Zona Timişoarei va beneficia, în perioada următoare, de două proiecte extrem de importante din domeniul infrastructurii, finanţate din fonduri europene. Vorbim despre noua autostradă spre Moraviţa şi de aici spre Belgrad,dar şi de noul drum de legătură între oraş, de pe Calea Aradului şi autostrada A1.
De asemenea, şantierul de pe centura sud de ocolire a Timişoarei este la un pas de a fi demarat efectiv, fiind la doar un aviz „distanţă” de începerea lucrărilor.
Timişoara va fi legată, pe autostradă, de capitala Serbiei, Belgrad, şi de acolo mai departe spre Grecia, Bulgaria, Muntenegru sau chiar Italia. Deocamdată nu se ştie când, după mai mulţi ani de pregătiri, proiecte estimate şi renunţări din diferite motive, s-a decis alocarea sumei necesare pentru realizarea studiului de fezabilitate a autostrăzii Timişoara – Moraviţa, localitatea aflată la graniţa dintre România şi Serbia. Acolo se va face joncţiunea cu autostrada pe care o construiesc sârbii dinspre Belgrad spre punctul de frontieră. Licitaţia de realizare a studiului de fezabilitate a fost deja demarată, sunt 2,6 milioane de euro pentru acest proiect, iar semnarea contractului este aşteptată pentru luna noiembrie.
Ulterior, se va putea demara licitaţia pentru stabilirea firmei care se va ocupa de proiectare şi execuţie, a anunţat Călin Dobra, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş.
„Aceasta va duce la o dezvoltare puternică a euroregiunii Dunăre – Criş – Mureş – Tisa, fiind prognozată o creştere economică puternică pentru întreaga zonă pe unde va trece autostrada”, a mai spus acesta.
Cel de-al doilea proiect important de infrastructură pentru zona Timişoarei este legat de realizarea unui nou drum de legătură cu autostrada A1, proiectul acestui drum rapid a plasat conexiunea la peste 20 de kilometri de oraş. Noul drum spre A1 va porni de la drumul naţional care leagă Timişoara de Arad, va avea lungimea de zece kilometri şi, conform studiului de fezabilitate deja realizat, are un cost estimat de realizare de 260 de milioane de lei. Momentan se aşteaptă semnarea contractului pe Programul Operaţional Infrastructură Mare, pentru demararea licitaţiei pentru proiectare şi execuţie.
În ceea ce priveşte proiectul centurii sud, de ocolire a Timişoarei, aici există stabilit şi constructorul, iar momentan este aşteptat un ultim aviz pentru demararea lucrărilor efective pe teren, organizarea de şantier fiind deja realizată. Centura sud va avea 25 de kilometri şi va costa 245 de milioane de lei, fiind finanţată tot pe POIM. Finalizarea lucrărilor este aşteptată pentru vara anului 2021.
SCM USV Timişoara nu a pierdut timp odată cu finalul sezonului competiţional. Campioana ţării la…
„De Crăciun ne-am luat raţia de libertate” era un celebru mesaj/slogan al Revoluţiei din 1989. O…
Primăria Timișoara pregătește dosarele pentru obținerea finanțării europene, respectiv a autorizației de construire pentru reabilitarea…
PPC Energie și PPC Energie Muntenia își actualizează platformele online de comunicare cu clienții. Astfel,…
Primăria Timișoara are din această săptămână patru cinematografe funcționale în subordine. Ultimul reabilitat și redevenit…
Consilierii locali timișoreni au aprobat, luni seara, în ultima ședință de plen a anului, proiectul…