Robu: Nimeni nu e atât de iresponsabil să lase Timișoara în 2021 fără Centura de Sud

Nimeni nu poate fi atât de inconștient încât să lase Timișoara fără șosea de centura de sud, în anul în care este capitală europeană a culturii. Asta susține primarul Nicolae Robu, care crede că termenul anunțat de CNAIR e doar „o măsură de precauție”. Un lucru e cert: lucrările, programate să dureze 2 ani, nu pot începe mai devreme de 2019.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a depus cererea de finanțare pentru proiectul „Varianta de ocolire Timisoara Sud”, în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient. „Proiectul are ca scop reducerea timpului de călătorie cu aproximativ 22% în primul an de operare – 2022; reducerea numărului de accidente ca urmare a evitării traversării zonei urbane și, nu în ultimul rând, îmbunătățirea condițiilor de mediu”, au anunțat oficial cei de la CNAIR. Prin fondurile alocate POIM, lucrările de la Centura de Sud a Timișoarei vor fi finanțate cu aproximativ 250 de milioane de lei, bani de la UE. În traducere, CNAIR consideră că mult așteptata șosea de centură a Timișoarei nu va fi gata înainte de 2022, asta în condițiile în care, în 2021, orașul de pe Bega este capitală europeană a culturii.

Primarul Nicolae Robu crede totuși că lucrurile nu pot rămâne așa. „Refuz să cred că cineva, la nivelul Guvernului României, poate privi lucrurile atât de relaxat. Cum să lași Timișoara fără centură ocolitoare până în 2022? În 2021 Timișoara va fi capitală europeană a culturii și va reprezenta România în această poziție. Ea a fost mai întâi ca țară care să dea capitala europeană a culturii, apoi Timișoara a câștigat competiția internă pentru a reprezenta România din această postură. Indiferent cine este la guvernare, ca și coloratură politică, indiferent cine este prim-ministru, ministrul Dezvoltării, ministrul Transporturilor și orice altă poziție, primar al Timișoarei, indiferent, e nevoie de luciditate la toți, pentru a înțelege că acest obiectiv nu poate fi lăsat pentru 2022”, a declarat edilul.

Potrivit acestuia, centura ar trebui să fie funcțională în 2021, însă acest lucru pare totuși greu de realizat, în condițiile în care licitația de execuție a fost contestată și a ajuns în instanță. „Refuz să cred că așa de lejer gândește cineva, încât să lase pentru 2022 termenul de finalizare pentru acest obiectiv. Mă gândesc că atunci când s-a întocmit cererea de finanțare s-a luat o măsură de precauție și s-a angajat față de finanțatorul european anul 2022 ca termen de operaționalizare a obiectivului, dar mă gândesc că nimeni nu este atât de iresponsabil încât să nu depună toate eforturile și să nu obțină succes cu aceste eforturi, ca Timișoara să aibă centură funcțională în 2021. Deci în 2020 trebuie finalizat obiectivul”, susține Robu.

Tribunalul București a respins, în luna mai, contestația depusă de Trameco SA, iar procesul a ajuns acum la Curtea de Apel București, unde nu a primit încă termen. Compania italiană Tirrena Scavi S.p.A a fost anunțată în februarie drept câștigător al licitației pentru Centura de Sud a Timișoarei. Durata contractului este de 150 luni, din care 6 luni proiectare, 24 luni execuţie şi 120 luni perioada de notificare a defecţiunilor, garanţie conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare. „Eu sper să se fixeze termen cât mai repede, să se dea sentința finală. După informațiile pe care le am, o sentință firească ar fi de respingere a contestației și de deblocare a acestui obiectiv. Privesc cu optimism și, încă o dată o spun, cu speranța că suntem oameni responsabili și putem înțelege ce înseamnă pentru un oraș ca Timișoara, cel mai dinamic oraș al țării, să rămână în continuare fără centură ocolitoare”, a conchis primarul Timișoarei.

Conform datelor CNAIR, Centura de Sud a Timișoarei deține un adevărat record negativ, cel de cea mai contestată lucrare. În vara anului trecut, 12 constructori au depus oferte pentru proiectarea şi execuţia Variantei de ocolire Timişoara Sud. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, preciza, pentru presa centrală, că înainte de depunerea ofertelor au existat mai multe rânduri de clarificări, compania fiind nevoită să răspundă la zeci sau chiar sute de întrebări.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

ary a spus: (septembrie 8th, 2018 at 12:44 )

Ba da,mizeriile psdiste pot.

 
Nelu a spus: (septembrie 8th, 2018 at 13:00 )

Cum, n-avem centura? ca era una din promosiunile robului din 2012, promisiuni pe care a spus ca le-a indeplinit in proportie de 500%.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole

Aeroportul International Timisoara - 700px

Administratie vezi arhiva Administratie

Gauss topografie timisoara

Politica vezi arhiva Politica

CCIAT

Sport vezi arhiva Sport

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

La Iulius Mall se vor deschide noi magazine, sub brand-urile Zara Home şi Oysho

La Iulius Mall s-au deschis noi magazine, sub brand-urile Zara Home şi Oysho / FOTO

Noi magazine ale unor brand-uri cunoscute s-au deschis la Timişoara, în cadrul Iulius Mall. Zara Home şi Oysho, disponibile în noile spaţii comerciale, vor oferi clienţilor produse de calitate. Iulius Mall, parte a ansamblului mixt Iulius Town din Timișoara (denumit anterior Openville), își diversifică și modernizează oferta pentru clienţi, care vor găsi aici cele mai...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Iulius Mall s-au deschis noi magazine, sub brand-urile Zara Home şi Oysho / FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Sondajul politic iniţiat de Nicolae Robu pe teme politice, retras de pe Facebook pentru că rezultatele nu au corespuns cu aşteptările, a iscat reacţia uneia dintre formaţiunile politice trimise de şeful PNL Timiş în categoria a doua sau a treia, fără a preciza nominal care. Vorbim despre PLUS, formaţiunea îl acuză pe Robu că ar fi cuprins de panica apariţiei unei iniţiative politice noi.
Citeşte tot articolul Citeste articolul PLUS reacţionează după sondajul dispărut al lui Robu: Trebuie să vă fie teamă, se poate face politică și altfel
Una dintre cele mai periculoase intersecţii din Timişoara, cea aflată la graniţa dintre Timişoara şi Dumbrăviţa, pe Calea Lipovei, a fost „rezolvată” de Primăria Timişoara prin interzicerea accesului dinspre strada Constructorilor, stânga, pe Calea Lipovei. Imediat, primarul Nicolae Robu a şi iniţiat un sondaj având ca temă măsura luată. Gata cu blocajele de trafic apărute...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Atenţie, s-a modificat semnificativ circulaţia la intrarea în Dumbrăviţa dinspre Timişoara
Mândru foc după mitingul PNL de la Bucureşti, liderul pe Timiş al partidului a decis să-şi consulte prietenii de pe Facebook asupra intenţiilor de vot pentru europarlamentare. Problema e că, se pare, rezultatele nu au ieşit aşa cum trebuia, iar sondajul respectiv a dispărut pur şi simplu! Dacă nu iese cum trebuie, rezolvăm simplu problema:...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum a dispărut un sondaj! După răspunsuri neaşteptate, Nicolae Robu a şters consultarea de pe internet legată de popularitatea PNL
Acţiunea caritabilă „Dăruieşte un zâmbet”, organizată de Rotary Ripensis a ajuns în această seară în punctul culminant: meciul deceniului dintre Stelele României şi Stelele Banatului. Totul pentru a desfăta ochiul spectatorului timişorean cu un fotbal romantic, dar şi pentru a strânge bani care vor fi investiţi în apartură modernă care să ajute doctorii şi pacienţii...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Meciul Deceniului s-a jucat pe Dan Păltinişanu: Stelele României au întâlnit într-un joc cu 13 goluri Stelele Banatului
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com