Românii vor rămâne, cel puţin pentru mai multe luni, cu un lot de autostradă circulabil, dar închis, după ce Compania de Drumuri a reziliat contractul cu constructorul lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva, chiar dacă lucrarea ajunsese la un stadiu de aproximativ 99%. Constructorul spaniol nu s-a împăcat cu ideea şi anunţă că va apela la justiţie pentru a recupera o serie de bani pe care Compania i-ar datora pentru lucrările efectuate.
Disputa beneficiar – constructor pe tema lotului 3 din autostrada amintită continuă de mai multe săptămâni şi pare să fie departe de a se încheia. Şi, posibil, se va lăsa cu ceva penalităţi plătite de la buget către constructorul spaniol. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat unilateral contractul, iar spaniolii au reacţionat. Ei atrag atenţia că există deja o dispută câştigată de constructor: „In septembrie 2017, în decizia luată de Curtea Internațională de Arbitraj, ne-a fost recunoscută extinderea termenului de execuție și a decis că CNAIR să plătească revendicările pe care antreprenorul le avea deja câștigate în valoare aproximativă de 12.000.000 lei. CNAIR a refuzat plata acestei sume. În urma acestor întâmplări, CNAIR și-a exercitat pe deplin forța într-o manieră absolut abuzivă, încălcând toate clauzele contractuale anterioare, continuând să amenințe Asocierea cu penalități, neconformități, instrucțiuni de remediere. Cu rea-credința și într-un mod complet abuziv, conducerea CNAIR, după ce a stabilit oficial toate aceste probleme și după ce noi am executat aceste lucrări timp de mai bine de un an, a transmis o notificare, în decembrie 2017, prin care am fost informați că nu dorește să plătească niciuna dintre lucrările executate și în care practic nu recunoaște Autorizația de Construcție semnată de ministrul Transporturilor cu noile planuri de deviere a drumului național!”.
Asocierea spaniolă spune că problemele au apărut după ce a fost numită nouă conducere la CNAIR.
„Epopeea Asocierii TELOXIM CON-COMSA-ALDESA CONSTRUCCIONES-ARCADIS EUROMETUDES nu s-a terminat, pentru că lovitura de grație urmează să vină. Spre sfârșitul proiectului, pe data de 26 iunie 2019 a avut loc o nouă ședință oficială, unde s-a discutat despre faptul că Proiectul se apropie de sfârșit, și se estimează că autostrada va putea fi dată în trafic în aproximativ o lună. Cu această ocazie s-a pus sub semnul întrebării modalitatea contractuală de efectuare a plăților rămase. Lucrările s-au desfășurat cu o normalitate absolută până când s-a schimbat din nou conducerea CNAIR, și pe la mijlocul lunii iulie 2019 este numită aceeași echipă care anterior a acționat abuziv împotriva noastră. Evident, avem din nou sentimentul că suntem șantajați, numai că, acum lucrările sunt practic finalizate și gata de a fi puse în funcțiune”.
Constructorul aminteşte şi de faptul că nu i-a fost plătit un ecoduct, că a fost deschis nodul de la Ilia fără permisiunea sa, iar CNAIR îi mai datorează 99 milioane de lei: „De asemenea, Asocierea consideră o imprudență deschiderea unilaterală, în data de 13 august, de către CNAIR a traficului la Nodul Ilia, existând pericolul unui risc pentru utilizatori și nu își asumă nicio responsabilitate cu privire la această situație, având în vedere că recepția s-a realizat fără o coordonare corespunzătoare între Părți”
În comunicat se mai arată că CNAIR are o datorie de 99,216 milioane lei față de Asociere, derivată în principal din revendicări estimate de Comisia de Adjudecare a Disputelor și lucrări certificate și aprobate de inginer, care, însă, nu au fost autorizate de CNAIR. Din cele 99,216 milioane de lei suma de 15, 5 milioane de lei fără TVA este aferentă Ecoductului 1 neplătit de CNAIR încă din anul 2016”.
Spaniolii spun că ar fi primit două scrisori de ameninţare, una pentru extinderea garanţiei, iar cea de a doua pentru plata unor penalizări de 73 de milioane de lei, deja antesemnate de cei de la Companie.
„Pe 9 august, am primit 2 scrisori de intimidare, prima cu Actul Adițional al Extinderii Garanțiilor, deja semnat de toți membrii CNAIR și prin care am fost invitați să-l semnăm deși nu se ajunsese la nici un acord cu privire la aceast subiect, iar a doua scrisoare conținând o factură cu penalități de 73.000.000 de lei pentru curățarea șanțurilor lucrării în timpul execuției, cu toate că există o decizie a Comisiei de Adjudecare a Disputelor prin care sunt respinse penalitățile solicitate. Un blocaj inventat de autoritățile române din cine știe ce motive obscure”, mai spun cei de la Comsa.
După ce au picat o dată la vot proiectul taxelor și impozitelor locale, consilierii locali…
Așa cum deBanat.ro a relatat deja, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, și liderul PSD Timiș, Alfred…
Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…
La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…