Invatamant

Președintele CJE Timiș: „Aproape jumătate dintre elevii din Timiș consideră că predarea online nu îi ajută”

În timpul pandemiei de coronavirus, cursurile au loc online. Profesorii și elevi sunt în fața calculatoarelor sau tabletelor și se desfășoară cursuri pe internet. Profesorii dau și verifică teme și comunică cu elevii. Consiliul Județean al Elevilor (CJE) Timiș a realizat un sondaj pentru a vedea cum percep elevii și părinții predarea online. Aproape jumătate dintre elevi consideră că predarea online nu îi ajută.

Numărul de respondenți la chestionarul lansat de CJE Timiș a fost de 1236, aceștia fiind elevi din clasele V-XII, dar și părinți ai elevilor din clasele primare. S-au înregistrat răspunsuri atât din mediul rural, cât și din cel urban.

Referitor la eficacitatea predării online, aproape jumătate din elevii din Timiș (49,8%) consideră că educația online nu îi ajută în totalitate și că petrec foarte multe ore zilnic pentru rezolvarea temelor și pentru transcrierea lecțiilor.

Din păcate, aproape jumătate dintre elevii din Timiș consideră că predarea online nu îi ajută. Lecțiile se predau mecanic, surplusul de teme este un lucru obositor, mai ales pentru elevii din clasele terminale. Bunăstarea și solidaritatea ar trebui să fie două lucruri care să primeze în această perioadă. Acum este momentul pentru o colaborare mai bună între cadrele didactice și elevi, deoarece abuzurile din mediul online trebuie stopate de urgență”, spune Alexandra Trușcă, președinte al Consiliului Județean al Elevilor Timiș

Referitor la volumul de teme pe care le primesc, elevii care au răspuns chestionarului au menționat foarte des că acesta este unul foarte mare, iar cei din clasele terminale spun că sunt încărcați cu foarte multe teme la materiile care nu le sunt necesare pentru susținerea examenelor. Un procent de 11,6% dintre elevi spun că petrec mai mult de patru ore pentru a rezolva teme. Legat de timpul petrecut în fața ecranelor, 34,9% dintre respondenți petrec între două și trei ore pentru a participa la orele online, în timp ce 6,1% petrec peste șase ore.

Părinții elevilor de gimnaziu din Timiș care au răspuns chestionarului consideră că predarea online este singura soluție fezabilă în contextul actual. 77,4% dintre elevii din clasele primare petrec între 2 și 3 ore zilnic pentru rezolvarea temelor.

Raportul poate fi consultat aici: https://bit.ly/RaportDigitalizare

 

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

O oră ago

Azi îl sărbătorim pe Sfântul Ştefan, primul martir al creştinătăţii. Peste 500 de mii de români îşi sărbătoresc onomastica

Credincioşii ortodocși și greco-catolicii îl sărbătoresc în cea de-a treia zi de Crăciun pe Sfântul…

2 ore ago

Mulți fotbaliști cu nume din Timișoara și din țară vor „bate” mingea în Sala Constantin Jude pentru o cauză nobilă

Cel mai tare turneu de minifotbal din Banat revine! Superstar Charity Cup în colaborare cu…

13 ore ago

Momente magice și la Facultatea de Mecanică UPT cu ocazia Târgului de Crăciun

Dincolo de activitatea didactică și de cercetare, spiritul Politehnicii se regăsește și în solidaritate, implicare…

19 ore ago

Primăria Timișoara vrea să cumpere o nouă clădire în zona Iosefin

Municipalitatea timișoreană vrea să demareze discuțiile pentru preluarea unei noi clădiri în zona Iosefin, pe…

20 de ore ago

Primăria a făcut trotuar pe strada Barbu Iscovescu în locul terasei demolate a unui cunoscut restaurant/VIDEO

Oamenii municipalității timișorene s-au mișcat rapid și în locul terasei unui restaurant cunoscut din oraș,…

21 de ore ago