Categories: EconomicUltima ora

Ambasadorul Spaniei, în vizită pe lotul 3 al A1. Aici lucrează o firmă iberică amenințată cu rezilierea contractului

Ambasadorul Spaniei, țară din care vine mult criticata companie Comsa, cu care CNAIR a spus de mai multe ori că vrea să rezilieze contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii A1, a vizitat, miercuri, controversatul șantier. L-a însoțit ministrul Transporturilor, Lucian Șova.

Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A., care lucrează pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, a fost criticată intens, în ultimele săptămâni, atât de CNAIR, cât și de ministrul Transporturilor, Lucian Șova. „Pe cei 21 km ai lotului 3, specialiștii au constat o mobilizare extrem de slabă a constructorului și deficiențe în execuție. Lucrau doar 90 de muncitori și 70 de utilaje. Mare parte din echipă a fost retrasă imediat ce ministrul a părăsit șantierul. Asocierea a primit până acum penalități de 1,5 milioane euro (…) Există foarte multe probleme de calitate pentru care MT și CNAIR poartă de aproape un an nenumărate discuții cu antreprenorul pentru remediere”, anunța, la jumătatea lunii aprilie, Ministerul Transporturilor. În Săptămâna Patimilor, echipele de control ale CNAIR au vizitat și ele șantierele de pe loturile 3 și 4 ale A1. Atunci, pe lotul 3 „s-a constatat o slabă mobilizare insuficientă pentru realizarea proiectului în parametri normali și la timp. De asemenea, au fost evidențiate și o serie de probleme nerezolvate pentru care se așteaptă soluții viabile”.

„În urma întâlnirii pe care ambasadorul Spaniei, Ramiro Fernández Bachiller, a avut-o la Ministerul Transporturilor cu ministrul Lucian Șova, cei doi oficiali au făcut astăzi o vizită pe Lotul 3 al autostrăzii Lujoj-Deva pentru a evalua gradul de mobilizare a constructorului, asocierea al cărei lider este firma spaniolă Comsa”, au anunțat miercuri, 2 mai, reprezentanții Ministerului Transporturilor.

De-a lungul timpului, CNAIR a reclamat, pe lotul 3, probleme de stabilitate la terasamente, lipsa unei soluții tehnice pentru pasajul de la km 76 și probleme cu sistemul de evacuare a apelor pluviale. Aici a fost realizat, de același antreprenor, nodul de la Holdea, neinclus în contractul inițial, dar esențial pentru descărcarea de pe autostradă și despre care Ministerul Transporturilor nu suflă o vorbă. Se vorbește de ceva timp despre rezilierea contractului, însă o astfel de decizie ar putea întârzia și mai mult finalizarea șoselei, realizată în procent de peste 82%. Care vor fi urmările vizitei ambasadorului Spaniei și ce promisiuni și / sau amenințări au făcute rămâne de văzut…

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Menajeria infracţională de AUR. După un bătăuş de copii la Buziaş, un ales local violator la Giarmata

Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…

27 de minute ago

AIM School, noua școală de muzică în Iulius Town, organizează trei seri de master class. Printre invitați, Radu Pieloiu, toboșarul de la Subcarpați

În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…

30 de minute ago

Elena Lasconi – Singura opțiune de încredere pentru o România pentru toți

În contextul actual al alegerilor prezidențiale, votul pentru Elena Lasconi din primul tur este mai…

55 de minute ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 22 noiembrie 2024

Pentru data de 22.11.2024, toate lucrările vor fi sistate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Se…

57 de minute ago

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

14 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

16 ore ago