Cursele „triangulare” Timișoara – Cluj-Napoca – Iași, care operează din toamna lui 2016, vor fi anulate din 17 februarie. Anunțul a fost făcut de Blue Air, pe pagina de Facebook. Compania invocă „fricțiuni” cauzate de aeroportul din Timișoara, însă realitatea e alta.
„Stimați pasageri, din cauza fricțiunilor create de către Aeroportul Internațional «Traian Vuia» din Timișoara suntem nevoiți să vă informăm asupra deciziei companiei Blue Air de a anula zborurile Timișoara-Iași-Cluj cu efect imediat. Este păcat că după o lungă colaborare să ajungem într-un asemenea punct, dar se pare că prezența companiilor românești pe piața din Romania deranjează din ce în ce mai tare. Operarea zborurilor pe acestă rută se suspendă începând cu data de 17 februarie 2018”, a anunțat, vineri, pe Facebook, compania Blue Air. Directorul AIT, Daniel Idolu, s-a declarat surprins de decizia luată de compania aeriană. „Între noi și compania Blue Air există două contracte, unul de operare și unul de handling. Există sume prevăzute în contracte și există termene de plată. Așa cum spune legea, când termenul de plată este depășit, se emite somație. Asta s-a întâmplat și în acest caz, un jurist de la noi, care se ocupă de contracte, a emis această somație de plată. În consecință, directorul nostru operațional a fost anunțat de companie că zborul despre care vorbiți va fi anulat. Nu ne-a contactat nimeni pe parte managerială și comercială. S-ar fi putut face o amânare de plată, dar aceasta trebuia cerută oficial”, a declarat, pentru deBanat.ro, Idolu.
Zborurile „triangulare” între Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara erau operaționale din octombrie 2016. Între Iaşi şi Timişoara erau legături directe luni, miercuri, vineri şi duminică, iar marţi, joi şi sâmbătă, via Cluj. De la Timişoara la Iaşi erau curse directe marţi, joi şi sâmbătă, iar în restul zilelor se circula via Cluj. De la Timişoara la Cluj erau zboruri directe luni, miercuri, vineri şi duminică, iar de la Cluj la Timișoara, marţi, joi şi sâmbătă. Nu este însă prima dată când Blue Air are datorii către AIT. „S-a întâmplat și în trecut, le-am emis și altă dată somații de plată și situația s-a rezolvat. Este vorba despre neachitarea banilor cuveniți pe luna decembrie. Suma este confidențială, dar pot să vă spun că nu este una foarte mare. Îmi pare rău că a fost luată o astfel de decizie, așa, la cald. Sper să se mai gândească. Repet, eram dispuși să rezolvăm situația, dacă am fi fost contactați, la nivel managerial, de cineva din conducerea companiei”, a mai precizat Dan Idolu.
UPDATE: Conducerea AIT a oferit, vineri seară, explicații suplimentare pe această temă. „Operarea companiei Blue Air pe Aeroportul Timișoara se desfășoară în baza contractelor de operare și de handling încheiate între părți. Tarifele de operare sunt cele publicate, în mod transparent, în AIP România și aplicate, în mod nediscriminatoriu, absolut tuturor companiilor aeriene care operează pe Aeroportul Timișoara / Traian Vuia. Acestea nu au suferit modificări semnificative în ultimii 5 ani și, prin urmare, nu poate fi vorba despre o creștere a tarifelor care să determine eventuale nemulțumiri ale operatorului aerian. Programul de zbor al curselor pe Aeroportul Timisoara se desfășoară în conformitate cu solicitările companiei Blue Air și în corelare cu orele stabilite pentru operarea la / de la Cluj și Iași (..) Compania Blue Air nu are nicio restricție impusă de către Aeroportul Timișoara cu privire la orele de operare a curselor. Prezența altor operatori de tip low-cost pe Aeroportul Timisoara nu are cum să afecteze traficul companiei Blue Air dintr-un motiv foarte simplu: Blue Air este singura companie aeriană care efectuează curse aeriene pe ruta Timișoara – Iași – Cluj (…) Prin urmare, și afirmația potrivit căreia cursele operate de Blue Air pe Aeroportul Timișoara sunt afectate de «prezența tot mai agresivă pe care companiile low-cost străine o au pe piața românească» este una eronată”, spune, într-un comunicat, directorul AIT, Dan Idolu. Acesta a reiterat ideea potrivit căreia problema poate fi rezolvată prin comunicare. „Orice discrepanță poate fi rezolvată pe cale amiabilă, dacă acest lucru se dorește. Prin urmare, considerăm că, în zilele următoare, conducerile cele două societăți pot găsi soluții care să satisfacă interesul ambelor părți și care, în afară de interesele comerciale legitime, să conducă la continuarea prestării de servicii de transport aerian de calitate oferite clientului nostru comun – pasagerul”, a mai transmis Idolu.
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…
Comanzi, probezi, plătești doar ce păstrezi! O nouă tendință de shopping inteligent și confortabil pentru…
Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest…
Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea…