România va dispune, în următorii patru ani, de 30,4 miliarde de euro de la Uniunea Europeană pentru redresarea economiei după pandemia de coronavirus. Pe lista de obiective care urmează să fie executate cu aceşti bani se numără două investiţii din Timiş: finalizarea Autostrăzii Lugoj – Deva şi drumul de legătură A1- Timişoara – Aeroportul “Traian Vuia”.
Potrivit G4Media, autorităţile române au finalizat lista autostrăzilor și a marilor proiecte de infrastructură finanţate prin programul fără precedent NextGenerationEU. Este vorba de 30,4 miliarde de euro, care trebuie cheltuiţi în patru ani. Pe această listă apare finalizarea Autostrăzii Lugoj –Deva, precum şi drumul de legătură Autostrada A1- Timişoara – aeroport. De asemenea, pentru zona de vest a ţării mai apare drumul Reşiţa – Caransebeş. De menţionat că un miliard de euro sunt destinaţi metroului din Cluj.
Lista obiectivelor majore, potrivit sursei citate:
Autostrada Lugoj-Deva (Sector E + rest sector D): 330 milioane euro, 13,5 km
Autostrada de centura Nord București: 960 milioane euro, 49,6 km
Autostrada Ploiești – Buzău: 380 milioane euro, 65 km
Autostrada Buzău – Focșani: 420 milioane euro, 72 km
Autostrada Focșani – Bacău: 640 milioane euro, 109,3 km
Autostrada Bacău – Pașcani + Legătura la Piatra Neamț: 865 milioane euro, 81,2 km
Autostrada Pașcani – Suceava – Siret: 638 milioane euro, 101,5 km
Autostrada Transilvania (cu Meseș P. Sălaj.-Nușfalău) + Pachet conectivitate Cluj (Gilău – Apahida): 2,17 miliarde euro, 170,72 km
Mai sunt și alte obiective rutiere de anvergură mai mică, printre care:
A1 – Timișoara – Aeroport Traian Vuia/DNCT
Târgoviște – București – A0/DNCB
DN1 – Aeroportul Henri Coandă – A3/ A0
Apahida – Jucu
A1 – Pitești – Mioveni
Centura Craiova Est – DX Pitești – Craiova
Alternativa Techirghiol (Litoral Express)
Bistrița – Dej
Hunedoara – Sântuhalm
Botoșani – Suceava – DX5
Jucu – Dej
Miercurea Ciuc – Sf. Gheorghe – A13
Vaslui – Bacău – DX5/A13
Reșița – Caransebeș – DX2
A10 – Teiuș – Blaj
Baia Mare -Jibou
Drum Expres Baia Mare – Satu Mare
Feroviar
– 234,47 km de cale ferată modernizată/ electrificată cu un buget estimat de 2,8 mld. Euro;
– 39 unități de material rulant achiziționate cu un buget estimat de 350 mil. Euro;
Metrou
– 11,35 km de magistrală nouă cu un buget estimat de 1,08 mld. Euro;
– 50 unități de material rulant achiziționate cu un buget estimat de 500 mil. Euro;
M4 – Gara de Nord – Progresu: 1,7 miliarde de euro
M6 Linia de metrou 1 Mai – Otopeni (NORD) – 621 miliarde euro
M1: Metrou Cluj-Napoca: un miliard euro
Trenuri Metrou București (50 buc.): 500 milioane euro
Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…