Categories: Primăria Timişoara

Robu crede ca zilele „firobuzului” sunt numarate: Nu se mai justifica sa cream noi linii

Extinderea liniilor de troleibuz către Dumbrăvița și Ghiroda sunt ultimele investiții de acest gen, pe fonduri europene, pe care le-a mai făcut Primăria Timișoara. Proiectele legate de astfel de investiții au fost retrase, iar banii au fost redistribuiți. În 2017, RATT avea în vedere două linii de troleibuz.

RATT avea planuri de extindere a unor linii de troleibuz, iar pentru anul 2017 ar fi fost urmat să fie prevăzute în bugetul local SF+PT+CF extindere rețea troleibuz Bd. Sudului – str. Podeanu – str. Negoiu – Aleea F.C. Ripensia – Bd. Michelangelo, cu suma de 482.380 de lei, sau extindere rețea troleibuz str. Lidia traseul 16, cu suma de 38.990 de lei. Banii au fost însă redistribuiți, pentru că, spune primarul Nicolae Robu, achiziționarea de troleibuze nu mai face parte din planurile municipalității timișorene. „S-a renunțat la finanțarea proiectelor de extindere a unor linii de troleibuz. Troleibuzul este, după părerea mea, un mijloc de transport în comun care nu va mai avea mulți ani de existență. Nu se mai justifică să creăm noi linii, întrucât autobuzul cu motor electric vine puternic din urmă, cu o autonomie de funcționare din ce în ce mai ridicată și cu prețuri din ce în ce mai accesibile. Deocamdată, troleibuzul este suficient de bun, avem destule linii, putem face prelungiri pe 100-150 metri, dar nu sunt oportune investițiile în realizarea de noi linii”, a explicat edilul. Robu spune totuși că transportul în comun rămâne una dintre prioritățile administrației sale. „Vom avea grijă să creștem numărul de mijloace de transport moderne, am semnat un nou contract subsecvent pentru tramvaie. Mai avem de primit minibuzele Mercedes și o să facem achiziții. Plata celor cumpărate de administrația precedentă se va încheia în scurt timp”, a completat primarul. În ultimul an și jumătate, PMT a extins, pe fonduri proprii și de la UE, traseele de troleibuz spre Dumbrăvița, respectiv Ghiroda. Sunt, dacă este să ne luăm după declarațiile lui Robu, ultimele astfel de investiții de anvergură pe care le mai are în vedere municipalitatea în ceea ce privește liniile de „firobuz”.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Spitalul de Copii “Louis Țurcanu” a pus în funcțiune un aparat RMN achiziționat cu fonduri europene, prin ADR Vest

Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Louis Țurcanu” Timișoara” a pus în funcțiune un RMN…

7 ore ago

Centura Vest e blocată din nou. ARL Cluj a contestat din nou pe acest proiect

Proiectul Centurii Vest Timișoara pare din nou în impas. Societatea clujeană care a mai contestat…

7 ore ago

USR: Bazele sportive, precum Arena Viola, administrate de la București trebuie să revină Timișoarei

USR va lupta în Parlament pentru transferul tuturor bazelor sportive deținute de ministere la administrațiile…

8 ore ago

Alfred Simonis dă asigurări: “Poli nu moare!”. Liderul CJ Timiş s-a întâlnit cu rectorul Florin Drăgan şi reprezentanţi ai Druckeria

Preşedintele CJ Timiş, Alfred Simonis, a dat asigurări că echipa Poli Timişoara nu va dispărea,…

11 ore ago

RETIM și ADID demarează o campanie gratuită pentru colectarea deșeurilor voluminoase în cartierele Timişoara

O campanie gratuită de colectare a deșeurilor voluminoase se va desfășura în cartiere până la…

11 ore ago

Sondaj INSCOP: PSD, lider detaşat, AUR pe locul II, la distanţă apreciabilă de PNL, locul III

Conform Barometrului LIBERTATEA-INSCOP, realizat de INSCOP Research la comanda cotidianului Libertatea în perioada 7-12 noiembrie…

12 ore ago