Economic

Robu: Nimeni nu e atât de iresponsabil să lase Timișoara în 2021 fără Centura de Sud

Nimeni nu poate fi atât de inconștient încât să lase Timișoara fără șosea de centura de sud, în anul în care este capitală europeană a culturii. Asta susține primarul Nicolae Robu, care crede că termenul anunțat de CNAIR e doar „o măsură de precauție”. Un lucru e cert: lucrările, programate să dureze 2 ani, nu pot începe mai devreme de 2019.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a depus cererea de finanțare pentru proiectul „Varianta de ocolire Timisoara Sud”, în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient. „Proiectul are ca scop reducerea timpului de călătorie cu aproximativ 22% în primul an de operare – 2022; reducerea numărului de accidente ca urmare a evitării traversării zonei urbane și, nu în ultimul rând, îmbunătățirea condițiilor de mediu”, au anunțat oficial cei de la CNAIR. Prin fondurile alocate POIM, lucrările de la Centura de Sud a Timișoarei vor fi finanțate cu aproximativ 250 de milioane de lei, bani de la UE. În traducere, CNAIR consideră că mult așteptata șosea de centură a Timișoarei nu va fi gata înainte de 2022, asta în condițiile în care, în 2021, orașul de pe Bega este capitală europeană a culturii.

Primarul Nicolae Robu crede totuși că lucrurile nu pot rămâne așa. „Refuz să cred că cineva, la nivelul Guvernului României, poate privi lucrurile atât de relaxat. Cum să lași Timișoara fără centură ocolitoare până în 2022? În 2021 Timișoara va fi capitală europeană a culturii și va reprezenta România în această poziție. Ea a fost mai întâi ca țară care să dea capitala europeană a culturii, apoi Timișoara a câștigat competiția internă pentru a reprezenta România din această postură. Indiferent cine este la guvernare, ca și coloratură politică, indiferent cine este prim-ministru, ministrul Dezvoltării, ministrul Transporturilor și orice altă poziție, primar al Timișoarei, indiferent, e nevoie de luciditate la toți, pentru a înțelege că acest obiectiv nu poate fi lăsat pentru 2022”, a declarat edilul.

Potrivit acestuia, centura ar trebui să fie funcțională în 2021, însă acest lucru pare totuși greu de realizat, în condițiile în care licitația de execuție a fost contestată și a ajuns în instanță. „Refuz să cred că așa de lejer gândește cineva, încât să lase pentru 2022 termenul de finalizare pentru acest obiectiv. Mă gândesc că atunci când s-a întocmit cererea de finanțare s-a luat o măsură de precauție și s-a angajat față de finanțatorul european anul 2022 ca termen de operaționalizare a obiectivului, dar mă gândesc că nimeni nu este atât de iresponsabil încât să nu depună toate eforturile și să nu obțină succes cu aceste eforturi, ca Timișoara să aibă centură funcțională în 2021. Deci în 2020 trebuie finalizat obiectivul”, susține Robu.

Tribunalul București a respins, în luna mai, contestația depusă de Trameco SA, iar procesul a ajuns acum la Curtea de Apel București, unde nu a primit încă termen. Compania italiană Tirrena Scavi S.p.A a fost anunțată în februarie drept câștigător al licitației pentru Centura de Sud a Timișoarei. Durata contractului este de 150 luni, din care 6 luni proiectare, 24 luni execuţie şi 120 luni perioada de notificare a defecţiunilor, garanţie conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare. „Eu sper să se fixeze termen cât mai repede, să se dea sentința finală. După informațiile pe care le am, o sentință firească ar fi de respingere a contestației și de deblocare a acestui obiectiv. Privesc cu optimism și, încă o dată o spun, cu speranța că suntem oameni responsabili și putem înțelege ce înseamnă pentru un oraș ca Timișoara, cel mai dinamic oraș al țării, să rămână în continuare fără centură ocolitoare”, a conchis primarul Timișoarei.

Conform datelor CNAIR, Centura de Sud a Timișoarei deține un adevărat record negativ, cel de cea mai contestată lucrare. În vara anului trecut, 12 constructori au depus oferte pentru proiectarea şi execuţia Variantei de ocolire Timişoara Sud. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, preciza, pentru presa centrală, că înainte de depunerea ofertelor au existat mai multe rânduri de clarificări, compania fiind nevoită să răspundă la zeci sau chiar sute de întrebări.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Nouă persoane intră în cursa pentru fotoliul de primar al Timișoarei

Cursa electorală pentru desemnarea noului primar al Timișoarei se va da între nouă candidați. Pentru…

2 ore ago

Susţinut şi de PSD, Dan Vatriş (PNL) şi-a depus candidatura pentru un nou mandat de primar al comunei Jebel

Primarul PNL al comunei Jebel, Dan Vatriş, şi-a depus candidatura pentru un nou mandat în…

5 ore ago

CSU Politehnica Timișoara, trei medalii la Campionatul național de floretă tineret

Politehnica Timișoara a cucerit trei medalii la Campionatul Național de floretă, tineret. Ingrid Miti Bikfalvi…

5 ore ago

Se pregătește cea mai nouă ediție a Ezoteric Fest

Expo Timișoara Internațional în parteneriat cu Camera de Comerț, Industrie si Agricultură Timiș vor organiza…

6 ore ago

Studiul de prefezabilitate al sălii polivalente de la Timișoara este aproape gata

Acum, că problema stadionului nou al Timișoarei a fost ”rezolvată”, viceprimarul orașului abordează cel de-al…

6 ore ago

Poate începe noul vot pentru bugetarea participativă, regulamentul a fost aprobat

Timișoara va avea și în acest an bugetare participativă, cetățenii urmând să decidă direct unde…

6 ore ago