Judete

O cunoscută bancă de pe piaţa românească a fost amendată cu 10.000 de lei de Protecţia Consumatorului Timiş

Comisarii Oficiului pentru Protecţia Consumatorului Timiş s-au confruntat zilele trecute cu un caz destul de interesant. În urma unei reclamaţii depuse de un cetăţean, inspectorii au amendat ING Bank cu suma de 10.000 de lei, pentru o solicitare neobişnuită, considerată nelegală.

O cunoscută bancă de pe piaţa românească a fost amendată cu 10.000 de lei de Protecţia Consumatorului Timiş

Reclamaţia depusă de unul dintre clienţi aducea în atenţia specialiştilor din cadrul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului o solicitare ciudată din partea băncii amintite. Cel în cauză avea depusă în conturile ING o anumită sumă de bani, iar în momentul în care a dorit să scoată din cont o parte dintre bani i s-a condiţionat eliberarea sumei respective cu întocmirea unei hârtii în care să precizeze pentru ce are nevoie de bani. Pentru că nu a dorit să ofere asemenea explicaţii băncii, se pare că a fost refuzată eliberarea banilor.

Omul s-a considerat nedreptăţit şi, în consecinţă, s-a adresat OPC. Iar reclamaţia s-a a fost verificată, a fost considerată îndreptăţită, iar pentru practica susţinută, banca a fost amendată.

„Persoana respectivă deţinea bani în cont la bancă. În momentul în care a cerut să i se elibereze o anumită sumă, i s-a condiţionat eliberarea banilor de completarea unui formular în care să precizeze în ce mod va folosi banii. Persoana a refuzat să dea asmenea explicaţii, spunând că dacă doreşte… să cumpere hârtie igienică asta va face, dar nu trebuie să justifice nicicum modul în care îşi cheltuie banii. În urma reclamaţiei noi am fost în control la bancă şi am amendat respectiva unitate pentru că solicitarea încălca reglementările legale. Acestea, inclusiv regulamentele Băncii Naţionale a României, solicită informaţii legate de provenienţa banilor, atunci când se depun în cont, nu de modul în care vor fi cheltuiţi după retragerea lor. În consecinţă, banca a fost amendată cu suma de 10.000 de lei”, am aflat de la Sorin Susanu, comisar şef în cadrul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului. 

Deşi am solicitat de mai multe ori, atât telefonic, dar şi prin intermediul e-mailului, aşa cum ne-a fost cerut de către bancă, ING nu ne-a oferit după mai multe zile de aşteptare niciun răspuns oficial referitor la problema descoperită de cei de la Protecţia Consumatorului. Aşteptăm în continuare un punct de vedere oficial din partea băncii amintite.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Cinci infracţiuni dintr-o lovitură! Recordul de nedorit al unui tânăr certat cu bunul simţ şi legea

Sâmbătă seara, polițiștii Biroului Rutier Timișoara au fost sesizati prin apel 112, în jurul orei…

4 ore ago

Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto

Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va…

8 ore ago

A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia

Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent…

8 ore ago

Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara

Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și…

9 ore ago

Mutare surprinzătoare la Prefectura Timiş. Subprefectul Ovidiu Drăgănescu va fi schimbat cu Sorina Ciurlea, şefa femeilor PNL

Potrivit unor surse din PNL, Ovidiu Drăgănecu va fi demis din funcţia de subprefect, în…

9 ore ago

Ghiroda, victorie importantă la Filiaşi. Poli pierde acasă cu Bihorul

Liga 3 a ajuns la runda a 5-a din play-off şi play-out. Ghiroda continuă să…

10 ore ago