Categories: Primăria Timişoara

Robu crede ca zilele „firobuzului” sunt numarate: Nu se mai justifica sa cream noi linii

Extinderea liniilor de troleibuz către Dumbrăvița și Ghiroda sunt ultimele investiții de acest gen, pe fonduri europene, pe care le-a mai făcut Primăria Timișoara. Proiectele legate de astfel de investiții au fost retrase, iar banii au fost redistribuiți. În 2017, RATT avea în vedere două linii de troleibuz.

RATT avea planuri de extindere a unor linii de troleibuz, iar pentru anul 2017 ar fi fost urmat să fie prevăzute în bugetul local SF+PT+CF extindere rețea troleibuz Bd. Sudului – str. Podeanu – str. Negoiu – Aleea F.C. Ripensia – Bd. Michelangelo, cu suma de 482.380 de lei, sau extindere rețea troleibuz str. Lidia traseul 16, cu suma de 38.990 de lei. Banii au fost însă redistribuiți, pentru că, spune primarul Nicolae Robu, achiziționarea de troleibuze nu mai face parte din planurile municipalității timișorene. „S-a renunțat la finanțarea proiectelor de extindere a unor linii de troleibuz. Troleibuzul este, după părerea mea, un mijloc de transport în comun care nu va mai avea mulți ani de existență. Nu se mai justifică să creăm noi linii, întrucât autobuzul cu motor electric vine puternic din urmă, cu o autonomie de funcționare din ce în ce mai ridicată și cu prețuri din ce în ce mai accesibile. Deocamdată, troleibuzul este suficient de bun, avem destule linii, putem face prelungiri pe 100-150 metri, dar nu sunt oportune investițiile în realizarea de noi linii”, a explicat edilul. Robu spune totuși că transportul în comun rămâne una dintre prioritățile administrației sale. „Vom avea grijă să creștem numărul de mijloace de transport moderne, am semnat un nou contract subsecvent pentru tramvaie. Mai avem de primit minibuzele Mercedes și o să facem achiziții. Plata celor cumpărate de administrația precedentă se va încheia în scurt timp”, a completat primarul. În ultimul an și jumătate, PMT a extins, pe fonduri proprii și de la UE, traseele de troleibuz spre Dumbrăvița, respectiv Ghiroda. Sunt, dacă este să ne luăm după declarațiile lui Robu, ultimele astfel de investiții de anvergură pe care le mai are în vedere municipalitatea în ceea ce privește liniile de „firobuz”.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate

Defuncta A6, devenită între timp drum expres, care va lega Drobeta Turnu Severin și Lugoj,…

7 ore ago

Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară

Mugur Preda a fost desemnat antrenorul anului, în ancheta organizată de Federația Română de Rugby.…

8 ore ago

Povestea care trebuie spusă la fiecare Crăciun: atunci când gloanțele au tăcut, inamicii au devenit prieteni! Și au jucat fotbal…

În 1914, chiar în mijlocul groazei Primului Război Mondial, s-a întâmplat ceva aproape de necrezut:…

9 ore ago

Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara

Scrisoare pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului 2025 Iubiți frați și surori în Cristos! Să-L așteptăm,…

13 ore ago

Scrisoarea Pastorală de Crăciun a Preasfinţitului Părinte Ioan, episcopul greco-catolic de Lugoj

† IOAN Din mila lui Dumnezeu, prin grația Scaunului apostolic al Romei și voința Sinodului Bisericii…

13 ore ago

Pastorala de Crăciun a IPS Ioan, Mitropolitul Banatului

† IOAN, Din mila lui Dumnezeu, Arhiepiscop al Timișoarei și Mitropolit al Banatului Iubitului nostru…

14 ore ago