Diverse

Spaniolii care au construit lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva acuză CNAIR de ameninţări

Românii vor rămâne, cel puţin pentru mai multe luni, cu un lot de autostradă circulabil, dar închis, după ce Compania de Drumuri a reziliat contractul cu constructorul lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva, chiar dacă lucrarea ajunsese la un stadiu de aproximativ 99%. Constructorul spaniol nu s-a împăcat cu ideea şi anunţă că va apela la justiţie pentru a recupera o serie de bani pe care Compania i-ar datora pentru lucrările efectuate. 

Spaniolii care au construit lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva acuză CNAIR de ameninţări

Disputa beneficiar – constructor pe tema lotului 3 din autostrada amintită continuă de mai multe săptămâni şi pare să fie departe de a se încheia. Şi, posibil, se va lăsa cu ceva penalităţi plătite de la buget către constructorul spaniol. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat unilateral contractul, iar spaniolii au reacţionat. Ei atrag atenţia că există deja o dispută câştigată de constructor: „In septembrie 2017, în decizia luată de Curtea Internațională de Arbitraj, ne-a fost recunoscută extinderea termenului de execuție și a decis că CNAIR să plătească revendicările pe care antreprenorul le avea deja câștigate în valoare aproximativă de 12.000.000 lei. CNAIR a refuzat plata acestei sume. În urma acestor întâmplări, CNAIR și-a exercitat pe deplin forța într-o manieră absolut abuzivă, încălcând toate clauzele contractuale anterioare, continuând să amenințe Asocierea cu penalități, neconformități, instrucțiuni de remediere. Cu rea-credința și într-un mod complet abuziv, conducerea CNAIR, după ce a stabilit oficial toate aceste probleme și după ce noi am executat aceste lucrări timp de mai bine de un an, a transmis o notificare, în decembrie 2017, prin care am fost informați că nu dorește să plătească niciuna dintre lucrările executate și în care practic nu recunoaște Autorizația de Construcție semnată de ministrul Transporturilor cu noile planuri de deviere a drumului național!”.

Asocierea spaniolă spune că problemele au apărut după ce a fost numită nouă conducere la CNAIR.
„Epopeea Asocierii TELOXIM CON-COMSA-ALDESA CONSTRUCCIONES-ARCADIS EUROMETUDES nu s-a terminat, pentru că lovitura de grație urmează să vină. Spre sfârșitul proiectului, pe data de 26 iunie 2019 a avut loc o nouă ședință oficială, unde s-a discutat despre faptul că Proiectul se apropie de sfârșit, și se estimează că autostrada va putea fi dată în trafic în aproximativ o lună. Cu această ocazie s-a pus sub semnul întrebării modalitatea contractuală de efectuare a plăților rămase. Lucrările s-au desfășurat cu o normalitate absolută până când s-a schimbat din nou conducerea CNAIR, și pe la mijlocul lunii iulie 2019 este numită aceeași echipă care anterior a acționat abuziv împotriva noastră. Evident, avem din nou sentimentul că suntem șantajați, numai că, acum lucrările sunt practic finalizate și gata de a fi puse în funcțiune”.
Constructorul aminteşte şi de faptul că nu i-a fost plătit un ecoduct, că a fost deschis nodul de la Ilia fără permisiunea sa, iar CNAIR îi mai datorează 99 milioane de lei:  „De asemenea, Asocierea consideră o imprudență deschiderea unilaterală, în data de 13 august, de către CNAIR a traficului la Nodul Ilia, existând pericolul unui risc pentru utilizatori și nu își asumă nicio responsabilitate cu privire la această situație, având în vedere că recepția s-a realizat fără o coordonare corespunzătoare între Părți”  

În comunicat se mai arată că CNAIR are o datorie de 99,216 milioane lei față de Asociere, derivată în principal din revendicări estimate de Comisia de Adjudecare a Disputelor și lucrări certificate și aprobate de inginer, care, însă, nu au fost autorizate de CNAIR. Din cele 99,216 milioane de lei suma de 15, 5 milioane de lei fără TVA este aferentă Ecoductului 1 neplătit de CNAIR încă din anul 2016”.

Spaniolii spun că ar fi primit două scrisori de ameninţare, una pentru extinderea garanţiei, iar cea de a doua pentru plata unor penalizări de 73 de milioane de lei, deja antesemnate de cei de la Companie.

„Pe 9 august, am primit 2 scrisori de intimidare, prima cu Actul Adițional al Extinderii Garanțiilor, deja semnat de toți membrii CNAIR și prin care am fost invitați să-l semnăm deși nu se ajunsese la nici un acord cu privire la aceast subiect, iar a doua scrisoare conținând o factură cu penalități de 73.000.000 de lei pentru curățarea șanțurilor lucrării în timpul execuției, cu toate că există o decizie a Comisiei de Adjudecare a Disputelor prin care sunt respinse penalitățile solicitate. Un blocaj inventat de autoritățile române din cine știe ce motive obscure”,  mai spun cei de la Comsa.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Şi-a revenit! Consilierul personal al preşedintelui CJ Timiş, atac grobian la primarul Fritz: „Un individ atât de josnic”

Nici nu a ajuns bine consilier personal al noului preşedinte al CJ Timiş, Alfred Simonis,…

5 ore ago

Crimă cu premeditare şi sânge rece! Şi-a lovit victima în cap şi apoi a incendiat-o

Marţi dimineaţa, Poliția Municipiului Caransebeș a fost sesizată prin SNUAU 112 că o persoană arde…

6 ore ago

RETIM și ADID Timiș lansează Abonamentul Verde: soluție pusă la dispoziția utilizatorilor casnici și noncasnici din Zona 1 Timișoara pentru colectarea deșeurilor vegetale

RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, anunță lansarea Abonamentului Verde, un serviciu…

6 ore ago

UPT şi Hidroelectrica au semnat un Memorandum de Colaborare pentru avansul tehnologic și educațional în hidroenergie și ingineria energetică

Într-un moment definitoriu pentru parteneriatele dintre mediul universitar și sectorul energetic, Hidroelectrica, liderul național în…

6 ore ago

O fetiţă de doar zece ani a plătit cu viaţa greşeala unei şoferiţe grăbite în trafic

Accident mortal, marți în Timișoara. O femeie de 38 de ani a condus un autoturism…

8 ore ago

Dominic Fritz consideră o glumă numirea lui Robu pe funcția de consilier personal al lui Simonis

Actualul lider USR Timiș, cel care l-a învins pe Nicolae Robu la alegerile pentru funcția…

9 ore ago