Unul dintre motivele supărării primarului Dominic Fritz legat de banii plătiți de municipalitatea timișoreană pentru societatea locală de transport public provine din faptul că în lunile de lock-down din cauza pandemiei, Primăria Timișoara plătea câte șase milioane de lei pentru subvenții pe abonamente și bilete, deși nimeni nu circula cu tramvaiul sau autobuzul.
Nu mai puțin de 85 la sută din veniturile Societății de Transport Public Local Timișoara provin din subvențiile plătite de Primărie. Că merg sau nu călătorii cu mijloacele de transport în comun, banii erau plătiți, spune Fritz.
„STPT primea până acum aceste subvenții fără legătură cu călătoriile efectuate. Ne-am uitat un pic în cifre și în lunile de lockdown, în martie și aprilie, primăria a plătit șase milioane de lei subvenții, ca în orice altă lună, tocmai în lunile în care nimeni nu a călătorit, pentru că subvențiile nu sunt legate de numărul de călătorii efectuate. Asta s-a schimbat cu un contract semnat între SMTT și STPT în august, contractul își are rostul, va trebui să trecem de la o subvenție generală la o subvenție pe călătorii”, conform lui Dominic Fritz.
Acesta ar putea fi și unul dintre motivele pentru care STPT nu ar fi prea mulțumită cu validarea locală a cardurilor, pentru că în acest fel se justifică sau nu plata subvenției.
Societatea de transport public, care este a primăriei, se simțea cumva bine în această situație, pentru că 85% din veniturile STPT ar proveni din subvențiile plătite de municipalitate. Edilul șef spune că această situație nu e în regulă și că cei de la societatea de transport trebuie să facă în așa fel încât să atragă călători, să facă în așa fel încât oamenii să utilizeze rețeaua de transport public
”STPT nu vrea să implementeze un asemenea sistem (n.r. de validare a titlurilor de călătorie) și trebuie să își îmbunătățească modul de a atrage călători. 85% din banii STPT vin ca subvenție de la primărie. Asta nu înseamnă că anumite categorii de pers să nu primească bani, ci că STPT să justifice pentru ce primește banii. (…) O să revenim cu o nouă structură de subvenții și tarife. Situația bugetului nu mai permite să dăm subvenții ân așa fel, să nu fie legate de calitatea transportului”, mai susține primarul.
În ceea ce privește înghesuiala și cozile de la centrele STPT, apărute ca urmare a cererii Societății Metropolitane de Transport Timișoara de validare lunară a abonamentelor, Fritz spune că se pot găsi, dar că cele două părți să se pună la discuții nu să se certe și să se lupte în ”bărbăție”. O eventuală soluție ar putea fi chiar validarea la utilizare a unui abonament odată cu validarea la cititoarele de carduri de călătorie existente în mijloacele de transport în comun.
Imediat după ce Timișoara s-a eliberat, iar Bucureștiul l-a trimis la Târgoviște pe dictatorul Nicolae…
Vineri, 20 decembrie, a fost semnat contractul pentru instalarea stațiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice…
O nouă partidă, o nouă „capodoperă”, în Sala IK Ghermănescu din Lugoj, acolo unde s-a…
Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de…
Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă…
Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru…