Afaceri

Dotaţi-vă cu case de marcat fiscale. Cei de la Finanţe vă vor în sistem!

Deşi termenul până la care operatorii economici ar fi trebuit să se doteze cu case de marcat electronice, încă mai sunt numeroase firme care nu au îndeplinit această obligaţie. Cei de la Agenţia Naţională de Administrare a Finanţelor derulează o nouă campanie de informare legată de îndeplinirea acestei obligaţii.

Aceasta se derulează prin intermediul Spaţiului Privat Virtual, SPV. Prin SPV sunt transmise scrisori informative, către patru categorii de contribuabili, în funcție de situația în care aceștia se regăsesc, conform evidențelor instituției: celor care au declarat numărul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate, prin Formularul 394 – Declarație informativă privind livrările / prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național de persoanele înregistrate în scopuri de TVA, însă nu figurează înscriși în evidențele ANAF și cu Cererea de atribuire a numărului de ordine din registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a ANAF; celor care figurează în evidențele ANAF înregistrați cu Cerere de atribuire a numărului de ordine din registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a ANAF, însă aparatul/aparatele nu figurează ca fiind instalat/e; celor care, potrivit legii au obligația de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3, alin (2) din aceeași ordonanță, și care nu și-au îndeplinit această obligație; celor care figurează înscriși în evidențele ANAF cu aparat/e de marcat electronice fiscale însă nu și-au îndeplinit obligațiile prevăzute de legislația în vigoare privind transmiterea datelor fiscale către ANAF.

„Amintim că ANAF a demarat, începând din 1 august, o amplă acțiune de control în vederea combaterii evaziunii fiscale și pentru creșterea conformării la declarare a obligațiilor fiscale la bugetul de stat. Controalele vor conduce la identificarea în timp real a erorilor, care, dacă sunt remediate în timp util, vor determina plata unor obligații fiscale accesorii mai mici, în comparație cu cele rezultate în urma unei inspecții fiscale generale. Contribuabilii vor avea posibilitatea de a-și corecta declarațiile și de a se conforma la plata obligațiilor, potrivit legii. De asemenea, în cadrul acțiunii, inspectorii antifraudã vor verifica inclusiv modul în care contribuabilii respectã obligația legalã privind dotarea si utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic”, au mai anunţat cei de la ANAF.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Avarie majoră la Aquatim. Se lucrează intens pentru reluarea furnizării apei/Update. Avaria a fost izolată

Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…

O oră ago

Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…

3 ore ago

Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău

Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…

4 ore ago

Raoul Trifan despre Mircea Geoană: “Poți scoate omul din PSD, dar nu poți scoate PSD-ul din om”

Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…

6 ore ago

Liderii PSD Ciolacu, Grindeanu și Simonis au mințit. Au fost la Nisa cu avionul plătit de Nordis

G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…

6 ore ago

Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal

Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…

6 ore ago