Categories: EconomicUltima ora

Studiul pe baza caruia se face Centura Sud, cusut cu ata alba. Traficul tot scade, vi se pare ca stati mult in ambuteiaje!

Traficul auto din România a tot scăzut în ultimii nouă ani și doar din 2016 a început timid să crească. Este doar una dintre concluziile studiului de trafic pe care CNAIR își bazează decizia de a face Centura Sud a Timișoarei cu numai o bandă pe sens. Deputatul USR Cătălin Drulă spune că studiul pare făcut ca să „iasă” ce trebuie.

CNAIR a decis să amâne cu două săptămâni, până pe 22 iunie, termenul limită de depunere a ofertelor pentru proiectarea și execuția Centurii de Sud a Timișoarei. Reprezentanții guvernului spun că astfel, în loc să fie o achiziție publică de proiectare și una de execuție, va fi una singură pentru amândouă, iar până la finele anului ar trebui să existe un constructor pentru această lucrare. Centura Sud va avea o singură bandă pe sens, pentru că, susține CNAIR, traficul nu este atât de intens încât să justifice, din punct de vedere economic, câte două benzi. Deputatul USR de Timiș Cătălin Drulă crede însă că studiul de trafic pe care se bazează CNAIR a fost „aranjat” pe ici, pe colo, astfel încât să iasă ce trebuie. „Dacă n-ați aflat, traficul tot scade în România din 2008 încoace și de-abia de anul trecut a început timid să crească. Sau cel puțin asta spune CNAIR. Doar vi se pare că a crescut traficul și că stați mult în ambuteiaje (…) avem următoarele cifre obiective măsurate în studiu în 2016: flux orar mediu pe DN6 la Remetea Mare la ora 17: 1.100 vehicule, flux orar mediu pe DN59 la Șag la ora 17: 1.000 vehicule. Media fluxurilor orare este pe tot anul, deci în lunile de vârf, de vară, este mai mare fluxul. De la 1.000 de vehicule fizice/oră (sau 1.400 de vehicule etalon) se impun patru benzi de circulație (două pe sens)”, susține deputatul.

Modelul CNAIR prognozează pe Centura Timișoara Sud, în 2020 când va fi gata, un debit orar de doar 700 vehicule-etalon (adică vreo 500 de vehicule-fizice). Această prognoză este făcută în condițiile în care creșterea de trafic în anul 2016 pe toată România a fost de 4,7%.
Cătălin Drulă, deputat USR de Timiș

„Rămân la părerea că pe noua cale pe care a apucat-o CNAIR la comandă politică, Centura Timișoara Sud se va construi în mai mult timp și va fi o investiție cu beneficii mai mici (un drum sufocat în orele de vârf)”, mai spune Drulă. Cele două studii de trafic, cel din 2011 și cel de anul trecut, pe baza căruia s-a decis o centură cu două benzi, pot fi consultate aici și aici. Conform studiului din 2016, traficul mediu zilnic anual pe rețeaua de drumuri naționale a crescut în 2015 față de 2010 cu doar 1%. De asemenea, a scăzut, tot cu un procent, numărul autoturismelor, dar s-a înregistrat, în schimb, o creștere de circa 15% la vehicule articulate (tip TIR).

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Cinci infracţiuni dintr-o lovitură! Recordul de nedorit al unui tânăr certat cu bunul simţ şi legea

Sâmbătă seara, polițiștii Biroului Rutier Timișoara au fost sesizati prin apel 112, în jurul orei…

4 ore ago

Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto

Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va…

8 ore ago

A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia

Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent…

8 ore ago

Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara

Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și…

9 ore ago

Mutare surprinzătoare la Prefectura Timiş. Subprefectul Ovidiu Drăgănescu va fi schimbat cu Sorina Ciurlea, şefa femeilor PNL

Potrivit unor surse din PNL, Ovidiu Drăgănecu va fi demis din funcţia de subprefect, în…

9 ore ago

Ghiroda, victorie importantă la Filiaşi. Poli pierde acasă cu Bihorul

Liga 3 a ajuns la runda a 5-a din play-off şi play-out. Ghiroda continuă să…

10 ore ago