Judete

O cunoscută bancă de pe piaţa românească a fost amendată cu 10.000 de lei de Protecţia Consumatorului Timiş

Comisarii Oficiului pentru Protecţia Consumatorului Timiş s-au confruntat zilele trecute cu un caz destul de interesant. În urma unei reclamaţii depuse de un cetăţean, inspectorii au amendat ING Bank cu suma de 10.000 de lei, pentru o solicitare neobişnuită, considerată nelegală.

O cunoscută bancă de pe piaţa românească a fost amendată cu 10.000 de lei de Protecţia Consumatorului Timiş

Reclamaţia depusă de unul dintre clienţi aducea în atenţia specialiştilor din cadrul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului o solicitare ciudată din partea băncii amintite. Cel în cauză avea depusă în conturile ING o anumită sumă de bani, iar în momentul în care a dorit să scoată din cont o parte dintre bani i s-a condiţionat eliberarea sumei respective cu întocmirea unei hârtii în care să precizeze pentru ce are nevoie de bani. Pentru că nu a dorit să ofere asemenea explicaţii băncii, se pare că a fost refuzată eliberarea banilor.

Omul s-a considerat nedreptăţit şi, în consecinţă, s-a adresat OPC. Iar reclamaţia s-a a fost verificată, a fost considerată îndreptăţită, iar pentru practica susţinută, banca a fost amendată.

„Persoana respectivă deţinea bani în cont la bancă. În momentul în care a cerut să i se elibereze o anumită sumă, i s-a condiţionat eliberarea banilor de completarea unui formular în care să precizeze în ce mod va folosi banii. Persoana a refuzat să dea asmenea explicaţii, spunând că dacă doreşte… să cumpere hârtie igienică asta va face, dar nu trebuie să justifice nicicum modul în care îşi cheltuie banii. În urma reclamaţiei noi am fost în control la bancă şi am amendat respectiva unitate pentru că solicitarea încălca reglementările legale. Acestea, inclusiv regulamentele Băncii Naţionale a României, solicită informaţii legate de provenienţa banilor, atunci când se depun în cont, nu de modul în care vor fi cheltuiţi după retragerea lor. În consecinţă, banca a fost amendată cu suma de 10.000 de lei”, am aflat de la Sorin Susanu, comisar şef în cadrul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului. 

Deşi am solicitat de mai multe ori, atât telefonic, dar şi prin intermediul e-mailului, aşa cum ne-a fost cerut de către bancă, ING nu ne-a oferit după mai multe zile de aşteptare niciun răspuns oficial referitor la problema descoperită de cei de la Protecţia Consumatorului. Aşteptăm în continuare un punct de vedere oficial din partea băncii amintite.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

UPT continuă să inoveze şi a inaugurat un laborator modern de luminotehnică

Încă un pas înainte pe calea modernizării şi a inovaţiei. Universitatea Politehnica Timișoara (UPT) marchează…

17 minute ago

“Impozitele si taxele mai mari reprezintă doar iluzia unor încasări mai mari”. Interviu cu Alfred Simonis, preşedintele PSD Timiş

Astăzi, în plenul Consiliului Local va intra din nou în dezbatere proiectul privind stabilirea impozitelor…

4 ore ago

Ligia Ardelean, country manager Atos: „România are potențial să devină un hub regional pentru soluții IT sustenabile”

Cum va schimba Inteligența Artificială business-urile și societățile în care trăim, avantajele României, la nivel…

4 ore ago

Primarul Fritz vrea acțiunile deținute de Fondul Proprietatea la Aeroportul Internațional Timișoara

Municipiul Timișoara își propune să negocieze achiziționarea acțiunilor private ale Aeroportului  „Traian Vuia”, respectiv pachetul…

4 ore ago

Program de sărbători, la Piața Volantă Stadion din Timișoara

Societatea Piețe S.A. Timișoara anunţă că vine în sprijinul producătorilor și timișorenilor în perioada sărbătorilor…

4 ore ago

Lovitură de teatru! PSD se retrage de la masa discuţiilor privind noua guvernare. Va vota însă un guvern de dreapta

Marcel Ciolacu a anunțat joi că PSD se retrage “cu demnitate” din coaliție, dar va…

5 ore ago