S-a lucrat foarte mult la cele două poduri din Iosefin, iar acum s-a ajuns în situația în care suntem în pragul unei operațiuni cum nu s-a mai văzut! E vorba despre un transport agabaritic, care nu poate fi efectuat pe șosea, așa că ar putea fi făcut… pe Bega! E doar primul.
Primarul Nicolae Robu spune, din nou, că se lucrează din greu pe podurile din Iosefin. Acum însă este nevoie de ceva pentru ca ele să continue și a apărut o problemă. „S-a avansat la cele două poduri. Acum trebuie să se aducă o piesă, stâlp sau grindă, nu știu exact. Este foarte lungă, încât nu avem niciun traseu prin oraș pe unde să poată pătrunde un trailer suficient de mare încât să ducă acea piesă. Fie ea se taie în două și se sudează la fața locului, fie încercăm să găsim o soluție pe canalul Bega. Sper să rezolvăm transportul cu o barjă, pe canalul Bega”, a declarat, vineri, edilul.
Cum se va face? Nu e foarte clar. „Din zona dinspre Podul Modoș s-ar putea face îmbarcarea. Se va stabili concret care e locul cel mai potrivit, unde să poată veni și macaraua, și un trailer. Prin oras nu poate pătrunde niciun trailer care să ducă această grindă. Așa mi-a spus directorul Chiș Culiță”, a mai spus Robu.
Este doar primul transport dintr-o serie mai lungă, pentru că, potrivit reprezentanților Direcției Edilitare a PMT, pentru cele două poduri trebuie mai multe grinzi. Acestea au peste 23 de metri lungime, iar cele destinate Podului Eroilor nu pot ajunge acolo, dintr-o bucată, pe străzile Timișoarei. În cazul Podului Dragalina, situația s-ar putea rezolva și.. rutier. Oricum, cei de la PMT nu au discutat cu Apele Române, să vadă dacă soluția cu barja este viabilă. În ultimă instanță, grinzile vor tăiate, suite pe trailer, duse pe șantier și asamblate acolo.
Ordinele de începere a lucrărilor la podurile Eroilor și Dragalina, din zona Iosefin, au fost date la finele lunii aprilie. Din luna iunie, Podul Eroilor este închis de tot, iar pe Dragalina se circulă cu restricții, fiind oprite tramvaiele. Pe Dragalina a fost nevoie de modificări în proiect, așa că nu s-a lucrat peste vară, ordinul de reîncepere a lucrărilor fiind emis abia spre finele lui octombrie.
La Podul Dragalina, licitația a fost câștigată de SC Tehnodomus din Arad, pentru o sumă de 7,2 milioane de lei, cu tot cu TVA. La Podul Eroilor, executant este asocierea Super Construct – Pod Construct, la un preț de 4,13 milioane de lei, cu tot cu TVA. Cea mai mare parte a banilor vine de la guvern, prin PNDL II. Șantierele vor fi finalizate în toamna anului viitor.
Comentarii prin facebook