Invatamant

Sală de stimulare polisenzorială pentru elevii de la Liceul Special Iris din Timișoara

La Liceul Special Iris a fost amenajată o cameră de stimulare polisenzorială, de care vor beneficia elevii cu deficiențe de vedere care învață aici și nu numai ei.

Sala va fi inaugurată luni, 15 octombrie. Reprezentanții școlii au fost sprijiniți material și financiar de CJTimiș, APECA (Asociația Pentru Educație, Cultură și Antreprenoriat), Rotary Cetate Timișoara, Asociația pentru educație și cultură Wendy și două societăți comerciale. „Această sală va fi foarte utilă celor 217 elevi ai instituției noastre prin faptul că oferă un mediu stimulativ pentru realizarea terapiilor recuperator-compensatorii. În acest cadru se vor desfășura activități de stimulare polisenzorială, activități de stimulare cognitivă, precum și activități de integrare senzorială”, a spus Elena Rein, directorul Liceului Special Iris din Timişoara.

Camera de relaxare polisenzorială este deosebit de importantă pentru elevii şcolii noastre, dat fiind specificul deficienţelor lor, această putând fi, nu doar un spaţiu de relaxare ci mai ales, unul terapeutic.
Ileana Lazsadi, director adjunct al Liceului Teoretic Iris

Elevii de la Liceul Iris sunt cu nevoi speciale și de multe ori, prezintă o toleranță scăzută la frustrare, un nivel ridicat de stres și o capacitate mai diminuată de integrare în cadrul cerințelor școlare, cauzate de deficiențe ale sistemului nervos. Acest lucru impune posibilitatea de atenuare a stresului școlar prin terapii de relaxare corporală, care necesită echipament adecvat, preluat după modelul care se practică în țările vest-europene. O altă categorie de elevi din cadrul școlii prezintă multiple deficiențe senzoriale / polisenzoriale, în special de natură vizuală (cecitate, ambliopie), precum și tulburări din spectrul autist.

Unii elevi prezintă și deficit auditiv. Pentru acești copii se impun terapii specifice de stimulare polisenzorială, ca o formă de educație senzorială și cognitive în scopul compensării dizabilităților lor. Persoanele cu deficienţe de vedere au nevoie de experienţe senzoriale vaste pentru a-şi dezvolta capacitatea de orientare şi pentru a ajunge la un grad ridicat de independenţă, iar prin intermediul activităţilor de stimulare-relaxare poliszenzoriala, la care participă elevii din şcoală, se încearcă recuperarea, atât cât este posibil, deficienţelor pe care aceştia le prezintă.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Momente magice și la Facultatea de Macanică UPT cu ocazia Târgului de Crăciun

Dincolo de activitatea didactică și de cercetare, spiritul Politehnicii se regăsește și în solidaritate, implicare…

2 ore ago

Primăria Timișoara vrea să cumpere o nouă clădire în zona Iosefin

Municipalitatea timișoreană vrea să demareze discuțiile pentru preluarea unei noi clădiri în zona Iosefin, pe…

3 ore ago

Primăria a făcut trotuar pe strada Barbu Iscovescu în locul terasei demolate a unui cunoscut restaurant/VIDEO

Oamenii municipalității timișorene s-au mișcat rapid și în locul terasei unui restaurant cunoscut din oraș,…

4 ore ago

S-au cam dus zăpezile de altă dată. Ce prime de Crăciun au mai încasat angajaţii companiilor de stat

Pe fondul măsurilor de austeritate impuse de Guvernul Bolojan, site-ul Economedia.ro a făcut o analiză…

5 ore ago

Vine frigul și vom avea parte și de precipitații

Temperaturile se vor situa sub cele specifice, până aproape de sfârşitul lunii ianuarie, anunţă vineri…

6 ore ago

„Money for Nothing”, baladă pentru Chiș Culiță

Ca oricare alt funcționar public, și directorul PLM Chiș Culiță este protejat de legea românească…

9 ore ago