Categories: Primăria Timişoara

Robu crede ca zilele „firobuzului” sunt numarate: Nu se mai justifica sa cream noi linii

Extinderea liniilor de troleibuz către Dumbrăvița și Ghiroda sunt ultimele investiții de acest gen, pe fonduri europene, pe care le-a mai făcut Primăria Timișoara. Proiectele legate de astfel de investiții au fost retrase, iar banii au fost redistribuiți. În 2017, RATT avea în vedere două linii de troleibuz.

RATT avea planuri de extindere a unor linii de troleibuz, iar pentru anul 2017 ar fi fost urmat să fie prevăzute în bugetul local SF+PT+CF extindere rețea troleibuz Bd. Sudului – str. Podeanu – str. Negoiu – Aleea F.C. Ripensia – Bd. Michelangelo, cu suma de 482.380 de lei, sau extindere rețea troleibuz str. Lidia traseul 16, cu suma de 38.990 de lei. Banii au fost însă redistribuiți, pentru că, spune primarul Nicolae Robu, achiziționarea de troleibuze nu mai face parte din planurile municipalității timișorene. „S-a renunțat la finanțarea proiectelor de extindere a unor linii de troleibuz. Troleibuzul este, după părerea mea, un mijloc de transport în comun care nu va mai avea mulți ani de existență. Nu se mai justifică să creăm noi linii, întrucât autobuzul cu motor electric vine puternic din urmă, cu o autonomie de funcționare din ce în ce mai ridicată și cu prețuri din ce în ce mai accesibile. Deocamdată, troleibuzul este suficient de bun, avem destule linii, putem face prelungiri pe 100-150 metri, dar nu sunt oportune investițiile în realizarea de noi linii”, a explicat edilul. Robu spune totuși că transportul în comun rămâne una dintre prioritățile administrației sale. „Vom avea grijă să creștem numărul de mijloace de transport moderne, am semnat un nou contract subsecvent pentru tramvaie. Mai avem de primit minibuzele Mercedes și o să facem achiziții. Plata celor cumpărate de administrația precedentă se va încheia în scurt timp”, a completat primarul. În ultimul an și jumătate, PMT a extins, pe fonduri proprii și de la UE, traseele de troleibuz spre Dumbrăvița, respectiv Ghiroda. Sunt, dacă este să ne luăm după declarațiile lui Robu, ultimele astfel de investiții de anvergură pe care le mai are în vedere municipalitatea în ceea ce privește liniile de „firobuz”.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Bază ca afară la Urseni. Sărbătoarea comunităţii Moşniţa/FOTO

Cea mai nouă bază sportivă din judeţul Timiş a fost inaugurată cu mare fast la…

12 ore ago

Anvelope în flăcări. Incendiu puternic duminică la amiază

Duminică, 19 mai, aproape de ora 12, ISU Timiş a fost solicitat să intervină pentru…

16 ore ago

Spectacol şi mulţi căluţi putere şi femei pricepute în arta condusului la Women Rally 2024 – Timișoara

La Timișoara a avut loc prima etapă a Campionatului Național Women Rally – Bosch Car…

16 ore ago

Noaptea Muzeelor a fost, pe vreme de seară, și la Muzeul Național al Banatului/Foto

Ediția din acest an a Nopții Muzeelor a fost întâmpinată în acest an la Muzeul…

17 ore ago

Reabilitarea căii ferate dintre Caransebeș și Arad scârțâie. Ministrul Transporturilor cere un ritm accelerat al lucrăilor

Dacă pe partea de infrastructură rutieră investițiile pentru dezvoltare merg bine, pe partea de infrastructură…

17 ore ago

Descoperă artiștii ce vor concerta anul acesta la TIMIȘOARA MUSIC AWARDS

Timișoara Music Awards, festivalul de muzică ce premiază și promovează talentul artiștilor locali, a stabilit…

17 ore ago