Diverse

Tunelurile de pe autostrada Lugoj – Deva vor costa 180 de milioane de euro, dar nu se ştie când vor fi realizate

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a vizitat din nou şantierul autostrăzii Lugoj – Deva şi, pe lângă clasicele promisiuni legate de momentele de inaugurare ale loturilor 3 şi 4, a discutat şi despre loul 2 acolo unde lipsesc cu desăvârşire tunelurile care vor trebui să fie realizate, obligatorii prin autorizaţia de mediu. Nu a vorbit despre termene, dar s-a plâns că acestea costă statul 180 de milioane de euro.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc

Nu vă aşteptaţi prea curând să vă daţi cu maşina integral pe autostradă de la Timişoara la Sibiu pentru că pe lotul 2 va mai rămâne neacoperită mult timp „gaura” de aproape zece kilometri care include celebra porţiune cu tuneluri, denumite în folclor „pentru urşi”. Cuc nu a reuşit să ofere un termen pentru realizarea secţiunii E, care include tunelurile. E şi greu dacă ne gândim că nu există absolut niciun termen stabilit cel puţin pentru demararea unei licitaţii care să stabilească o firmă care să se ocupe de proiectarea sau execuţia tunelurilor. Chiar şi aşa, lucrările de artă amintite sunt o mare povară finaciară pentru că vor costa 180 de milioane de euro, insistă Cuc: „Problema este la secţiunea E. Acei 8,75 km unde trebuie să construim acele viaducte pentru mamifere mari, viaducte care vor costa statul român în jur de 180 de milioane de euro, dar aşa ni s-a impus şi trebuie să ţinem cont de rigorile pe mediu”.

El a fost completat de Sorin Scarlat, directorul general adjunct al Direcţiei Generale de Dezvoltare a Infrastructurii Rutiere din cadrul CNAIR, c are nu a făcut altceva decât să ne aducă aminte ce sunt, de fapt, aceste tuneluri.

„Vor fi două tuneluri paralele de 1,7 kilometri fiecare. Practic, traseul autostrăzii va intra în pământ, pe aceste tunele şi va ieşi undeva în zona Holdea. Soluţia este stabilită prin acordul de mediu, este validată de Compania de Autostrăzi. Urmează ca în viitor proiectantul să dispună detalii de execuţie şi să detalieze tehnologia de execuţie a acestor lucrări”, a declarat Scarlat.

Declaraţiile vin în contextul în care şeful de la Transporturi a vizitat joi şantierul loturilor 3 şi 4 din Lugoj – Deva, care, conform garanţiilor oficialului vor fi gata până la finalul lui iulie, deşi situaţia de pe teren nu îl prea susţine.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Campioana din Cluj a tremurat până în ultima secundă pentru victorie, în faţa unei Timişoare renăscută în ultimul sfert

Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de…

2 ore ago

Accident fără victime, dar cu pagube şi multe surprize… neplăcute

Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă…

4 ore ago

CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale

Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru…

6 ore ago

Alfred Simonis anunță discuții cu Dominic Fritz pe tema impozitelor locale. Solicitarea: reducerea treptată a impozitării, an de an

La scurt timp după ce conducerea primăriei timișorene s-a văzut în fața faptului împlinit, proiectul…

9 ore ago

Primăria Timișoara scanează din aer, cu inteligența artificială, cimitirele din Timișoara

Primăria Timișoara scanează din aer, folosind inteligența artificială, cimitirele din Timișoara. Deși i s-a transmis…

10 ore ago