Studiul pe baza caruia se face Centura Sud, cusut cu ata alba. Traficul tot scade, vi se pare ca stati mult in ambuteiaje!

Traficul auto din România a tot scăzut în ultimii nouă ani și doar din 2016 a început timid să crească. Este doar una dintre concluziile studiului de trafic pe care CNAIR își bazează decizia de a face Centura Sud a Timișoarei cu numai o bandă pe sens. Deputatul USR Cătălin Drulă spune că studiul pare făcut ca să „iasă” ce trebuie.

CNAIR a decis să amâne cu două săptămâni, până pe 22 iunie, termenul limită de depunere a ofertelor pentru proiectarea și execuția Centurii de Sud a Timișoarei. Reprezentanții guvernului spun că astfel, în loc să fie o achiziție publică de proiectare și una de execuție, va fi una singură pentru amândouă, iar până la finele anului ar trebui să existe un constructor pentru această lucrare. Centura Sud va avea o singură bandă pe sens, pentru că, susține CNAIR, traficul nu este atât de intens încât să justifice, din punct de vedere economic, câte două benzi. Deputatul USR de Timiș Cătălin Drulă crede însă că studiul de trafic pe care se bazează CNAIR a fost „aranjat” pe ici, pe colo, astfel încât să iasă ce trebuie. „Dacă n-ați aflat, traficul tot scade în România din 2008 încoace și de-abia de anul trecut a început timid să crească. Sau cel puțin asta spune CNAIR. Doar vi se pare că a crescut traficul și că stați mult în ambuteiaje (…) avem următoarele cifre obiective măsurate în studiu în 2016: flux orar mediu pe DN6 la Remetea Mare la ora 17: 1.100 vehicule, flux orar mediu pe DN59 la Șag la ora 17: 1.000 vehicule. Media fluxurilor orare este pe tot anul, deci în lunile de vârf, de vară, este mai mare fluxul. De la 1.000 de vehicule fizice/oră (sau 1.400 de vehicule etalon) se impun patru benzi de circulație (două pe sens)”, susține deputatul.

Modelul CNAIR prognozează pe Centura Timișoara Sud, în 2020 când va fi gata, un debit orar de doar 700 vehicule-etalon (adică vreo 500 de vehicule-fizice). Această prognoză este făcută în condițiile în care creșterea de trafic în anul 2016 pe toată România a fost de 4,7%.
Cătălin Drulă, deputat USR de Timiș

„Rămân la părerea că pe noua cale pe care a apucat-o CNAIR la comandă politică, Centura Timișoara Sud se va construi în mai mult timp și va fi o investiție cu beneficii mai mici (un drum sufocat în orele de vârf)”, mai spune Drulă. Cele două studii de trafic, cel din 2011 și cel de anul trecut, pe baza căruia s-a decis o centură cu două benzi, pot fi consultate aici și aici. Conform studiului din 2016, traficul mediu zilnic anual pe rețeaua de drumuri naționale a crescut în 2015 față de 2010 cu doar 1%. De asemenea, a scăzut, tot cu un procent, numărul autoturismelor, dar s-a înregistrat, în schimb, o creștere de circa 15% la vehicule articulate (tip TIR).

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Sorin Aradean a spus: (iunie 14th, 2017 at 21:00 )

Si mie mi se pare ca studiul de trafic se straduieste sa scada valorile obtinute, incit sa nu rezulte nevoia unei centuri de 2 benzi/sens. Cu ce ma linisteste faptul ca traficul e redus in cele 2 zile de weekend, daca pe parcursul celor 5 zile lucratoare, valorile indica clar nevoia a 2 benzi/sens ?

Dar ce ma nemultumeste cel mai mult, nu e neaparat faptul ca Centura Timisoara Sud nu se va face in acest moment la 2 benzi/sens, ci faptul ca toate pasajele supraterane vor avea latimea platformei de carosabil de doar 7,80 m adica o configuratie de 1 banda/sens, extinderea acestor pasaje la 2 benzi /sens necesitind lucrari de mare anvergura, asadar promisiunea linistitoare a ministrului Cuc, potrivit careia totul e prevazut ptr o posibila extindere viitoare la 2 benzi/sens, e de fapt o afirmatie fara acoperire. Degeaba ai prevazut un culoar de expropriere menit unei centuri la 2 benzi/sens, daca toate structurile (podurile) sint la 1 banda/sens.

Acestea sint pasajele supraterane ale Centurii TM Sud, din documentatia Search & Tecnic:
Pasaj @ km 0+608 (peste DJ591, drumul de Utvin)
Pasaj @ km 3+509 (peste conducta gaz si drum tehnologic)
Pasaj @ km 5+366 (peste DN59, drumul de Sag)
Pasaj @ km 7+156 (peste CF124, tren Voiteni)
Pasaj @ km 8+567 (peste Centura TM Sud, drumul de Chisoda-Manastirea Sag)
Pasaj @ km 11+576 (peste Centura TM Sud, drumul dintre Giroc-Padurea Giroc)
Pasaj @ km 15+072 (peste CF 125, tren Buzias)
Pasaj @ km 18+117 (peste DJ592, drumul de Mosnita)
Pasaj @ km 18+926 (peste canal irigatii)
Pasaj @ km 20+875 (peste canal irigatii)
Pasaj @ km 24+725 (peste Bega)

Exista un singur pasaj peste Centura, la care distanta dintre cei 2 piloni care flancheaza Centura, permit o viitoare largire a acesteia la 2 benzi/sens:
Pasaj @ km 11+576 (peste Centura TM Sud, drumul dintre Giroc-Padurea Giroc)

Multumesc colegilor din Asociatia Pro Infrastructura ptr documentatia pe care mi-au pus-o la dispozitie.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

SCM USV a prezentat Cupa României timișorenilor

Într-un scenariu deja obișnuit, la fiecare trofeu major câștigat de echipa de rugby a orașului, acesta este prezentat timișorenilor. Duminică seara, sportivii dela SCM USV au urcat pe scenă în centrul orașului și au fost aplaudați la scenă deschisă de cei prezenți. Echipa de rugby este cea mai bună formație din Timișoara din acest mileniu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SCM USV a prezentat Cupa României timișorenilor
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare

Luni, 22 decembrie, Admnistraţia Fondului de Mediu (AFM) a publicat lista proiectelor aprobate pentru finanțare prin Programul privind sistemele de alimentare cu apă, canalizare și epurare a apelor uzate. Pe al doilea loc la nivel naţional s-a situat obiectivul de investiții “Extinderea sistemelor de alimentare cu apa si canalizare menajera din comuna Moșnița Nouă, jud....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Șoferii timișoreni care au autovehicule electrice și folosesc stațiile de alimentare deținute de Primăria Timișoara vor plăti acum mai mulți bani pentru folosirea curentului ”municipal” de la 1,40 de lei pe kilowatt, prețul plătit urcă la 1,90 de lei. Chiar și așa, primăria ne asigură că oferta lansată pentru acest serviciu este sub media prețurilor...
Citeşte tot articolul Citeste articolul S-a scumpit șoferitul ”eco”, alimentat de la stațiile electrice ale Primăriei Timișoara
Comună aflată în continuă dezvoltare, Moşniţa Nouă are nevoie de un nou Plan Urbanistic General (PUG). În acest sens, Primăria Moşniţa Nouă demarează o consultare publică a locuitorilor comunei, pe baza unui chestionar.   Chestionarul face parte din studiile de fundamentare necesare elaborării PUG-ului și este realizat de Bogdan Nadolu, sociolog și profesor în cadrul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pentru elaborarea noului PUG, locuitorii comunei Moşniţa Nouă sunt consultaţi prin intermediul unui chestionar
Timișoara va primi șase milioane de lei, fonduri nerambursabile, pentru îmbunătățirea iluminatului public, de la Administrația Fondului de Mediu. De acest proiect vor beneficia un număr de 66 de străzi din oraș. Primarul Dominic Fritz a anunțat pe Facebook, devenit modul favorit de comunicare al informațiilor municipalității, noul succes în accesarea fondurilor nerambursabile. ”A venit...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Iluminatul public de pe 66 de străzi din Timișoara va beneficia de modernizări de șase milioane de lei, fonduri nerambursabile
Piața imobiliară timișoreană este una dintre puținele în care prețurile se păstrează încă în limita bunului simț. Un studiu realizat de cei de la Imobiliare.ro arată care sunt concluziile legate de acest sector la final de an. Astfel, datele platformei imobiliare arată că cele mai multe apartamente scoase la vânzare sunt situate în Calea Șagului....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Concluziile imobiliare ale anului 2025. Cartierul preferat al timișorenilor e Aradului, cel mai scump e în centru
La data de 22 decembrie 2025, polițiștii Biroului de Investigații Criminale Timișoara, aflându-se în continuarea cercetărilor efectuate în mai multe dosare penale ce vizează furturi din locuințe și societăți comerciale, sesizate pe parcursul anului 2025, au pus în executare un mandat de percheziție domiciliară în localitatea Liebling, județul Timiș. În urma activităților desfășurate, a fost...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Hoț de carieră, arestat preventiv după ce a dat mai multe „lovituri”
Luni, 22 decembrie, Admnistraţia Fondului de Mediu (AFM) a publicat lista proiectelor aprobate pentru finanțare prin Programul privind sistemele de alimentare cu apă, canalizare și epurare a apelor uzate. Pe al doilea loc la nivel naţional s-a situat obiectivul de investiții “Extinderea sistemelor de alimentare cu apa si canalizare menajera din comuna Moșnița Nouă, jud....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare
Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, anunţându-l verbal, în acest sens, pe premierul Ilie Bolojan. Cel mai vehiculat nume pentru a-l înlocui în funcţie este cel al deputatului Marilen Pirtea, preşedinte al PNL Timiş. Daniel David a confirmat oficial, pe blogul personal, că și-a dat demisia din funcția...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Daniel David a demisionat din funcţia de ministru al Educaţiei. Marilen Pirtea dat ca mare favorit pentru a prelua acest portofoliu
Circulația rutieră prin Pasajul Solventul a fost deschisă, a anunțat, la orele prânzului, primarul Dominic Fritz. Această deschidere va oferi o nouă conexiune între cele două părți ale orașului, alternativă la Pasajul Jiul, care, până acum, era singura disponibilă în zona respectivă. ”Este unul dintre proiectele strategice ale Timișoarei și un pas important pentru conectarea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul S-a deschis circulația rutieră prin Pasajul Solventul/FOTO
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.