Primăria Timişoara

Cu barja pe Bega. Cum spune Robu că ar putea fi duse niște grinzi de 23 de metri în Iosefin

S-a lucrat foarte mult la cele două poduri din Iosefin, iar acum s-a ajuns în situația în care suntem în pragul unei operațiuni cum nu s-a mai văzut! E vorba despre un transport agabaritic, care nu poate fi efectuat pe șosea, așa că ar putea fi făcut… pe Bega! E doar primul.

Primarul Nicolae Robu spune, din nou, că se lucrează din greu pe podurile din Iosefin. Acum însă este nevoie de ceva pentru ca ele să continue și a apărut o problemă. „S-a avansat la cele două poduri. Acum trebuie să se aducă o piesă, stâlp sau grindă, nu știu exact. Este foarte lungă, încât nu avem niciun traseu prin oraș pe unde să poată pătrunde un trailer suficient de mare încât să ducă acea piesă. Fie ea se taie în două și se sudează la fața locului, fie încercăm să găsim o soluție pe canalul Bega. Sper să rezolvăm transportul cu o barjă, pe canalul Bega”, a declarat, vineri, edilul.

Cum se va face? Nu e foarte clar. „Din zona dinspre Podul Modoș s-ar putea face îmbarcarea. Se va stabili concret care e locul cel mai potrivit, unde să poată veni și macaraua, și un trailer. Prin oras nu poate pătrunde niciun trailer care să ducă această grindă. Așa mi-a spus directorul Chiș Culiță”, a mai spus Robu.

Este doar primul transport dintr-o serie mai lungă, pentru că, potrivit reprezentanților Direcției Edilitare a PMT, pentru cele două poduri trebuie mai multe grinzi. Acestea au peste 23 de metri lungime, iar cele destinate Podului Eroilor nu pot ajunge acolo, dintr-o bucată, pe străzile Timișoarei. În cazul Podului Dragalina, situația s-ar putea rezolva și.. rutier. Oricum, cei de la PMT nu au discutat cu Apele Române, să vadă dacă soluția cu barja este viabilă. În ultimă instanță, grinzile vor tăiate, suite pe trailer, duse pe șantier și asamblate acolo.

Ordinele de începere a lucrărilor la podurile Eroilor și Dragalina, din zona Iosefin, au fost date la finele lunii aprilie. Din luna iunie, Podul Eroilor este închis de tot, iar pe Dragalina se circulă cu restricții, fiind oprite tramvaiele. Pe Dragalina a fost nevoie de modificări în proiect, așa că nu s-a lucrat peste vară, ordinul de reîncepere a lucrărilor fiind emis abia spre finele lui octombrie.

La Podul Dragalina, licitația a fost câștigată de SC Tehnodomus din Arad, pentru o sumă de 7,2 milioane de lei, cu tot cu TVA. La Podul Eroilor, executant este asocierea Super Construct – Pod Construct, la un preț de 4,13 milioane de lei, cu tot cu TVA. Cea mai mare parte a banilor vine de la guvern, prin PNDL II. Șantierele vor fi finalizate în toamna anului viitor.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Jurnal de campanie (10). Sub privirile “candidaţilor” Vlad Ţepeş şi Mihai Viteazul, gloatele AUR şi-au scos arsenalul de campanie

Prima zi de campanie electorală, sau mai precis spus prima noapte, a adus şi prima…

54 de minute ago

„Politehnica Timișoara – Un pas spre viitorul tău!”, un eveniment de succes cu peste 1000 de participanţi, a ajuns la final

Emoţii, competivitate, premii şi mulţi participanţi la un eveniment de marcă organizat anual de UPT.…

O oră ago

Horticultura continuă lucrările de întreținere în cimitirele pe care le administrează

Angajaţii societăţi Horticultura continuă lucrările de întreținere în cele două cimitire pe care le administrează,…

2 ore ago

Primarul comunei Şag, Flavius Roşu, apel pentru fair play în campania electorală

Mare favorit pentru a câştiga un nou mandat de primar al comunei Şag, Flavius Alin…

3 ore ago

Expoziție cu peste 300 de caricaturi și lucrări umoristice poate fi admirată în Iulius Town

În acest final de săptămână, în Iulius Town, sunt așteptați iubitorii de satiră, care vor…

4 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 11 mai 2024

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 11.05.2024, unde se vor executa reparaţii…

5 ore ago