A doua oară a fost cu noroc pentru Regia Autonomă de Transport Timișoara. Consilierii locali au revenit la sentimente mai bune față de viitorul cartier cu șapte blocuri a câte 10 etaje și au votat studiul de fezabilitate pe care îl trântiseră în plenul de la finele lunii martie.
Pe 30 martie, în plenul CL Timișoara s-au iscat discuții aprinse pe marginea unui proiect propus de RATT. Acesta viza un studiu de oportunitate pentru construirea de locuințe de serviciu și servicii suport în regim S+P+10E+Er. RATT propunea ridicarea unui cartier cu șapte blocuri de câte zece etaje, cu parcare supraterană, spații verzi și loc de joacă. Terenul pe care ar fi ridicat cartierul se află pe strada Stan Vidrighin nr. 2, aparține primăriei și este administrat de RATT. Locuințele ar fi destinate angajaților regiei de transport, pentru a-i fideliza. Construcția viitorului cartier era estimată la 11 milioane de euro. „Cele șapte blocuri înseamnă 390 de apartamente. Înseamnă în jur de 1,5 milioane de euro pe bloc. Într-un buget multianual, doi, trei sau patru ani, o să facem estimările când ajungem la fază… atunci o să stabilim modul de finanțare”, explica, în martie, Ioan Goia, directorul RATT.
Proiectul a reapărut pe ordinea de zi a plenului de luni după-amiază, fără să fi avut vreo literă schimbată. A fost însă liniște, cu excepția consilierului PSD Dan Idolu. „Conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, pe care l-am aprobat, RATT funcționează în regim semi-autonom, însă nu este o companie independentă. Mijloacele de transport în comun sunt achiziționate de primărie și date în concesiune către RATT. Aproape 60% din veniturile companiei sunt subvenții de la primărie. Pentru servicii cu caracter social. RATT are 60 și ceva de milioane de lei datorii către furnizori. (…) Este foarte clar că acest model economic nu funcționează, dar RATT vrea să devină un mare investitor imobiliar. Construirea a 390 de apartamente în cadrul unui complex rezidențial considerăm că nu este o urgență”, a spus social-democratul. Replica a venit imediat din partea Simion Moșiu (PNL), care a avut și o idee nouă! „Este doar un studiu de oportunitate. Consider că un bloc merită RATT, unul Poliția Locală și tot așa. RATT vine cu terenul, dar investiția, haideți să fim serioși, nu este a RATT”, a spus liberalul. Proiectul a trecut cu 16 voturi.
Zile bune pentru Leii din Banat! După victoria importantă de pe terenul Stelei, miercuri a…
Sportiva timișoreană Narcisa Martin este, de astăzi, vicecampioana mondială la Culturism - Bikini Fitness Senioare…
Anul acesta, prin intermediul campaniei „Bradul Dorințelor”, angajații din clădirile de birouri United Business Center…
Lângă Podul Decebal, un loc fierbinte în Revoluția din 1989, au fost puse, miercuri, bazele…
Divizionara secundă CSC Dumbrăvița a ajuns la un acord de reziliere cu jucătorii Alexandru Martinov…
Universitatea Politehnica Timișoara a semnat, în 17 decembrie 2024, un nou contract de finanțare prin…