Categories: Economic

Autostrada spre Deva cu tuneluri pentru ursi, scoasa la licitatie pana la finele anului

Ministerul Transporturilor și Compania Națională pentru Autostrăzi și Infrastructură Rutieră par să fi dezlegat ecuația tunelurilor pentru urși de pe Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva. Răzvan Cuc anunță că tronsonul pe care se află acestea va fi scos la licitație în cel mult două luni.

Un sector de autostradă între Lugoj și Deva încă dă dureri de cap mai-marilor peste infrastructura rutieră din România. Este vorba despre Lotul 2. Problema? Trei tuneluri pentru urși, în lungime de aproximativ 3,3 kilometri, a căror construire costă mai mult decât valoarea întregului lot. Bucata respectivă a fost scoasă din contractul de execuție pentru Lotul 2 și va trebui relicitată. „Lotul 2 Lugoj – Deva este împărțit în 5 secțiuni. Secțiunile A, B și C au fost deschise în luna martie, secțiunea D este aproape finalizată. Acum se lucrează la documentație pentru proiectare și execuție pe ultima secțiune, faimoasa secțiune cu acele viaducte pentru mamifere mari. Punctul meu de vedere îl știți destul de clar. Deși sunt un iubitor și un protector al mediului, mi se pare un pic aberant ca pentru faptul că pe acolo ar trece niște mamifere mari, respectiv urși, să suplimentăm costurile unui tronson de 7 km cu 180 milioane de euro. Îl vom relicita, ne vom supune rigorilor de mediu și mergem mai departe să finalizăm autostrada. Până la sfârșitul anului avem scoase proiectarea și executia pentru acest lot”, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, cu o lungime de 28 kilometri, a fost adjudecat integral la licitație, cu secțiunile A – E, contra sumei de 562,73 milioane de lei fără TVA, de asocierea Salini Impregilo Spa – Secol SA. Ulterior semnării contractului, pe secțiunea E a apărut problema construirii unor ecoducte pentru urși, lucrare care trebuie licitată separat, în condițiile în care costurile nu sunt suprinse în suma contractului inițial.
Pe Lotul 2 Lugoj – Deva au fost deschiși, în martie 2017, 15 kilometri, între Traian Vuia şi Margina. În acest moment se circulă pe secțiunile A, B și C. Secțiunea D, chiar dacă va fi finalizată, se oprește în câmp. Și va rămâne așa, până când va fi scoasă la licitație și ulterior realizată, cu tot cu tunelurile pentru urși, secțiunea E…

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

O oră ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

4 ore ago

Azi îl sărbătorim pe Sfântul Ştefan, primul martir al creştinătăţii. Peste 500 de mii de români îşi sărbătoresc onomastica

Credincioşii ortodocși și greco-catolicii îl sărbătoresc în cea de-a treia zi de Crăciun pe Sfântul…

4 ore ago

Mulți fotbaliști cu nume din Timișoara și din țară vor „bate” mingea în Sala Constantin Jude pentru o cauză nobilă

Cel mai tare turneu de minifotbal din Banat revine! Superstar Charity Cup în colaborare cu…

16 ore ago

Momente magice și la Facultatea de Mecanică UPT cu ocazia Târgului de Crăciun

Dincolo de activitatea didactică și de cercetare, spiritul Politehnicii se regăsește și în solidaritate, implicare…

22 de ore ago

Primăria Timișoara vrea să cumpere o nouă clădire în zona Iosefin

Municipalitatea timișoreană vrea să demareze discuțiile pentru preluarea unei noi clădiri în zona Iosefin, pe…

23 de ore ago