Invatamant

Președintele CJE Timiș: „Aproape jumătate dintre elevii din Timiș consideră că predarea online nu îi ajută”

În timpul pandemiei de coronavirus, cursurile au loc online. Profesorii și elevi sunt în fața calculatoarelor sau tabletelor și se desfășoară cursuri pe internet. Profesorii dau și verifică teme și comunică cu elevii. Consiliul Județean al Elevilor (CJE) Timiș a realizat un sondaj pentru a vedea cum percep elevii și părinții predarea online. Aproape jumătate dintre elevi consideră că predarea online nu îi ajută.

Numărul de respondenți la chestionarul lansat de CJE Timiș a fost de 1236, aceștia fiind elevi din clasele V-XII, dar și părinți ai elevilor din clasele primare. S-au înregistrat răspunsuri atât din mediul rural, cât și din cel urban.

Referitor la eficacitatea predării online, aproape jumătate din elevii din Timiș (49,8%) consideră că educația online nu îi ajută în totalitate și că petrec foarte multe ore zilnic pentru rezolvarea temelor și pentru transcrierea lecțiilor.

Din păcate, aproape jumătate dintre elevii din Timiș consideră că predarea online nu îi ajută. Lecțiile se predau mecanic, surplusul de teme este un lucru obositor, mai ales pentru elevii din clasele terminale. Bunăstarea și solidaritatea ar trebui să fie două lucruri care să primeze în această perioadă. Acum este momentul pentru o colaborare mai bună între cadrele didactice și elevi, deoarece abuzurile din mediul online trebuie stopate de urgență”, spune Alexandra Trușcă, președinte al Consiliului Județean al Elevilor Timiș

Referitor la volumul de teme pe care le primesc, elevii care au răspuns chestionarului au menționat foarte des că acesta este unul foarte mare, iar cei din clasele terminale spun că sunt încărcați cu foarte multe teme la materiile care nu le sunt necesare pentru susținerea examenelor. Un procent de 11,6% dintre elevi spun că petrec mai mult de patru ore pentru a rezolva teme. Legat de timpul petrecut în fața ecranelor, 34,9% dintre respondenți petrec între două și trei ore pentru a participa la orele online, în timp ce 6,1% petrec peste șase ore.

Părinții elevilor de gimnaziu din Timiș care au răspuns chestionarului consideră că predarea online este singura soluție fezabilă în contextul actual. 77,4% dintre elevii din clasele primare petrec între 2 și 3 ore zilnic pentru rezolvarea temelor.

Raportul poate fi consultat aici: https://bit.ly/RaportDigitalizare

 

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

La Timișoara va avea loc dezbaterea „35 ani de libertate sau 35 ani de dezamăgire? Revoluția din 1989 și ce ar fi putut să fie”

Timișoara va găzdui, la mijlocul lunii viitoare, în organizarea primăriei, dezbaterea „35 ani de libertate…

7 ore ago

Colterm întrerupe furnizarea căldurii şi apei calde în mai multe zone din oraş

Marţi, 19 noiembrie, vor avea loc mai multe întreruperi ale serviciilor furnizate de Colterm, acestea…

8 ore ago

Ciocnirea giganților: accident cu tramvaie! Două persoane au fost transportate la spital

Luni seara, după orele 18, ISU Timiș a fost anunțat despre producerea unui accident între…

8 ore ago

Catălin Drulă, atac dur la liderii PSD în scandalul Nordis: “Așa arată banditismul de stat”

Deputatul USR de Timiş, Cătlin Drulă, s-a dezlănţuit la adresa liderilor PSD, pe marginea scandalului…

8 ore ago

PNL Timiş a pierdut şi „războiul consilierilor” din Sânnicolau Mare. Cei şase consilieri excluşi din PNL au fost validaţi în instanţă

Judecătoria Sânnicolau Mare a validat mandatele celor şase consilieri locali din partea PNL pe care…

9 ore ago

Cosmin Şandru, despre Marcel Ciolacu: “Este un real pericol pentru țară, pentru siguranța națională”

Deputatul PNL de Timiş Cosmin Şandru afirmă că un preşedinte al României precum Marcel Ciolacu…

10 ore ago