Studiul pe baza caruia se face Centura Sud, cusut cu ata alba. Traficul tot scade, vi se pare ca stati mult in ambuteiaje!

Traficul auto din România a tot scăzut în ultimii nouă ani și doar din 2016 a început timid să crească. Este doar una dintre concluziile studiului de trafic pe care CNAIR își bazează decizia de a face Centura Sud a Timișoarei cu numai o bandă pe sens. Deputatul USR Cătălin Drulă spune că studiul pare făcut ca să „iasă” ce trebuie.

CNAIR a decis să amâne cu două săptămâni, până pe 22 iunie, termenul limită de depunere a ofertelor pentru proiectarea și execuția Centurii de Sud a Timișoarei. Reprezentanții guvernului spun că astfel, în loc să fie o achiziție publică de proiectare și una de execuție, va fi una singură pentru amândouă, iar până la finele anului ar trebui să existe un constructor pentru această lucrare. Centura Sud va avea o singură bandă pe sens, pentru că, susține CNAIR, traficul nu este atât de intens încât să justifice, din punct de vedere economic, câte două benzi. Deputatul USR de Timiș Cătălin Drulă crede însă că studiul de trafic pe care se bazează CNAIR a fost „aranjat” pe ici, pe colo, astfel încât să iasă ce trebuie. „Dacă n-ați aflat, traficul tot scade în România din 2008 încoace și de-abia de anul trecut a început timid să crească. Sau cel puțin asta spune CNAIR. Doar vi se pare că a crescut traficul și că stați mult în ambuteiaje (…) avem următoarele cifre obiective măsurate în studiu în 2016: flux orar mediu pe DN6 la Remetea Mare la ora 17: 1.100 vehicule, flux orar mediu pe DN59 la Șag la ora 17: 1.000 vehicule. Media fluxurilor orare este pe tot anul, deci în lunile de vârf, de vară, este mai mare fluxul. De la 1.000 de vehicule fizice/oră (sau 1.400 de vehicule etalon) se impun patru benzi de circulație (două pe sens)”, susține deputatul.

Modelul CNAIR prognozează pe Centura Timișoara Sud, în 2020 când va fi gata, un debit orar de doar 700 vehicule-etalon (adică vreo 500 de vehicule-fizice). Această prognoză este făcută în condițiile în care creșterea de trafic în anul 2016 pe toată România a fost de 4,7%.
Cătălin Drulă, deputat USR de Timiș

„Rămân la părerea că pe noua cale pe care a apucat-o CNAIR la comandă politică, Centura Timișoara Sud se va construi în mai mult timp și va fi o investiție cu beneficii mai mici (un drum sufocat în orele de vârf)”, mai spune Drulă. Cele două studii de trafic, cel din 2011 și cel de anul trecut, pe baza căruia s-a decis o centură cu două benzi, pot fi consultate aici și aici. Conform studiului din 2016, traficul mediu zilnic anual pe rețeaua de drumuri naționale a crescut în 2015 față de 2010 cu doar 1%. De asemenea, a scăzut, tot cu un procent, numărul autoturismelor, dar s-a înregistrat, în schimb, o creștere de circa 15% la vehicule articulate (tip TIR).

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Sorin Aradean a spus: (iunie 14th, 2017 at 21:00 )

Si mie mi se pare ca studiul de trafic se straduieste sa scada valorile obtinute, incit sa nu rezulte nevoia unei centuri de 2 benzi/sens. Cu ce ma linisteste faptul ca traficul e redus in cele 2 zile de weekend, daca pe parcursul celor 5 zile lucratoare, valorile indica clar nevoia a 2 benzi/sens ?

Dar ce ma nemultumeste cel mai mult, nu e neaparat faptul ca Centura Timisoara Sud nu se va face in acest moment la 2 benzi/sens, ci faptul ca toate pasajele supraterane vor avea latimea platformei de carosabil de doar 7,80 m adica o configuratie de 1 banda/sens, extinderea acestor pasaje la 2 benzi /sens necesitind lucrari de mare anvergura, asadar promisiunea linistitoare a ministrului Cuc, potrivit careia totul e prevazut ptr o posibila extindere viitoare la 2 benzi/sens, e de fapt o afirmatie fara acoperire. Degeaba ai prevazut un culoar de expropriere menit unei centuri la 2 benzi/sens, daca toate structurile (podurile) sint la 1 banda/sens.

Acestea sint pasajele supraterane ale Centurii TM Sud, din documentatia Search & Tecnic:
Pasaj @ km 0+608 (peste DJ591, drumul de Utvin)
Pasaj @ km 3+509 (peste conducta gaz si drum tehnologic)
Pasaj @ km 5+366 (peste DN59, drumul de Sag)
Pasaj @ km 7+156 (peste CF124, tren Voiteni)
Pasaj @ km 8+567 (peste Centura TM Sud, drumul de Chisoda-Manastirea Sag)
Pasaj @ km 11+576 (peste Centura TM Sud, drumul dintre Giroc-Padurea Giroc)
Pasaj @ km 15+072 (peste CF 125, tren Buzias)
Pasaj @ km 18+117 (peste DJ592, drumul de Mosnita)
Pasaj @ km 18+926 (peste canal irigatii)
Pasaj @ km 20+875 (peste canal irigatii)
Pasaj @ km 24+725 (peste Bega)

Exista un singur pasaj peste Centura, la care distanta dintre cei 2 piloni care flancheaza Centura, permit o viitoare largire a acesteia la 2 benzi/sens:
Pasaj @ km 11+576 (peste Centura TM Sud, drumul dintre Giroc-Padurea Giroc)

Multumesc colegilor din Asociatia Pro Infrastructura ptr documentatia pe care mi-au pus-o la dispozitie.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole

Aeroportul International Timisoara - 700px

Administratie vezi arhiva Administratie

Gauss topografie timisoara

Politica vezi arhiva Politica

CCIAT

Sport vezi arhiva Sport

„Goța” Corojor își apără echipa şi pe “antrenorul lui Robu”/video

Scandalul din timpul meciului de Liga 5 dintre Galaxy și Gătaia a escaladat rapid. Era și normal, atâta timp cât partida s-a încheiat practic în minutul 82 cu o bătaie generală. Atunci, Bălace a intervenit aprinzând „fitilul” în loc să liniștească apele la discuțiile aprinse dintre susţinătorii echipei din Gătaia și jucătorii echipei gazdă. Pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Goța” Corojor își apără echipa şi pe “antrenorul lui Robu”/video

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Cea mai nouă problemă în calea deschiderii lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva: găuri în gardurile de împrejmuire

Se deschide sau nu lotul 3 din autostrada spre Deva? Se pare că această enigmă nu poate fi rezolvată, momentan, nici măcar de Compania de Drumuri, care spune că … s-ar putea circula, în anumite condiţii, dar nu şi când se va întâmpla aceasta, oferind noi motive pentru menţinerea enigmei. Acum, ultimul motiv găsit de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cea mai nouă problemă în calea deschiderii lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva: găuri în gardurile de împrejmuire

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Scandalul din timpul meciului de Liga 5 dintre Galaxy și Gătaia a escaladat rapid. Era și normal, atâta timp cât partida s-a încheiat practic în minutul 82 cu o bătaie generală. Atunci, Bălace a intervenit aprinzând „fitilul” în loc să liniștească apele la discuțiile aprinse dintre susţinătorii echipei din Gătaia și jucătorii echipei gazdă. Pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Goța” Corojor își apără echipa şi pe “antrenorul lui Robu”/video
Potrivit unor măsurători, Timişoara a ajuns mai poluată decât Beijingul, arată cei din USR Timiş. Acest lucru se întâmplă din două mari cauze, spun USR-iştii care-i cer primarului Nicolae Robu doar să scoată capul pe geam pentru a vedea această realitate. Ei îl mai întreabă pe primar dacă are o strategie pentru a face Timişoara respirabilă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul “Dle Robu scoateţi capul pe geam!”. USR Timiş avertizează: Timișoara a ajuns mai poluată decât Beijingul
În mijlocul toamnei se va alerga din nou pe malurile bătrânei Bega și pe străzile Timișoarei, pentru a marca intrarea prințului Eugeniu de Savoya în cetate și, totodată, eliberarea orașului de sub dominația otomană. Cea de-a treia ediție a Timișoara City Marathon va avea loc în 27 octombrie. Evenimentul pune în valoare istoria orașului, iar...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timisoara City Marathon, la un nou start
Expoziția Bienalei Art Encounters 2019, care a debutat în 20 septembrie și s-a desfășurat timp de cinci săptămâni la Timișoara, se apropie de final. Anul acesta, evenimentul care a pus Timișoara din nou pe harta artei contemporane, a reunit peste 30 de spații expoziționale, din care zece în spațiul public, mai mult de 60 de artiști și 23 de lucrări noi, special concepute în relație cu orașul.
Citeşte tot articolul Citeste articolul O ultimă săptămână în forță a Bienalei Art Encounters 2019
Etapa a doua din Liga 1 de baschet a adus față în față, într-un joc deja clasic din sezonul trecut SCM Timișoara și SCM U Craiova. Oltenii erau favoriți, după ce în prima rundă învingeau acasă vicecampioana din Sibiu, în timp ce bănățenii pierdeau pe teren propriu cu Piteștiul. Dar niciun meci nu seamănă cu altul.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Leii din Banat, mai buni de cât Leii din Bănie!
Top
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com