Primaria Timisoara ar putea renunta la construirea Podului Jiul. In ce conditii s-ar putea face totusi

Apele Române încă nu au avizat proiectul pentru construirea viitorului pod Jiul. Acesta ar fi prea jos pentru condițiile de navigare de pe Bega. Primarul Nicolae Robu spune că încă nu au fost estimate costurile care să ia în considerare cerințele de la Ape, dar, dacă acestea sunt prea mari, podul ar putea să nu se mai facă.

Primăria Timişoara a plătit filiala din București a unui firme austriece de proiectare pentru documentația necesară ridicării unui nou pod peste Bega, în continuarea străzii Jiul, între splaiurile Nicolae Titulescu şi Tudor Vladimirescu. VCE Viena Consulting Engineers SRL a făcut un proiect conform căruia viitorul pod Jiul ar urma să aibă patru benzi, câte două pe sens, piste de biciclete și trotuare. „Podul va fi unul simplu, dar frumos, prin simplitatea lui și foarte bine integrat în peisajul general. În anul 2018 vom avea două poduri noi funcționale peste Bega. Îmi doresc să evolueze lucrurile cât mai rapid pentru ca în 2017 să putem deschide șantierele, dar finalizarea va fi în a doua jumătate a lui 2018”, anunța, în primăvara acestui an, Nicolae Robu. La începutul lunii iulie, edilul declara că sunt probleme cu obținerea avizelor din partea celor de la Apele Române.

Lucrurile nu s-au rezolvat nici acum. „Stăm pe loc cu podurile, este o situație aberantă. În UE, în țări în care se navighează, pe canale diferite și cu nave diferite, specifice pentru fiecare tip de canal, normativele sunt diferențiate. Dacă ai nave mici pe un canal care nici nu suportă nave mai mari, ți se impune ca distanța de la luciul de apă până la podul cel mai jos să fie patru metri, dar în ape mai mari se impune mai mult. La luciul de apă până la pod, niciun pod pe care îl avem nu respectă în momentul de față această cerință, este aberant să ceri șase metri de la. La Jiul, stăm pe loc de un an, nu putem să începem construirea podului din cauza lipsei avizului de la Administrația Apelor, că se cere o distanță cu vreo 40 și ceva de centimetri mai mare decât prevede proiectantul. Proiectantul spune că el poate să îl facă și cu doi metri mai sus, dar costurile pe care le comportă ridicarea sunt foarte mari”, spune acum Robu.

Directorul ABAB, Titu Bojin, explica, în iulie, că există anumite cote care trebuie respectate. „Am stabilit că mergem la nivelul celui mai jos pod, în afară de Podul Michelangelo, care s-a construit prin anii 70, la o cotă extrem de joasă. Am mers pe cota Podului Traian. Celelalte sunt toate mai sus. Podul Michelangelo a fost o greșeală de construcție la momentul respectiv. Trebuie să discutăm dacă ei se pot încadra acolo. Mai jos de cota Podului Traian nu putem să ne asumăm răspunderea (…) Noi le-am dat cotele, ei au venit cu alte cote”, declara Bojin. Robu spune că nu înțelege această logică: „Dacă Jiul se face la același nivel cu Michelangelo, dar noi vrem să îl facem mai sus, însă nu cu mult mai sus, navigarea ar merge în cele mai bune condiții. Vaporașele pe care le avem nu au nicio treabă cu aceste poduri. Și totuși ni se cere mult mai mult. De ce? Nu știu. Cum poți justifica logic că ceri mai sus? Ei vor mai sus decât prevede proiectantul. Asta comportă complicații tehnice, dar care costă. La ce bun costurile suplimentare? Ne apucăm să demolăm Michelangelo să construim altul mai înalt?”.

În aceste condiții, totul depinde acum de cât de mari ar trebuie să fie costurile suplimentare și există chiar posibilitatea ca podul să nu se mai facă. „Proiectantul analizează acum, noi tot am sperat că rațiunea va câștiga această confruntare, care nu știu de ce a apărut. Ne va prezenta care sunt consecințele, cât costă în plus, ce complicații apar dacă podul va fi construit așa cum se cere de la Ape. Putem să nu-l mai facem. N-o să-l facem în orice condiții. Trebuie să văd care sunt toate consecințele, dacă acestea ar fi minore, îl facem și mai sus decât cei ce zic de la Ape”, a mai declarat primarul Timișoarei.

 

IATĂ CUM VA ARĂTA NOUL POD PESTE BEGA, PODUL JIUL, PRIMUL CARE SE VA CONSTRUI ÎN ORAȘUL NOSTRU, ÎNCEPÂND DIN TOAMNĂ, DUPĂ 50 DE ANI!

Remarcăm: 4 benzi carosabile, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți. Evident, vom avea și iluminat artistic!

Dacă vă place, vizualizați și dați Share și Like.
Dacă nu vă place, postați textul „Dislike! De poduri avem noi nevoie acum, n-avem altceva mai bun de făcut cu banii?!” :))

Posted by Nicolae Robu on Saturday, March 18, 2017

 

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Sonique va cânta la Timișoara de Ziua Europei

Timișoara va avea un program plin, joi 9 mai, cu ocazia Zilei Europei. Casa de…

3 ore ago

Alin Nica, lansat oficial în lupta pentru șefia Consiliului Județean Timiș

Sâmbătă, Alin Nica a beneficiat, la rândul său, de o lansare oficială a candidaturii la…

4 ore ago

Dumbrăviţa mai pierde o şansă de salvare, după eşecul cu Metaloglobus şi mai are doar 3 puncte avans

Suspansul se menţine în lupta pentru salvarea de la retrogradare în Grupa A din play-out-ul…

9 ore ago

Dinamo, rămâne un coşmar pentru orice echipă din Timişoara. Înfrângere în faţa rivalului la rugby

SCM USV Timişoara a pierdut astăzi, în cadrul etapei a III-a a Ligii naţionale de…

10 ore ago

După Paşte încep lucrările la extindere a grădiniţei din Ghiroda

În curând vor demara lucrările pentru extinderea grădiniței din Ghiroda, pentru ca la toamnă aceasta…

10 ore ago

Balul Conacului Mocioni, la Muzeul de Artă. Partea culturală a proiectului a fost un real succes

Vineri, la Muzeul Național de Artă Timișoara a avut loc Balul Conacului Mocioni. Din păcate,…

11 ore ago