La nouă luni de când primarul Nicolae Robu a fost amendat cu 10.000 de lei de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), pentru că persoanele cu dizabilități locomotorii nu au asigurate condiții în mijloacele de transport în comun, RATT ia primele măsuri. Exact nouă luni este și termenul acordat de CNCD, pentru remedierea situației.
În mai 2016, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a sancționat mai mulți primari din România, pentru „caracterul discriminatoriu al neasigurării condițiilor de transport pentru persoanele cu dizabilități locomotorii în mijloacele de transport în comun”. Printreaceștia s-a numărat și Nicolae Robu. Anterior, în 2014 și 2015, municipalitatea a comunicat către CNCD că deține 85 de autobuze și 50 de troleibuze, toate adaptate nevoilor persoanelor cu dizabilități locomotorii, dar și 60 de tramvaie, niciunul adaptat. În vara anului trecut, consiliul a constatat că PMT nu a remediat problema, așa că Robu a fost amendat cu 10.000 de lei. „Această amendă reprezintă în mod categoric un abuz. Avem deja două tramvaie ultramoderne, dotate inclusiv cu rampe. Pe parcursul acestui an, parcul se va înnoi cu încă 12, la fel. Alte 14 vor fi înnoite în 2017, iar pe fonduri europene 2014-2020, vom achiziționa câte o să putem, tramvaie noi. Eforturi se fac, dar ce oraș are capacitatea să schimbe totul peste noapte, când e vorba de zeci de milioane de euro? Un singur tramvai nou costă 1.5-2 milioane de euro!”, declara, în iulie 2016, primarul Timișoarei.
Municipalitatea a primit, de la CNCD, un termen de nouă luni pentru remedierea situației, termen care „curge” de la finele lui mai 2016. La exact nouă luni, RATT anunță primele măsuri care își propun să facă mai ușoară deplasarea prin oraș a persoanelor cu dizabilități. „Regia Autonomă de Transport Timișoara pune la dispoziția persoanelor cu dizabilități un număr de telefon TelVerde (0800 410 415), în vederea programării accesului în mijloacele de transport în comun”, au anunșat cei de la regia de transport. Cum va funcționa sistemul? Explicația vine tot de la reprezentanții RATT: „Când o persoană cu dizabilități este în stație, ea poate suna la dispecerat, pentru a anunța unde se află și pe ce mijloc de transport vrea să circule. Dispecerul va lua legătura cu șoferul primului mijloc de transport care va trece prin stația respectivă și îi va solicita să ajute persoana cu dizabilități”. La Timișoara, autobuzele și troleibuzele sunt noi, în timp ce majoritatea tramvaiele au vechime de câteva zeci de ani. Câteva dintre ele au fost reabilitate și dotate cu facilități pentru persoanele cu dizabilități locomotorii.
Comentarii prin facebook