În timpul pandemiei de coronavirus, cursurile au loc online. Profesorii și elevi sunt în fața calculatoarelor sau tabletelor și se desfășoară cursuri pe internet. Profesorii dau și verifică teme și comunică cu elevii. Consiliul Județean al Elevilor (CJE) Timiș a realizat un sondaj pentru a vedea cum percep elevii și părinții predarea online. Aproape jumătate dintre elevi consideră că predarea online nu îi ajută.
Numărul de respondenți la chestionarul lansat de CJE Timiș a fost de 1236, aceștia fiind elevi din clasele V-XII, dar și părinți ai elevilor din clasele primare. S-au înregistrat răspunsuri atât din mediul rural, cât și din cel urban.
Referitor la eficacitatea predării online, aproape jumătate din elevii din Timiș (49,8%) consideră că educația online nu îi ajută în totalitate și că petrec foarte multe ore zilnic pentru rezolvarea temelor și pentru transcrierea lecțiilor.
„Din păcate, aproape jumătate dintre elevii din Timiș consideră că predarea online nu îi ajută. Lecțiile se predau mecanic, surplusul de teme este un lucru obositor, mai ales pentru elevii din clasele terminale. Bunăstarea și solidaritatea ar trebui să fie două lucruri care să primeze în această perioadă. Acum este momentul pentru o colaborare mai bună între cadrele didactice și elevi, deoarece abuzurile din mediul online trebuie stopate de urgență”, spune Alexandra Trușcă, președinte al Consiliului Județean al Elevilor Timiș
Referitor la volumul de teme pe care le primesc, elevii care au răspuns chestionarului au menționat foarte des că acesta este unul foarte mare, iar cei din clasele terminale spun că sunt încărcați cu foarte multe teme la materiile care nu le sunt necesare pentru susținerea examenelor. Un procent de 11,6% dintre elevi spun că petrec mai mult de patru ore pentru a rezolva teme. Legat de timpul petrecut în fața ecranelor, 34,9% dintre respondenți petrec între două și trei ore pentru a participa la orele online, în timp ce 6,1% petrec peste șase ore.
Părinții elevilor de gimnaziu din Timiș care au răspuns chestionarului consideră că predarea online este singura soluție fezabilă în contextul actual. 77,4% dintre elevii din clasele primare petrec între 2 și 3 ore zilnic pentru rezolvarea temelor.
Raportul poate fi consultat aici: https://bit.ly/
Comentarii prin facebook