Regia Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega” a fost înființată de guvern acum două săptămâni, din a patra încercare, dar asta nu înseamnă că vaporașele vor circula imediat. Va mai dura ceva timp, dar călătoriile ar putea fi gratuite, fiind subvenționate de la bugetul local.
Regia Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega” a fost înființată și este primul pas pentru ca vaporașele să poată circula. Noua instituție va gestiona navigația și se va ocupa de semnalizarea costieră și plutitoare. Pentru primul an, ea are un buget de 20 de milioane de lei, bani proveniți din fondul de rezervă bugetară la dispoziția guvernului. Ministerul Transporturilor trebuie însă să asigure personalul noii regii și pună la punct toate detaliile pentru ca această structură să fie funcțională. „Mingea e la Ministerul Transporturilor, a ieșit hotărârea de guvern, iar MT trebuie să operaționalizeze acea structură, lucru care se poate face, dacă există bunăvoință, în câteva săptămâni. În momentul în care acea structură este funcțională, trebuie să adopte regulamentul de navigare. Noi avem unul pe care îl putem pune la dispoziție. Trebuie să se facă apoi semnalizarea pe Bega și gata, dăm drumul la navigare. Nu pot să știu cât durează asta”, spunea primarul Nicolae Robu, după înființarea regiei.
O altă necunoscută este prețul unei călătorii. În aprilie, consilierii locali au votat modificarea tarifelor de la STPT, iar o călătorie cu vaporașul ar urma să coste un leu. Totuși, PMT ar putea subvenționa această activitate. „După părerea mea, ar fi bine să subvenționăm noi și cetățenii să nu plătească. Pentru un leu, mi se pare că este o complicație inutilă. Trebuie să le acordăm subvenție cetățenilor, dar trebuie să vedem dacă se va putea așa prin prisma solicitării autorității de management”, susține primarul Timișoarei. Municipalitatea a cumpărate cele 7 vaporașe în 2016, contra sumei de 2 milioane de euro. Ele reprezintă contribuția PMT la proiectul de amenajare a malurilor Begăi, realizat cu aproximativ 6 milioane de euro, bani europeni. În cazul în care vaporașele nu vor circula, banii pe acest proiect ar trebui returnați. Pe de altă parte, în 2018, Primăria Timișoara a prevăzut, în bugetul local, subvenții de 90 de milioane de lei către STPT, reprezentând contravaloarea gratuităților acordate pe transportul în comun pensionarilor, preșcolarilor, elevilor, studenților și altor categorii sociale.
În două dintre cele mai importante comune interurbane PSD şi USR au constituit majorităţi în…
O săptămână cu adevărat specială la UPT! Timp de o săptămână, între 22 - 29…
Societatea de Transport Public Timișoara anunță că joi, 14 noiembrie, începând cu ora 22:00, se…
Una dintre clasele Liceului Tehnologic de Vest Timișoara își desfășoară orele de pregătire practică în…
Nu-l judec pe primarul Sorin Munteanu de Buziaș pentru anunțul său că votul „ăl bun”…
Zero kilometri de autostradă și drum expres! Aceasta este cea mai mare „realizare” a lui…