Judete

O cunoscută bancă de pe piaţa românească a fost amendată cu 10.000 de lei de Protecţia Consumatorului Timiş

Comisarii Oficiului pentru Protecţia Consumatorului Timiş s-au confruntat zilele trecute cu un caz destul de interesant. În urma unei reclamaţii depuse de un cetăţean, inspectorii au amendat ING Bank cu suma de 10.000 de lei, pentru o solicitare neobişnuită, considerată nelegală.

O cunoscută bancă de pe piaţa românească a fost amendată cu 10.000 de lei de Protecţia Consumatorului Timiş

Reclamaţia depusă de unul dintre clienţi aducea în atenţia specialiştilor din cadrul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului o solicitare ciudată din partea băncii amintite. Cel în cauză avea depusă în conturile ING o anumită sumă de bani, iar în momentul în care a dorit să scoată din cont o parte dintre bani i s-a condiţionat eliberarea sumei respective cu întocmirea unei hârtii în care să precizeze pentru ce are nevoie de bani. Pentru că nu a dorit să ofere asemenea explicaţii băncii, se pare că a fost refuzată eliberarea banilor.

Omul s-a considerat nedreptăţit şi, în consecinţă, s-a adresat OPC. Iar reclamaţia s-a a fost verificată, a fost considerată îndreptăţită, iar pentru practica susţinută, banca a fost amendată.

„Persoana respectivă deţinea bani în cont la bancă. În momentul în care a cerut să i se elibereze o anumită sumă, i s-a condiţionat eliberarea banilor de completarea unui formular în care să precizeze în ce mod va folosi banii. Persoana a refuzat să dea asmenea explicaţii, spunând că dacă doreşte… să cumpere hârtie igienică asta va face, dar nu trebuie să justifice nicicum modul în care îşi cheltuie banii. În urma reclamaţiei noi am fost în control la bancă şi am amendat respectiva unitate pentru că solicitarea încălca reglementările legale. Acestea, inclusiv regulamentele Băncii Naţionale a României, solicită informaţii legate de provenienţa banilor, atunci când se depun în cont, nu de modul în care vor fi cheltuiţi după retragerea lor. În consecinţă, banca a fost amendată cu suma de 10.000 de lei”, am aflat de la Sorin Susanu, comisar şef în cadrul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului. 

Deşi am solicitat de mai multe ori, atât telefonic, dar şi prin intermediul e-mailului, aşa cum ne-a fost cerut de către bancă, ING nu ne-a oferit după mai multe zile de aşteptare niciun răspuns oficial referitor la problema descoperită de cei de la Protecţia Consumatorului. Aşteptăm în continuare un punct de vedere oficial din partea băncii amintite.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Alfred Simonis dă asigurări: “Poli nu moare!”. Liderul CJ Timiş s-a întâlnit cu rectorul Florin Drăgan şi reprezentanţi ai Druckeria

Preşedintele CJ Timiş, Alfred Simonis, a dat asigurări că echipa Poli Timişoara nu va dispărea,…

O oră ago

RETIM și ADID demarează o campanie gratuită pentru colectarea deșeurilor voluminoase în cartierele Timişoara

O campanie gratuită de colectare a deșeurilor voluminoase se va desfășura în cartiere până la…

2 ore ago

Sondaj INSCOP: PSD, lider detaşat, AUR pe locul II, la distanţă apreciabilă de PNL, locul III

Conform Barometrului LIBERTATEA-INSCOP, realizat de INSCOP Research la comanda cotidianului Libertatea în perioada 7-12 noiembrie…

3 ore ago

Oseminte găsite în centrul oraşului în urma unor lucrări de excavare la un șantier

Misterul din centrul oraşului. Joi spre seara, IPJ Timiș a fost sesizat prin apel 112…

3 ore ago

Primăria Timișoara anunță mai multe restricții de circulație rutieră

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a aprobat închiderea traficului rutier pe mai…

3 ore ago

Glovo Academy ajunge la Timișoara: cursuri interactive de business și digitalizare pentru restaurantele locale

Proiectul Glovo Academy, organizat de platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de…

3 ore ago