Categories: Primăria Timişoara

Pedalatul pe bicicletele Primariei Timisoara ramane gratis

Încă nu costă direct bicicliștii, pentru că plătește bugetul local. Deși în proiectul de modificare a tarifelor STPT votat de consilieri apare că o călătorie cu bicicleta e 2,5 lei, în realitate, pentru bicicliști, ea rămâne gratuită. Și în prezent, primăria decontează lunar către STPT plimbările pe două roți din sistemul VeloTM.

Consilierii locali au aprobat, în ultimul plen, modificări în ceea ce privește tarifele legate de transport în comun. Vor fi eliminate abonamentele de 5 și 15 zile pentru persoane fizice, cele de 1 linie, 2 linii și 1 linie expres pentru persoanele juridice și cele de două linii, fiind însă menținut tariful de 93 lei pentru abonamentul general de 30 zile. O legitimație de o zi va costa 12 lei, față de 10, cât este în prezent. O călătorie va costa 2,5 lei, indiferent că este pe liniile urbane, metropolitane sau expres. Restul modificărilor prevăd următoarele tarife: abonament 1 linie, 30 zile – de la 53 lei la 66 lei, abonament expres 1 linie, 30 zile – de la 66 lei la 82 lei, respectiv pentru persoanele juridice abonament nominalizat general 30 zile – de la 142 lei la 177 lei, și abonament nenominalizat general 30 zile – de la 180 lei la 224 lei.

În anexa proiectului votat de consilieri apare și un preț de 2,5 lei pentru o călătorie cu o bicicletă luată din sistemul VeloTM, care are stații în mai multe puncte din oraș, dar și nouă rastele de pe malurile Begăi. Totuși, timișorenii și turiștii amatori de plimbări pe două roți nu vor plăti nimic. Cel puțin nu încă. „Nu se va plăti pentru niciunul dintre sistemele respective, nici canal Bega, nici stații intermodale. Primăria decontează, conform cererii de finanțare. Nu se iau bani de la populație, timp de cinci ani. Pentru sistemul vechi se deconta în jur de 200.000 de lei lunar, pentru întreținerea a 25 de stații. Noi le întreținem oricum și pe cele nouă de pe malurile Begăi, avem grijă de ele cu același personal. Este decont cerut pe cererea de finanțare. Nu se lasă să se ia bani de la populație, se iau bani din buget. Timp de cinci ani, apoi vom vedea, se va găsi o soluție și atunci”, a declarat, pentru deBanat.ro, directorul STPT, Ioan Goia. Conform acestuia, mai există un aspect care trebuie clarificat, și anume acela că, din punct de vedere al legii, bicicleta nu este considerată transport public. O altă veste bună este că bicicletele din sistemul VeloTM vor putea fi lăsate în stațiile de pe malul Begăi și invers, deși inițial s-a spus ca acest lucru nu este posibil. „Aveau ceva probleme legate de dispozitivul de prindere. Era important să avem hotărâre de consiliu, să le preluăm și pe cele de pe malul Begăi, pentru că până acum le-am avut în custodie, nu le puteam folosi. Se vor putea folosi cele de pe malul Begăi în rastelele din stații și invers”, a mai explicat Goia.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Campioana din Cluj a tremurat până în ultima secundă pentru victorie, în faţa unei Timişoare renăscută în ultimul sfert

Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de…

3 ore ago

Accident fără victime, dar cu pagube şi multe surprize… neplăcute

Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă…

5 ore ago

CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale

Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru…

7 ore ago

Alfred Simonis anunță discuții cu Dominic Fritz pe tema impozitelor locale. Solicitarea: reducerea treptată a impozitării, an de an

La scurt timp după ce conducerea primăriei timișorene s-a văzut în fața faptului împlinit, proiectul…

10 ore ago

Primăria Timișoara scanează din aer, cu inteligența artificială, cimitirele din Timișoara

Primăria Timișoara scanează din aer, folosind inteligența artificială, cimitirele din Timișoara. Deși i s-a transmis…

11 ore ago