentru a anunța unde se află și pe ce mijloc de transport vrea să circule. Dispecerul va lua legătura cu șoferul primului mijloc de transport care va trece prin stația respectivă și îi va solicita să ajute persoana cu dizabilități”. La Timișoara, autobuzele și troleibuzele sunt noi, în timp ce majoritatea tramvaiele au vechime de câteva zeci de ani. Câteva dintre ele au fost reabilitate și dotate cu facilități pentru persoanele cu dizabilități locomotorii.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

3 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

4 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

6 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

6 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

8 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

10 ore ago