Categories: Primăria Timişoara

Robu crede ca zilele „firobuzului” sunt numarate: Nu se mai justifica sa cream noi linii

Extinderea liniilor de troleibuz către Dumbrăvița și Ghiroda sunt ultimele investiții de acest gen, pe fonduri europene, pe care le-a mai făcut Primăria Timișoara. Proiectele legate de astfel de investiții au fost retrase, iar banii au fost redistribuiți. În 2017, RATT avea în vedere două linii de troleibuz.

RATT avea planuri de extindere a unor linii de troleibuz, iar pentru anul 2017 ar fi fost urmat să fie prevăzute în bugetul local SF+PT+CF extindere rețea troleibuz Bd. Sudului – str. Podeanu – str. Negoiu – Aleea F.C. Ripensia – Bd. Michelangelo, cu suma de 482.380 de lei, sau extindere rețea troleibuz str. Lidia traseul 16, cu suma de 38.990 de lei. Banii au fost însă redistribuiți, pentru că, spune primarul Nicolae Robu, achiziționarea de troleibuze nu mai face parte din planurile municipalității timișorene. „S-a renunțat la finanțarea proiectelor de extindere a unor linii de troleibuz. Troleibuzul este, după părerea mea, un mijloc de transport în comun care nu va mai avea mulți ani de existență. Nu se mai justifică să creăm noi linii, întrucât autobuzul cu motor electric vine puternic din urmă, cu o autonomie de funcționare din ce în ce mai ridicată și cu prețuri din ce în ce mai accesibile. Deocamdată, troleibuzul este suficient de bun, avem destule linii, putem face prelungiri pe 100-150 metri, dar nu sunt oportune investițiile în realizarea de noi linii”, a explicat edilul. Robu spune totuși că transportul în comun rămâne una dintre prioritățile administrației sale. „Vom avea grijă să creștem numărul de mijloace de transport moderne, am semnat un nou contract subsecvent pentru tramvaie. Mai avem de primit minibuzele Mercedes și o să facem achiziții. Plata celor cumpărate de administrația precedentă se va încheia în scurt timp”, a completat primarul. În ultimul an și jumătate, PMT a extins, pe fonduri proprii și de la UE, traseele de troleibuz spre Dumbrăvița, respectiv Ghiroda. Sunt, dacă este să ne luăm după declarațiile lui Robu, ultimele astfel de investiții de anvergură pe care le mai are în vedere municipalitatea în ceea ce privește liniile de „firobuz”.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

SCM Timișoara oprește Rapid în Sala din Giulești și merge în turneul F8 al Cupei

Zile bune pentru Leii din Banat! După victoria importantă de pe terenul Stelei, miercuri a…

O oră ago

Narcisa Marin, medalie de argint la Mondialul de Fitness IFBB – Japonia 2024

Sportiva timișoreană Narcisa Martin este, de astăzi, vicecampioana mondială la Culturism - Bikini Fitness Senioare…

2 ore ago

Peste 200 de dorințe îndeplinite de „spiridușii” din clădirile de birouri din Iulius Town, prin campania „Bradul dorințelor”

Anul acesta, prin intermediul campaniei „Bradul Dorințelor”, angajații din clădirile de birouri United Business Center…

3 ore ago

11 stejari au fost plantați de revoluționari în locul unde va fi Aleea Libertății/FOTO

Lângă Podul Decebal, un loc fierbinte în Revoluția din 1989, au fost puse, miercuri, bazele…

4 ore ago

Primele despărțiri la Dumbrăvița

Divizionara secundă CSC Dumbrăvița a ajuns la un acord de reziliere cu jucătorii Alexandru Martinov…

4 ore ago

Bani pentru un campus verde și inteligent la UPT

Universitatea Politehnica Timișoara a semnat, în 17 decembrie 2024, un nou contract de finanțare prin…

5 ore ago