Studiul pe baza caruia se face Centura Sud, cusut cu ata alba. Traficul tot scade, vi se pare ca stati mult in ambuteiaje!

Traficul auto din România a tot scăzut în ultimii nouă ani și doar din 2016 a început timid să crească. Este doar una dintre concluziile studiului de trafic pe care CNAIR își bazează decizia de a face Centura Sud a Timișoarei cu numai o bandă pe sens. Deputatul USR Cătălin Drulă spune că studiul pare făcut ca să „iasă” ce trebuie.

CNAIR a decis să amâne cu două săptămâni, până pe 22 iunie, termenul limită de depunere a ofertelor pentru proiectarea și execuția Centurii de Sud a Timișoarei. Reprezentanții guvernului spun că astfel, în loc să fie o achiziție publică de proiectare și una de execuție, va fi una singură pentru amândouă, iar până la finele anului ar trebui să existe un constructor pentru această lucrare. Centura Sud va avea o singură bandă pe sens, pentru că, susține CNAIR, traficul nu este atât de intens încât să justifice, din punct de vedere economic, câte două benzi. Deputatul USR de Timiș Cătălin Drulă crede însă că studiul de trafic pe care se bazează CNAIR a fost „aranjat” pe ici, pe colo, astfel încât să iasă ce trebuie. „Dacă n-ați aflat, traficul tot scade în România din 2008 încoace și de-abia de anul trecut a început timid să crească. Sau cel puțin asta spune CNAIR. Doar vi se pare că a crescut traficul și că stați mult în ambuteiaje (…) avem următoarele cifre obiective măsurate în studiu în 2016: flux orar mediu pe DN6 la Remetea Mare la ora 17: 1.100 vehicule, flux orar mediu pe DN59 la Șag la ora 17: 1.000 vehicule. Media fluxurilor orare este pe tot anul, deci în lunile de vârf, de vară, este mai mare fluxul. De la 1.000 de vehicule fizice/oră (sau 1.400 de vehicule etalon) se impun patru benzi de circulație (două pe sens)”, susține deputatul.

Modelul CNAIR prognozează pe Centura Timișoara Sud, în 2020 când va fi gata, un debit orar de doar 700 vehicule-etalon (adică vreo 500 de vehicule-fizice). Această prognoză este făcută în condițiile în care creșterea de trafic în anul 2016 pe toată România a fost de 4,7%.
Cătălin Drulă, deputat USR de Timiș

„Rămân la părerea că pe noua cale pe care a apucat-o CNAIR la comandă politică, Centura Timișoara Sud se va construi în mai mult timp și va fi o investiție cu beneficii mai mici (un drum sufocat în orele de vârf)”, mai spune Drulă. Cele două studii de trafic, cel din 2011 și cel de anul trecut, pe baza căruia s-a decis o centură cu două benzi, pot fi consultate aici și aici. Conform studiului din 2016, traficul mediu zilnic anual pe rețeaua de drumuri naționale a crescut în 2015 față de 2010 cu doar 1%. De asemenea, a scăzut, tot cu un procent, numărul autoturismelor, dar s-a înregistrat, în schimb, o creștere de circa 15% la vehicule articulate (tip TIR).

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Sorin Aradean a spus: (iunie 14th, 2017 at 21:00 )

Si mie mi se pare ca studiul de trafic se straduieste sa scada valorile obtinute, incit sa nu rezulte nevoia unei centuri de 2 benzi/sens. Cu ce ma linisteste faptul ca traficul e redus in cele 2 zile de weekend, daca pe parcursul celor 5 zile lucratoare, valorile indica clar nevoia a 2 benzi/sens ?

Dar ce ma nemultumeste cel mai mult, nu e neaparat faptul ca Centura Timisoara Sud nu se va face in acest moment la 2 benzi/sens, ci faptul ca toate pasajele supraterane vor avea latimea platformei de carosabil de doar 7,80 m adica o configuratie de 1 banda/sens, extinderea acestor pasaje la 2 benzi /sens necesitind lucrari de mare anvergura, asadar promisiunea linistitoare a ministrului Cuc, potrivit careia totul e prevazut ptr o posibila extindere viitoare la 2 benzi/sens, e de fapt o afirmatie fara acoperire. Degeaba ai prevazut un culoar de expropriere menit unei centuri la 2 benzi/sens, daca toate structurile (podurile) sint la 1 banda/sens.

Acestea sint pasajele supraterane ale Centurii TM Sud, din documentatia Search & Tecnic:
Pasaj @ km 0+608 (peste DJ591, drumul de Utvin)
Pasaj @ km 3+509 (peste conducta gaz si drum tehnologic)
Pasaj @ km 5+366 (peste DN59, drumul de Sag)
Pasaj @ km 7+156 (peste CF124, tren Voiteni)
Pasaj @ km 8+567 (peste Centura TM Sud, drumul de Chisoda-Manastirea Sag)
Pasaj @ km 11+576 (peste Centura TM Sud, drumul dintre Giroc-Padurea Giroc)
Pasaj @ km 15+072 (peste CF 125, tren Buzias)
Pasaj @ km 18+117 (peste DJ592, drumul de Mosnita)
Pasaj @ km 18+926 (peste canal irigatii)
Pasaj @ km 20+875 (peste canal irigatii)
Pasaj @ km 24+725 (peste Bega)

Exista un singur pasaj peste Centura, la care distanta dintre cei 2 piloni care flancheaza Centura, permit o viitoare largire a acesteia la 2 benzi/sens:
Pasaj @ km 11+576 (peste Centura TM Sud, drumul dintre Giroc-Padurea Giroc)

Multumesc colegilor din Asociatia Pro Infrastructura ptr documentatia pe care mi-au pus-o la dispozitie.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Politica vezi arhiva Politica

Alfred Simonis cere dezbatere cu participarea tuturor părților implicate pe proiectul taxelor și impozitelor locale

Liderul PSD Timiș, Alfred Simonis, cere un dialog politic real pe tema impozitelor și taxelor locale. Trebuie ca reprezentanții tuturor părților să participe la dezbaterea pe această temă. Joi seara, proiectul taxelor și impozitelor locale pe 2025 la Timișoara a picat la votul din Consiliul Local, după ce nu a atras destule sufragii pro pentru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alfred Simonis cere dezbatere cu participarea tuturor părților implicate pe proiectul taxelor și impozitelor locale
dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

SCM Timișoara, meci de gală la ultima apariție pe parchetul propriu în 2024

SCM winsed.swiss Timișoara întâlnește campioana, U-BT Cluj-Napoca, în ultimul meci al anului 2024, la sala Constantin Jude. Alb-violeții vin după două succese în deplasare. Timișoara s-a impus pe terenul formației Steaua București (70-57), în Liga Națională, și în sala din Giulești, 77-72 cu Rapid București. Acest din urmă meci le-a adus calificarea în turneul final,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SCM Timișoara, meci de gală la ultima apariție pe parchetul propriu în 2024
isho.ro

Social vezi arhiva Social

TIR în flăcări pe Calea Aradului! Ce s-a întâmplat/FOTO

Imagini care pot provoca un şoc emoţional! Un TIR în flăcări, chiar dacă la ora imortalizării acestor fotografii, în jur de 17.45, în Timişoara plouă torenţial. TIR-ul se află pe strada Grigore Alexandrescu, aproape de Calea Aradului. Cauza probabilă a incendiului este un scurtcircuit şi din fericire nu există victime, şoferul ieşind repede din TIR....
Citeşte tot articolul Citeste articolul TIR în flăcări pe Calea Aradului! Ce s-a întâmplat/FOTO
Muzeul National al Banatului
No More Bad Gifts

Economic vezi arhiva Economic

Prețurile la serviciile de apă și canal rămân neschimbate anul viitor la Timișoara

Tarifele practicate la Timișoara pentru prestarea serviciilor de apă și canal sunt sub media europeană și scumpiri semnificative nu sunt previzionate în următorii ani. De la 1 ianuarie vor intra în vigoare prețuri noi la serviciile Aquatim, dar și așa prețurile nu vor afecta semnificativ bugetul famiiilor. La nivel european, cheltuielile realizate pentru apă și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Prețurile la serviciile de apă și canal rămân neschimbate anul viitor la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Imagini care pot provoca un şoc emoţional! Un TIR în flăcări, chiar dacă la ora imortalizării acestor fotografii, în jur de 17.45, în Timişoara plouă torenţial. TIR-ul se află pe strada Grigore Alexandrescu, aproape de Calea Aradului. Cauza probabilă a incendiului este un scurtcircuit şi din fericire nu există victime, şoferul ieşind repede din TIR....
Citeşte tot articolul Citeste articolul TIR în flăcări pe Calea Aradului! Ce s-a întâmplat/FOTO
Primarul Dominic Fritz a declarat că intenţionează să discute cu toţi liderii politici ai partidelor care sunt reaprezentate în Consiliul Local, pentru a găsi o soluţie la proiectul privind taxele şi impozitele pentru anul 2025. Proiectul va intra din nou pe masa consilierilor locali luni, 23 decembrie, după ce joi a căzut la vot. Proiectul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primarul Fritz vrea să discute cu liderii politici soluţii pentru trecerea proiectului privind noile taxe şi impozite
La momentul nepotrivit în locul nepotrivit. Un bărbat în vârstă de 65 de ani, a condus un autoturism pe DJ 681 dinspre Gladna Montană spre Drăgșinești, iar la un moment dat a pierdut controlul asupra direcției de deplasare și a ieșit înafara părții carosabile, răsturnându-se. În urma impactului a rezultat decesul unui pasager din autoturism,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A murit nevinovat într-un accident pe care nu l-a provocat
Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Timișoara, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Timișoara, au documentat activitatea infracțională a două persoane, cu vârste de 43 și 70 de ani (membre ale aceleiași familii), pentru săvârșirea infracțiunilor de introducere în țară de droguri de risc și trafic de droguri de risc. Din cercetările efectuate...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Prinși în flagrant cu kilograme de „iarbă” la ei
Liderul PSD Timiș, Alfred Simonis, cere un dialog politic real pe tema impozitelor și taxelor locale. Trebuie ca reprezentanții tuturor părților să participe la dezbaterea pe această temă. Joi seara, proiectul taxelor și impozitelor locale pe 2025 la Timișoara a picat la votul din Consiliul Local, după ce nu a atras destule sufragii pro pentru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alfred Simonis cere dezbatere cu participarea tuturor părților implicate pe proiectul taxelor și impozitelor locale
Muncitorii clujenilor de la ARL au plecat în concediul de iarnă de pe șantierul noului drum de legătură DN 69 Timișoara – Arad cu autostrada A1. A fost ultima săptămână de muncă din acest an pe șantier, el lasă lucrările la un stadiu de realizare de aproape 40%.  În ciuda umidității ridicate din sezonul de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Șantierul noului drum de legătură Timișoara – A1 se închide în acest an la 40% din total realizat/FOTO
Administrația Bazinală de Apă Banat a avut un an cu numeroase investiții realizate pentru buna gospodărire a apelor din zona de vest a României. Seceta a pus mari probleme în gestionarea resurselor de apă, cele mai mari au fost în acele zone unde nu există legături între zonele cu acumulări care nu sunt legate cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ABA Banat a realizat investiții de multe milioane de lei în gestionarea apelor din zonă și pregătește altele similare în 2025
SCM winsed.swiss Timișoara întâlnește campioana, U-BT Cluj-Napoca, în ultimul meci al anului 2024, la sala Constantin Jude. Alb-violeții vin după două succese în deplasare. Timișoara s-a impus pe terenul formației Steaua București (70-57), în Liga Națională, și în sala din Giulești, 77-72 cu Rapid București. Acest din urmă meci le-a adus calificarea în turneul final,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SCM Timișoara, meci de gală la ultima apariție pe parchetul propriu în 2024
Rata șomajului se menține în județul Timiș peste unu la sută, fiind în creștere nesemnificativă. Luna noiembrie se încheie cu o rată a șomajului de 1,09% față de 1,06% în octombrie, anunță Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Timiș. La sfârșitul lunii noiembrie, rata șomajului a fost de 1,09%, fiind înregistrat un total de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Rata șomajului din Timiș rămâne peste unu la sută
Top